וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NYSE פתחה בחקירה נגד האנליסט לשעבר של מריל לינץ', פיטר קרוזו

מתיו גולדסטין

12.2.2003 / 23:07

אנליסט הקמעונות הבכיר של בנק ההשקעות פוטר בקיץ שעבר על רקע חשדות כי הזהיר כמה מלקוחותיו לפני שהוריד את המלצתו למניית הום דיפו



בורסת ניו יורק (NYSE) פתחה בחקירה נגד פיטר קרוזו, אנליסט הקמעונות הבכיר של מריל לינץ' , אשר פוטר על ידי בנק ההשקעות בקיץ שעבר על רקע חשדות כי הזהיר כמה מלקוחותיו לפני שהוריד את המלצתו למניית הום דיפו (סימול HD) ב-12 ביולי.



חקירת NYSE החלה ב-25 ביולי, שבועיים בלבד אחרי שקרוזו הוריד את דירוג מניית רשת "עשה זאת בעצמך" הגדולה בעולם מ"קנייה חזקה" ל"נייטרלי".



הורדת דירוג המניה על ידי קרוזו, אשר נחשב לאחד האנליסטים המשפיעים ביותר בענף הקמעונות, גרמה לנפילה של 7.4% במניית הום דיפו. בימים שקדמו להורדת הדירוג נפלה המניה בכ-11%.



מריל פיטר את קרוזו כעבור חודש, ב-20 באוגוסט, בטענה שהאנליסט הוותיק הפר את מדיניות הבנק בנוגע ל"דיווח על שינויים בתחזיות הרווח", ו"על רקע אובדן אמון ההנהלה בו בשל שיקול דעת שגוי".



הבנק לא הזכיר את חקירת NYSE בעת פרסום ההודעה על פיטוריו של קרוזו. מריל גם סירב להגיב על דיווחים לפיהם קרוזו רמז למספר משקיעים כי הוא שוקל הורדה של דירוג הום דיפו במהלך כנס של הענף שנערך ב-11 ביולי.



עורך דינו של קרוזו, ג'פרי פלוטקין, סירב להגיב. אך ממסמכים שהגיש הבנק לרשות ניירות הערך עולה כי חקירת NYSE מתמקדת בחשדות כי קרוזו אמר למספר משקיעים כי "ישנה אפשרות לשינוי הדירוג לפני פרסומו". מריל לינץ' סירב להגיב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully