וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "חרדים שאינם עובדים - מהסיבות המרכזיות ליוקר המחיה"

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 17:36

"בציבור החרדי יותר מ-50% לא משתתפים בכוח העבודה וזו אחת מהסיבות המרכזיות ליוקר המחיה" כך אמר שר האוצר, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. תנועת "עומדים ביחד" בתגובה: "קוראים לשרי הממשלה להפסיק לתת לאדם כזה להכתיב את הקו"

ההתנצחויות בין שר האוצר, אביגדור ליברמן, לראשי הסיעות החרדיות בכנסת, הפכו כבר למעין פולקלור, שבדרך כלל משרת לא רע את שני הצדדים הניצים, אבל מה שהתחולל היום בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, נראה כקיצוני אפילו בסטנדרטים של המאבק הזה.

ליברמן התייחס לשורת נושאים שעל סדר היום הציבורי ואז לפנה לדבר על הנושא הקרוב לליבו ביותר, כשר האוצר:

"לגבי יוקר המחיה, באופן מוזר כולם מתעלמים מאחד הגורמים. בציבור החרדי יותר מ-50% לא משתתפים בכוח העבודה וזו אחת מהסיבות המרכזיות ליוקר המחיה. אחוז התעסוקה בקרב גברים יהודים במדינת ישראל בגילאים 25-67 עומד על 85% אצל גברים חרדים זה פחות מ-50%. אילו שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים היה דומה לשאר האוכלוסייה, זה היה מייצר עוד 20 מיליארד שקל ואפשר היה לעשות בכסף הזה הרבה מאוד דברים".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 7 בפברואר 2022. ערוץ כנסת, צילום מסך
שר האוצר בפתח ישיבת ישראל ביתנו בכנסת. ניצל את המעמד לנאום תקיף נגד החרדים/צילום מסך, ערוץ כנסת

העקיצה של ליברמן לעיתונות הכלכלית

בהמשך עבר ליברמן להתברך בהשגי הכלכלה הישראלית: "אתמול קרן המטבע פרסמו את הדו"ח שלהם על הכלכלה הישראלית, דו"ח שהוא תעודת הצטיינות לכלכלה הישראלית, לממשלת ישראל ולניהול הכלכלה הישראלית. אני מניח שהמומחים והכלכלנים של קרן המטבע הם לא פחות מקצועיים מהפרשנים הכלכלים במדינת בישראל". עקץ ליברמן והוסיף:

"הממשלה עושה כל יום משהו כדי להיאבק ביוקר המחיה. ב-2 בפברואר, בוטל ההיטל על עובדים זרים בגובה של 20%-15% על כל עובד זר, צעד שהוא משמעותי בעיקר בענף הבנייה, המסעדנות, בתעשייה ובבתי המלון"

חרדים. ShutterStock
גברים חרדים. על פי שר האוצר, חוסר ההשתתפות שלהם בשוק העבודה, הוא מהגורמים המרכזיים ליוקר המחיה/ShutterStock

"אחד משרי האוצר האכזריים שידעה מדינת ישראל"

תנועת "עמודים ביחד", שלרוב מתבטאת בנושאים חברתיים ופוליטים הקשורים לשיתוף פעולה בין הציבור היהודי לערבי, מיהרה להגיב על מה שכינתה "דברי ההסתה של ליברמן על הציבור החרדי". בהודעה מטעמה נמסר: "כמה ניתוק ואטימות יש לאחד משרי האוצר האכזריים שידעה מדינת ישראל. אדם ערל לב, מתנשא ומנותק. אנו קוראים לשרי הממשלה להפסיק לשתוק ולתת לאדם כזה להכתיב את הקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully