וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכמן השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת סדרת אג"ח חדשה

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 11:26

חברת האשראי לעסקים השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת סדרת אג"ח חדשה עם ביקושים של כ-187 מיליון שקל. החברה בחרה לגייס כ-120 מיליון שקל, המכרז הציבורי יתקיים בימים הקרובים

מיכמן, חברת האשראי הצרכני החוץ בנקאי, השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת סדרת אג"ח חדשה שקלית - סדרה ב'. במסגרת המכרז למשקיעים מסווגים התקבלו ביקושים בהיקפים של כ-187 מיליון שקל. החברה בחרה לקבל מתוכם התחייבויות מוקדמות לרכישת אגרות חוב בהיקף כספי כולל של כ-120 מיליון שקל .הריבית השקלית שנקבעה בשלב המכרז המוסדי היא 3.95%, לעומת ריבית המקסימום שעמדה על 4.25%.

סדרת אג"ח ב' המדורגת ilBBB עם תחזית חיובית על ידי מעלות Pַ&S, הינה במח"מ של 2.9 שנים. קרן אג"ח סדרה ב' עומדת לפירעון בארבעה תשלומים תוך שנה וחצי עד 30.9.2025.

יניב ביטון. ישראל כהן,
יניב ביטון/ישראל כהן

חברת מיכמן, המספקת אשראי לאלפי עסקים במשק הישראלי, הנפיקה את מניותיה בבורסה בתל אביב בחודש פברואר 2021. ביוני 2021 החברה השלימה בהצלחה הנפקת אג"ח ראשונה בהיקף של כ-100 מיליון ש"ח. בינואר 2022 החברה פרסמה תחזית לתיק האשראי שלה לשנת 2022 שצפוי להסתכם בסוף השנה בכ-750 מיליון שקל. כמו כן, עדכנה החברה כי היקף תיק האשראי נכון לסוף שנת 2021 הסתכם בכ-345 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-252% מתחילת השנה.

מיכמן נמצאת במגמת צמיחה מואצת ומתמשכת ותחזית תיק האשראי שפרסמה משקפת את הגידול בפעילות החברה לאור הביקושים הגבוהים לאשראי ולמוצרי החברה מצד הלקוחות- עסקים קטנים ובינוניים. בשנת 2021 החברה נכנסה לתחום אשראי לעסקים מגובה נדל"ן שבמסגרתו מיכמן מעניקה מימון כנגד שעבוד מדרגה ראשונה או שנייה ובטוחות נוספות.

הנפקת האג"ח ביוני 2021 והסכמים עם המערכת הבנקאית הביאו להפחתת עלות ההון המשוקללת של החברה מכ-8.5% בסוף שנת 2020 לכ-3.98% בסוף הרבעון השלישי לשנת 2021 - נתון המדגיש את הפחתת עלויות ההון של החברה בעקבות הפיכתה לציבורית והחברה צופה שתהליך זה ימשך. את ההנפקה הובילה לאומי פרטנרס חתמים. משרדי עו"ד שליוו את החברה הם יורם ל. כהן ועו"ד שגיא שמש. חברת ביקוש גיוסי הון (1993) בע"מ שימשה כיועצת הנפקה.

דורון ספיר, יו"ר החברה ויניב ביטון, מנכ"ל מיכמן אשראי לעסקים מסרו: "הביקושים הגבוהים להם זכינו משקפים את האמון והערכה להם זוכה מיכמן אשראי לעסקים מצד המשקיעים. הצלחת המהלך תתרום להמשך חיזוקה וביסוסה של החברה ולהמשך מימוש תכנית הצמיחה שלה בהתאם לתכנית האסטרטגית. אנו חווים ביקושים גבוהים מאד לאשראי ולמוצרי החברה וממשיכים בגיוון מקורות האשראי תוך הפחתת העלויות, טיוב הלקוחות ושיפור איכות התיק. בכוונתנו להמשיך ולהעמיק את הקשר עם שוק ההון כחלק מהגדלת מקורות האשראי למימון הפעילות שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • אשראי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully