וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים מציאות משתנה

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 6:54

ישי צוויקל, נשיא ברינקס ישראל: "אין ספק שהשנתיים האחרונות היו מלאות במהמורות ובאתגרים. משבר הקורונה גרם ללא מעט אנשים לאגור ולהתנהל בעיקר עם מזומן, ספקים רבים הפסיקו לעבוד באשראי ועסקים נאלצו להפסיק את הפעילות השוטפת שלהם.

גם היציאה מכל סגר וסגירת השמיים הובילו להתנפלות של הצרכנים והעסקים על הכספומטים, הקמעונאות ותיירות הפנים. אלה גרמו לגאות מזומן בארץ שהצריכה את הגברת הפעילות שלנו, איסוף, ספירה, טיוב, זיכוי ושינוע של יותר כסף, ליותר דורשים, ביותר נקודות וכמובן - באבטחה מלאה. מאז התחילה ברינקס את פעילותה בישראל, לפני למעלה מ-55 שנים, תמיד ידעה להמשיך את פעילותה בתקופות שונות, אפילו בעתות מלחמה, לכן קשה להפתיע אותנו. אך הגל הנוכחי, לא פסח עלינו, כאשר עשרות עובדים שהו בבידודים.

מעבר לתמיכה והמעטפת שאנו מעניקים לעובדים, אני מאמין שסוד ההצלחה שלנו הוא רוח הצוות, שבה אנו דוגלים. רוח המאפשרת את הגמישות הנחוצה להמשך פעילות ומתן שירות ללקוחות. כשאחד לא יכול השני נותן מעצמו יותר, מתבצעות הסבות מקצועיות וצוותיות בהתאם לצורך, ואף המנהלים יורדים לשטח כגיבוי. ברינקס היא חוליה קריטית בהנעת הכלכלה בארץ. אנחנו מבינים את התפקיד שלנו במתן מענה להמשכיות עסקית והחשיבות שלו ועושים את העבודה בשקט, מאחורי הקלעים, בכל מציאות שהיא".

ישי צוויקל, נשיא ברינקס ישראל. חן גלילי,
ישי צוויקל, נשיא ברינקס ישראל/חן גלילי

חגית מלול, משנה למנכ"ל LivePerson ישראל: "הגל החמישי חיזק עוד יותר את ההבנה שהעולם השתנה. מה שהיה הוא לא שיהיה והמחשבה שאוטוטו העולם "יחזור לשגרה" תישאר כנראה בגדר פנטזיה. המצב המתמשך של אי ודאות ערערה יסודות ניהוליים רבים, והמשמעותי בהם הוא הצורך בשליטה. הדבר אילץ את המנהלים לגלות עולם מופלא ואינסופי המתבסס על מנהיגות אמיתית ואמון. מתחילתה של המגפה ועד היום השתרשה ההבנה שהעובדים הם אנשים הוליסטיים ויש לנו אחריות להסתכל עליהם כיישות אחת שמקום עבודתם הפיזי אינו מגדיר את עשייתם. כתוצאה מכך, מוקד ההערכה והפוקוס הופך להיות יותר של תפוקות ולא של תשומות.

המהפכה הזו הביאה מנהלים להיות אמפתיים יותר, ממוקדים בכאן ועכשיו, מעורבים יותר בחייהם הפרטיים של העובדים, בבריאות המשפחה ובאילוצים שלהם, ובתוך כך מעניקים לעובדים תמיכה מלאה ופתרונות יצירתיים. לדוגמא, בלייבפרסון הפסקנו בתקופה הזאת לדווח שעות עבודה והעובדים מתבקשים לדווח רק על ימי מחלה וחופשה.

מיומנות נוספת שהתפתחה היא פיתוח אינטואיציה להבין מה נדרש בכל רגע נתון ולהתאים את עצמנו. אין לנו כבר את היכולת לצפות שנים קדימה, אנחנו פחות נאחזים ויותר אדפטיביים וגמישים לאמץ את מה שנדרש ולהרפות ממה שאינו נדרש עוד".

חגית מלול, משנה למנכ"ל LivePerson ישראל. ענבל מרמרי,
חגית מלול, משנה למנכ"ל LivePerson ישראל/ענבל מרמרי

מיכל אדם, מנהלת משאבי אנוש בכירה ב-PAYONEER: "הגענו לגל הנוכחי כבר מיומנים. ממש בתחילתו המלצנו לכלל העובדים לעבוד מהבית אך המשרדים נותרו פתוחים. אנחנו מכירים וסומכים על העובדים שלנו ולכן בחרנו להשאיר את הבחירה בידיהם. המודל ההיברידי כבר מונחל ומיושם היטב בחברה, כך שהגמישות הנדרשת למציאות המשתנה לא מהווה אתגר כלל.

בנינו מעטפת תמיכה ייעודית שתאפשר לעובדים את המשך פעילותם, מעבר למארז הפינוקים אשר נשלח לכל עובד, שהוא או קרוביו נמצאים בבידוד. פעילות העובדים אינה נמדדת בשעות על כן הם מקבלים גמישות מקסימלית לניהול הזמן שלהם בהתאם לשעות שנוחות להם. המנהלים מקיימים יותר שיחות לא פורמליות כדי לוודא שהעובדים מקבלים את המענה לצרכיהם.

החברה מציעה גם שירות פסיכולוגי לעובדים כדי להקל על ההתמודדות שלהם. כמו כן, כל עובד מקבל את הציוד הנדרש לו כדי שעבודתו לא תפגע, והוא יוכל לשמור על שגרת חייו וגם מוענקים מדיי שנה שוברים ייעודיים לציוד משרדי כדי שהעובדים יוכלו להעשיר את פינת העבודה הביתית שלהם לרווחתם. הדגש שלנו הוא על המקום האישי ועל האינטראקציה החברתית, עד כמה שהיא מתאפשרת בזום. זאת כדי ליצור מעורבות של העובדים ומרחב עבודה אופטימלי, בייחוד בימים אלה".

מיכל אדם, מנהלת משאבי אנוש בכירה ב-PAYONEER. גילת אסף,
מיכל אדם, מנהלת משאבי אנוש בכירה ב-PAYONEER/גילת אסף

אדוה פרי אבישי, יו"ר לשכת המאמנים בישראל (ע"ר), מרצה, מאמנת בכירה ומגשרת: "תחום האימון האישי - Coaching - העוסק ביצירת שינוי משמעותי בחיינו, בהתמודדות עם מציאות מאתגרת, בחוסן ובמנהיגות פנימית במצבי שינויים וחוסר וודאות, ובאימוץ כלים להתפתחות וצמיחה דווקא מתוך משברים וקשיים - הפך רלבנטי יותר מתמיד דווקא בתקופת הקורונה. כעת בגל האומיקרון מומחשים שינויים שהם חלק בלתי נפרד מהחיים.

הצורך בתהליכי אימון הפך חיוני בכל תחומי חיינו: בתחום הזוגיות וההורות שאותגרו משמעותית בעקבות הסגרים והבידודים הממושכים, בתחום התעסוקה והקריירה שהיה אחד התחומים הנפוצים ביותר לאימון בשל הפיטורים והחל"ת, בתחום אורח החיים הבריא, וכמובן בתחום אימון המתבגרים שחווים קשיים רבים בעת הזו, בנוסף לאתגרי גיל ההתבגרות השוטפים. תהליכי האימון המעצימים, הממוקדים, צופי פני העתיד, הינם חיוניים עבור כולנו בתקופה זו במיוחד.

בלשכת המאמנים בישראל (ע"ר), המקדמת את רמת מקצוע האימון האישי בישראל, ומפקחת על מעל 1,000 מאמנות ומאמנים ועל כ-19 בתי ספר לאימון, הובלנו מגמת צמיחה והעמקה מקצועית התואמת את רוח האימון, כשהזום הפך לכלי משמעותי ויעיל המאפשר למתאמנים להתאמן מכל מקום בארץ ובעולם, בזמנים גמישים. בלשכה עצמה, בקורונה ובגל האומיקרון, הזום סייע לנו להמשיך לייצר העשרה מקצועית ענפה עבור מאמני הלשכה.

דווקא בתקופה זו בה האימון הפך לכלי מאד מבוקש ומעשי, אך גם כזה הנוגע בשורש הנשמה ודורש מיומנות, אתיקה ומקצוענות - בחרנו לחדד בהסברה ציבורית תקשורתית, את חשיבות בחירתו של מאמן אישי שמפוקח על-ידי הלשכה".

אדוה פרי אבישי, יו״ר לשכת המאמנים בישראל (ע"ר), מרצה, מאמנת בכירה ומגשרת. עדי אורני,
אדוה פרי אבישי, יו״ר לשכת המאמנים בישראל (ע"ר), מרצה, מאמנת בכירה ומגשרת/עדי אורני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully