וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות התחרות פשטה על משרדי יוניליוור בחשד לתיאום מחירים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 23:20

חוקרי רשות התחרות פשטו על משרדי יוניליוור, החרימו מסמכים ומחשבים ותשאלו בכירים, במסגרת חקירת החשדות לתיאום מחירים. יוניליוור: "פועלים כחוק ומשתפים פעולה עם החקירה ככל הנדרש"

תיאום מחירים: מי היבואן שנחקר על ידי רשות התחרות?

חוקרי רשות התחרות פשטו על משרדי יוניליוור, החרימו מסמכים ומחשבים ועיכבו לחקריה בכירים, במסגרת החשדות לתיאום מחירים. יוניליוור: "פועלים כחוק ומשתפים פעולה עם החקירה ככל הנדרש"

חוקרי רשות התחרות פשטו על משרדי יוניליוור, במסגרת החקירה בחשש לתיאום מחירים במשק. החוקרים החרימו מסמכים ומחשבים, תשאלו מספר בכירים בחרבה ואף עיכבו כמה מהם לחקירה. על פי ההנחות בענף המזון, הפעולה החריגה שבוצעה היום על ידי חוקרי רשות התחרות היא השלמה לחקירה הגלויה שנפתחה לפני כשלושה חודשים במהלכה נחקרו חלק מיצרני המזון, יבואנים מובילים ובעלי רשתות קמעונאיות.

יוניליוור. יחצ,
מותגים בולטים של יוניליוור/יחצ

יש לציין כי מדובר בפעולה המשמעותית הראשונה של רשות התחרות תחת המנהלת החדשה, מיכל כהן, הגם שהובילה גם את השלב הקודם בה, עת שימשה עדיין בתפקיד ממלאת מקומה של מיכל הלפרין, המנהלת הקודמת של הרשות.

בשלב הקודם של החקירה, פשטו החוקרים על משרדי שופרסל ושטראוס וכן זימנו לחקירה בכירים בענף המזון כרמי לוי, איציק אברכהן (שפרש בינתיים מתפקיד מנכ"ל שופרסל, אם כי לטענתו ולטענת החברה, ללא קשר לחקירה), אייל רביד מוויקטורי, איתן יוחננוף, נועם ויצן מהיבואנית דיפלומט ושחקנים מובילים אחרים בשוק המזון.

בעת המהלכים הקודמים שננקטו בחקירה, נזהרה כהן שלא לפרט אודותיה באומרה שכל פרט שידלוף עלול לשבש את החקירה, אך ציינה כי זו החלה הרבה לפני שנושא יוקר המחיה עלה לכותרות, בטרם גל עליות המחירים הנוכחי.

כזכור רשות התחרות ספגה לא מעט ביקורת בדוח מבקר המדינה, בו נטען שאינה עושה די כדי להגן על הצרכנים מפני מונופולים בענף המזון.

לפי שעה לא ידוע האם החקירה הבשילה לכדי ביסוס של כתבי אישום נגד מי מהמעורבים. יוניליוור בחרה להגיב לאקונית לפשיטה על משרדיה ובחברה ציינו כי היא פועלת אך ורק על פי חוק ותשתף פעולה עם החקירה ככל שתידרש.

מנכ"לית רשות התחרות עו"ד מיכל כהן. אתר רשות התחרות,
מיכל כהן, מנהלת רשות התחרות. החלה את החקירה כשהייתה עדיין ממלאת מקומה של מיכל הלפרין/אתר רשות התחרות

חלק ממותגי המזון המוכרים והנמכרים בישראל

על המותגים שאותם מייצרת ומשווקת יוניליוור בישראל (יוניליוור ישראל היא שלוחה של תאגיד יוניליוור העולמי), נמנים: תלמה, גלידות שטראוס, בייגל בייגל, ליפטון, ורד הגליל, הלמנ'ס, 778. כן מייצרת מייבאת ומשווקת החברה מותגי טיפוח ומוצרי ניקוי כסיף, אקסף בדין פינוק, דאב ועוד.

לאחרונה ספגה יוניליוור העולמית ירידה בשער מנייתה שצללה בכ-30%, בין היתר בשל ההחלטה לדרוש מבן אנד ג'ריס בישראל להפסיק למכור גילדות מתוצרתה מעבר לקו הירוק. בתגובה דרש אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריז בישראל לפעול נגד יוניליוור-ישראל בכפוף לחוקי החרם המתגבשים בין משרדי האוצר והמשפטים, אך לנושא זה אין כמובן כל קשר לצעד שנקטה רשות התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully