וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולגרין חתמה על מזכר הבנות לרכישת סינרג'י

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 9:38

החברה הממוזגת תחזיק בנכסים בהיקף של כ-2.5 ג'יגה-וואט - מתוכם למעלה מ-500 מגה וואט של נכסים מניבים בהקמה ולקראת הקמה. סינרג'י עוסקת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל וביוון, לכל אורך שרשרת הערך, ומחזיקה בצבר פרויקטים של כ-850 מגה וואט בשלבים שונים

ענקית אנרגיה מתחדשת תוצרת כחול לבן נולדה: חברת סולגרין, הנמצאת בשליטת קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל, חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת מלוא הבעלות (100%) בחברת סינרג'י תמורת הקצאת מניות של סולגרין ומזומן בהיקף של 50 מיליון שקל.

עפ"י מזכר ההבנות, הכפוף לחתימה על הסכם מחייב וקיום התנאים המתלים, יעבירו בעלי מניות סינרג'י לחברה, את מלוא ההון והזכויות בה, בתמורה להקצאת מניות בהתאם ליחס שווי בין שתי החברות של 32.84% סינרג'י ו- 67.16% החברה, בתוספת סכום מזומן של 50 מיליון ש"ח. בעלי מניות סינרג'י יצטרפו לדבוקת השליטה בחברה אשר השליטה האפקטיבית בה תהיה בידי ג'נריישן קפיטל.

סולגרין הינה חברת אנרגיות מתחדשות בינלאומית עם צבר נכסים בהיקף של כ-1.8 ג'יגה ואט מותקן, עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית ומכירת החשמל המיוצר במתקנים אלו. החברה פועלת בארה"ב, ישראל, איטליה, גרמניה ויוון.

מימין: תום שפרן מנכ"ל סולגרין וגל בוגין יו"ר החברה. אייל טואג,
מימין: תום שפרן מנכ"ל סולגרין וגל בוגין יו"ר החברה/אייל טואג

סינרג'י, שהוקמה בשנת 2017, היא שחקן משמעותי בתחום האנרגיה המתחדשת והיא פועלת בישראל (בתחום הסולארי) וביוון (בתחום אנרגיית הרוח). החברה, שנחשבת לחלוצה ופורצת דרך בתחומה, פועלת לכל אורך שרשרת הערך - החל משלב ייזום הפרויקטים ופיתוחם, דרך שלב ההקמה ועד שלב ההפעלה והתחזוקה. לסינרג'י צבר פרויקטים בהיקף כולל של כ-850 מגה-וואט בשלבים שונים.

בדומה לסינרג'י, סולגרין, שבשליטת ג'נרשיין קפיטל, עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית ומכירת החשמל המיוצר במתקנים אלו. נכון להיום, לחברה נכסים מניבים בהספק כולל של כ-80 מגה-וואט; כ-232 מגה-וואט בשלבי הקמה ולקראת הקמה; וכ-1,443 מגה-וואט מותקן בשלבי ייזום שונים.

להערכת סולגרין, השלמת העסקה תהווה זרז משמעותי לביסוסה כחברה יזמית בינלאומית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת הפועלת באופן מלא ועמוק בכל מרכיבי שרשרת הערך, בעלת פורטפוליו נכסים משמעותי ומגוון, כאשר עם השלמת העסקה תחזיק סולגרין בצבר נכסים בהיקף כולל של למעלה מ-2.5 גיגה-וואט ומתוך כך צבר נכסים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה העומד נכון למועד דוח זה על למעלה מ-500 מגה-וואט. כמו כן, צפויה סולגרין להחזיק לאחר השלמת העסקה בפורטפוליו מגוון בישראל ובחו"ל (בתחום הפוטו-וולטאי, אגירה ורוח). הסינרגיה בין סולגרין לסינרג'י משמעותית והיא תאפשר לחברה הממוזגת ניצול אופטימלי והתייעלות בכל חוליות שרשרת הערך, מצב שייצור עבורה יתרון תחרותי משמעותי. כמו כן, החיבור בין שתי החברות יהווה כר פורה לייזום והעצמת הפעילות בשוק הבינלאומי והמקומי.

מנכ"ל סינרג'י אביעד מור. סטודיו תומס,
מנכ"ל סינרג'י אביעד מור/סטודיו תומס

ארז בלשה, מנכ"ל ומייסד ג'נריישן קפיטל: "אנו שמחים על ההזדמנות לאיחוד הכוחות בין סולגרין לסינרג'י היות ומדובר בחברות המשלימות זו את זו ומקיימות ביניהן סינרגיה. סינרג'י מביאה עמה נכסים בהיקף נרחב בסגמנטים ייחודיים המהווים את חוד החנית של העולם הסולארי וזאת לצד יכולות ייזום משמעותיות, יכולות הקמה ותפעול, בארץ ובחו"ל, בכלל הסגמנטים ובפרט בתחום הדו שימוש המווה כ-80% מהצמיחה השוק המתחדשות. אנו מאמינים כי היתרונות הגלומים בעסקת הרכישה ימצבו את החברה הממוזגת כמובילה בתחומה, עם יכולות מקצועיות, נכסיות ופיננסיות מהשורה הראשונה בישראל לצד פעילות מלאה ועמוקה בכל מרכיבי שרשרת הערך אשר תתמוך בהמשך צמיחתה המואצת".

גל בוגין, יו"ר סולגרין: "העסקה מבססת את מעמדה של סולגרין כחברה יזמית בינלאומית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת הפועלת בכל מרכיבי שרשרת הערך, ובעלת פורטפוליו נכסים משמעותי ומגוון. השלמת העסקה תרחיב ותגוון את מצבת הנכסים ותספק לסולגרין יכולות משמעותיות, תוך ניצול יתרונות לגודל בייזום, הקמה ותפעול, גיוון מקורות המימון, חיסכון בעלויות רכש ועוד. אנו רואים פוטנציאל לסינרגיות רבות עם סינרג'י ומכפיל כוח של ממש בחיבור בין החברות שיתמוך בהאצת צמיחתנו בשנים הבאות והצפת ערך לבעלי המניות".

אביעד מור, מנכ"ל סינרג'י אנרגיה מתחדשת: "אני מברך על שילוב כוחות בין סינרג'י לסולגרין. סינרג'י פועלת בתחומים בעלי פוטנציאל צמיחה ורווחיות משמעותיים הנושקים ומשלימים לתחומים בהם עוסקת חברת סולגרין. החיבור בין החברות יחזק ויגדיל את הפעילות המשותפת בתחום האנרגיה המתחדשת ויאפשר להן להגביר את קצב הצמיחה בתחום ולהרחיב את הפעילות הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully