וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לפקק הימי? אנית מטען ראשונה נפרקת בנמל המפרץ

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 10:00

אחרי הסרת איום השביתה: בנמל המפרץ עוגנת לראשונה אוניית מטען כללי כשעליה כ-4,000 טון ברזל בניין, שיפרקו ממנה בימים הקרובים. נמל המפרץ: "לבקשת הלקוחות, התחלנו לקלוט אוניות מטען כללי במטרה לסייע לכלכלת ישראל ולקצר את התור התפעולי של האוניות מחוץ לנמלים"

אנית מטען פורקת ברזל בנמל החדש בחיפה/יריב כרמלי

בשבוע שעבר נודע כי בית הדין לעבודה מונע מעובדי נמלי הים להשבית את הנמלים, מה שפורק את ארגוני העובדים מהנשק העיקרי שלהם במו"מ עם המדינה, בנוגע לסחורות שייפרקו בנמלי הים הפרטיים.

בימים הקרובים יתבצע בנמל המפרץ בחיפה, השלב הבא בהפעלת הנמלים הפרטיים כנמלי ים לכל דבר ועניין - ולא רק למכולות, כפי שסוכם תחילה עם ועדי העובדים של נמלי הים באשדוד ובחיפה.

חברת SIPG משנגחאי, המפעילה את הנמל הגדול בעולם, החלה להפעיל את נמל המפרץ בחיפה לפני מספר חודשים, בהתאם לתנאי המכרז בו זכתה בשנת 2015. החברה הודיעה אמש (שלישי) כי החלה לקלוט אוניות מטען כללי לפריקה ברציפי הנמל והיא צפויה להעניק בעתיד עדיפות לאוניות בעלות כושר פריקה עצמי (באמצעות מנופי האונייה).

אנית מטען בנמל החדש בחיפה. יריב כרמלי,
האניה ״אנסטסיה״ נכנסת לנמל המפרץ/יריב כרמלי

צעד שיוביל להוזלה במחיר הדיור?

נמל המפרץ השלים במהלך הימים האחרונים את ההיערכות הלוגיסטית והמקצועית לקראת קליטת אוניות מטען כללי.

אמש עגנה בנמל האונייה "אנסטסיה", המיוצגת על ידי סוכנות "דינמיק ספנות" כשעליה כ-4,000 טון ברזל בניין. המטען ייפרק מהאונייה באמצעות מנוף נייד וצוות עובדים מקצועי ומנוסה במהלך הימים הקרובים.
במפרץ חיפה ממתינות כעת למעלה מ-50 אוניות. מתוכן 27 אוניות ברזל.

בנמל המפרץ הדגישו כי ההמתנה הממושכת של האוניות לפריקה מייקרת באופן משמעותי את עלויות ההובלה בשל הקנסות שמשלמים היבואנים, דבר שמוביל לעלייה בתשומות הבניה המשפיעה על העלייה במחירי הדיור.

מנמל המפרץ נמסר: "לאחר שהשלמנו את ההיערכות בנמל, התחלנו לקלוט לפריקה אוניות מטען כללי במטרה לסייע בקיצור התור של האוניות במפרץ חיפה. בהתאם להסכם ולרישיון ההפעלה, נמל המפרץ מחויב לסייע למשק הישראלי וללקוחות הנמלים בפתרון המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully