וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מי המרוויחה הגדולה מפרשת NSO

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 12:42

פרשת NSO מטלטלת את דעת הקהל ואת המערכת הפוליטית, אבל יש גם מרוויחים בגדול: קבוצת ח.י. יבואנית NOKIA, מדווחת על קפיצה של יותר מ-200% במכירות טלפונים של נוקיה מהדור הישן, מאז התפוצצה הפרשה. מנהל המותג: "יש עלייה מטורפת, זה בא משום מקום. אני מנסה להשיג עוד"

פרשת תכנת הריגול פגאסוס של חברת NSO מטלטלת את המערכת המשטרתית, המשפטית והפוליטית, אבל יש מי שמעט פחות מוטרדים, או בעצם - אפילו מאושרים. קבוצת ח.י, יבואנית נוקיה לישראל, מדווחת על עלייה של 200% ברכישת טלפונים מהדור הישן. כאלה שאינם מתחברים לרשת האינטרנט, לא מאפשרים גלישה ונעדרים פלטפורמות מסרונים כמו ווטסאפ, טלגרם ואחרות.

לפי נתונים שנמסרו ל"וואלה" על-ידי קבוצת ח.י, בשלושת הימים האחרונים נרכשו מעל 4,000 יחידות של נוקיה מהדור הישן, בעוד שבשבוע רגיל נמכרים בדרך כלל בין 1,000 ל-2,000 מכשירים.

וכמה הם עולים? במידה ותרצו להצטייד בטלפון 'טיפש' הכי פשוט שיש שכולל רק אפשרות לקבל ולהוציא שיחות ולשלוח ולקבל הודעות SMS תצטרכו להיפרד מכ-100 שקלים...

טלפון טיפה יותר מתוחכם שכולל משחקים ווידאו, אך גם הוא בלי אינטרנט יעלה כבר כ-270 שקלים, שהם עדיין בקושי 10% ממחירו של מכשיר חכם ממוצע..

נוקיה. ShutterStock
לפני 20 שנה הוא היה הכוכב של הסצנה הסלולרית. טלפון "טיפש" של נוקיה, נראה אתכם משיגים אחד/ShutterStock

"המלאי הולך ומצטמצם"

עבור רבים מאיתנו, השם נוקיה היה כמעט שם נרדף לטלפונים סולולרים, עת שווקו לראשונה הדגמים הפופולרים כ-5100 ו-6200, קטנים (יחסית למצאי בימים ההם של המחצית השנייה של שנות התשעים ותחילת האלף הנוכחי) ואמינים. אלא שאיחור בהצטרפות למהפכת הטאץ', הותיר את היצרן הפיני בעיקר כזיכרון, בעוד השוק נכבש על ידי אפל, סמסונג ויצרנים סיניים.

נוקיה המשיכה להיות מותג חזק בעיקר בקרב האוכלוסיה החרדית, אבל גם בקרב מי שחששו מהאזנות-סתר, הרבה לפני הפרשה הנוכחית. זה לא שהטלפונים "הטיפשים" חסינים מהאזנה, אבל הציתות להם הוא מסובך הרבה יותר מאשר לטלפונים החכמים, מה גם שהמידע האצור בהם הוא פחות.

ליאב רון מנהל מותג NOKIA בקבוצת ח.י אומר ל"וואלה": "יש עלייה מטאורית במכירה של טלפונים מהדור הישן כאלה שנקראים "פי'צר-פון". טלפונים פשוטים של Send ו-End, העלייה במכירות היא משהו מטורף. זה בא משום מקום".

כנראה שזה לא בא משום מקום אלא בזכות המשטרה ו-NSO אבל בכמה עלו המכירות שלכם באחוזים?

"יותר מהכפלה של קצב המכירות הרגיל במהלך שבוע עסקים רגיל"

ואיפה קונים הכי הרבה?

"בין חדרה לגדרה, שם מרוכזות עיקר המכירות. וכן אני מבין לאן אתה חותר אך בדקנו את זה ולא מדובר רק בערים בהם יש ריכוז חרדי גדול, דווקא אצל החרדים לפי הבדיקות שעשינו עם חנויות הסלולר שאנחנו עובדים איתם, קצב המכירות רגיל למדי".

וכמה זה בטוח לקנות 'טלפון טיפש' מה ערב לי שגם לשם לא יחדרו למכשיר שלי?

"רק האקרים ורשויות החוק יכולים לענות לשאלה הזאת אבל בגדול פיצ'ר-פון מהדור הישן שהוא לא סמארטפון אין עליו תכנים כמו פייסבוק ואינסטגרם ולכן מראש אין הרבה תוכן שאפשר לקחת מהמכשיר"

אין ווטסאפ?

"אתה יכול לקנות טלפונים פשוטים שיהיה להם את הווטאסאפ, אבל ברוב המכשירים זה רק הודעות ושיחות"

אנחנו צפויים למחסור במכשירים האלה?

"אם היה לי יותר טלפונים מהדור הישן במלאי הייתי מוכר הרבה יותר, אנחנו כן יכולים להזמין מראש מהספק בחו"ל אבל אני לא יכול לצפות מה יהיה הלאה. אני כן יכול להגיד שהמלאי הולך ומצטמצם ואני בשיחות עם הספק מחול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully