וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחשוב קדימה: היום שאחרי הקריסה של מטא

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 2:00

מניית מטא קרסה וממשיכה לצנוח, משום שהקהל כבר לא נמצא בפייסבוק. אם יש לכם עסק, זה הזמן לבדוק את האלטרנטיבות, ויש לא מעט כאלה

אם עקבתם אחרי הבלוג שלי בחודשים האחרונים, אולי לא הפתיע אתכם לשמוע שחברת מטא, לשעבר פייסבוק, ספגה מכה קשה כשהמנייה שלה צנחה בשבוע שעבר ב26.4%. המספרים קשים לעיכול: מטא מחקה 221 מיליארד דולר משווי השוק שלה - מחיקת הערך היומית הגדולה אי פעם בשוק ההון. גם התחזיות לרבעון הבא מדברות על המשך קריסה ועזיבה של משתמשים את רשת פייסבוק.

במידה מסוימת נראה שהכתובת היתה על הקיר כבר זמן רב. אין זה סוד שהצעירים עזבו את פייסבוק מזמן לטובת פלטפורמות אחרות, וכבר כתבתי בהרחבה על הפשלה הענקית שהתבטאה בנפילת הפלטפורמות של פייסבוק למשך כשש שעות באוקטובר ועל הבעייתיות של התנהגות פייסבוק ביחס לטראמפ על רקע הבחירות בארצות הברית לפני כשנה.

הקריסה בשוק המניות היא סימן נוסף בשורה ארוכה של אירועים שמבהירים שפייסבוק היא כבר ממש לא עמוד הבית של העולם. אז מה כדאי לכם לעשות אם יש לכם עסק אונליין ואתם רוצים להיות נגישים לקהל שלכם בפלטפורמות הרלוונטיות עבורו? הנה ההמלצות.

פייסבוק. ShutterStock
הגיע הזמן לחפש חלופות/ShutterStock

לבסס את הקהילה הווירטואלית שלכם. טיפוח קהילה וירטואלית הוא הצעד השיווקי החשוב ביותר עבור כל עסק ובמקרים רבים, פייסבוק הייתה הפלטפורמה המתבקשת ביותר לכך. בעוד הפיד של פייסבוק הפך לפחות ופחות אטרקטיבי, הקבוצות נותרו זירה תוססת בה קיים שיח אמיתי בין מותגים ללקוחות שלהם. אך ככל שיותר משמשים עוזבים את הפלטפורמה, כך יירד העניין גם שם. לאחרונה הקמתי את קהילת הדיסוקרד שלי, המציעה מידע, טיפים ותמיכה לכל מי שמעוניין להיכנס לתחום ה-NFT ואני מזמינה אתכם לצאת יחד איתי למסע הזה. אם לפני שנה חשבתי שדיסקורד הוא כלי שמשמש גיימרים כדי לתקשר בזמן שהם יורים יחד על מפלצות, היום אני מבינה שרשתות כמו טלגרם, דיסקורד וטוויטר הן כלים מהותיים שחשיבותם רק גדלה. אם אתם בונים היום את הקהילה של מחר, זה המקום לעשות זאת.
להשקיע באתר שלכם. על אף שאני עוסקת רבות בשיווק באמצעות הרשתות החברתיות, אני תמיד אומרת שבנייה של אתר ממותג היא צעד מהותי בפיתוח העסק הדיגיטלי שלכם. אל תתנו לאף רשת את השליטה בתוכן שלכם, השקיעו באתר בית משלכם שאליו תביאו את הקהל שלכם והוא יהיה מרכז המכירה של המוצרים או השירותים שלכם.
לנהל פרופיל טוויטר. הרשת החברתית הותיקה היא כנראה המרוויחה הגדולה ביותר מהקריסה של פייסבוק. שוב ושוב במהלך השנים, טוויטר מצטיירת כרשת ששומרת על שקיפות ומהווה אלטרנטיבה טובה יותר לפייסבוק. עסקים קטנים רבים, בייחוד מחוץ לארצות הברית, עוד לא השכילו להעביר את הפעילות שלהם לטוויטר ולעתים קרובות הם מפסידים את ההזדמנויות שהשיח הבלתי אמצעי שהיא מציעה.
לא להזניח את הלינקדאין גם אם אתם לא מחפשים עבודה. ככל שפעילות ברשתות חברתיות היא חשובה, בסופו של דבר, הלקוחות הפוטנציאלים שלכם כנראה יחפשו אתכם בגוגל. מאוד יכול להיות שבין התוצאות הראשונות הם יראו את פרופיל הלינקדאין שלכם. אני ממליצה לכם בחום להשקיע בפרופיל מפורט ומעדוכן שמשקף באמת את העסק שלכם ואת השירותים שאתם מציעים.

בימים אלה, אני מרחיבה את הפעילות של הסוכנות שלי לעולמות ה-NFT, נחשפת לכלים שיווקיים חדשים ולפלטפורמות צומחות. בעקבות זאת, אני ממליצה לכל עסק שרוצה להכין את עצמו לעולם שאחרי פייסבוק ולבנות את הקהילה הווירטואלית שלו בפלטפורמות החדישות שבהן לא קיימת ההפרדה ההרמטית בין משתמשים פרטיים לפרופילים עסקיים. עולם הרשתות החברתיות מציע כיום הזדמנויות שהן הרבה מעבר לניהול דף פייסבוק. מזמינה אתכם להצטרף לפלטפורמות שיהיו כאן גם מחר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully