וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר האהבה: איך מתחזקים זוגיות פיננסית מנצחת?

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 8:49

כסף הוא נושא טעון בזוגיות - וניהול חשבון בנק הוא סוגיה כלכלית שזוגות נוטים שלא לדבר עליה בפתיחות. האם לנהל חשבון בנק משותף במהלך הנשואים ומה יקרה אם תתגרשו? מתי מומלץ דווקא לנשואים להפריד חשבונות ולגרושים לאחד אותם? שי בדיחי, מומחה בניהול פיננסי, מסביר

ולנטיינ'ס דיי הוא יום שבו חוגגים אהבה וזוגיות, אלא שבעוד רובנו עסוקים בזרי פרחים ולבבות משוקולד, יש מי שמדבר על מה שחשוב באמת - כי לאהבה אולי אין מחיר, אבל לזוגיות יש, במיוחד אם היא מתפרקת, אבל גם בימים כתיקונם.

שי בדיחי, סמנכ"ל פיתוח עסקי במאניטור פלטפורמה לניהול פיננסי חכם, חושב שיש מקרים שדווקא זוגות צריכים לנהל חשבונות נפרדים ולעומתם סיטואציות בהן לגרושים עדיף חשבון משותף, באילו מקרים זה נכון? לקראת יום האהבה פנינו אליו כדי שיסביר לנו למי זה יכול להתאים ומתי.

גירושים. ShutterStock
דאגה לילדים: אחת הסיבות לניהול חשבון בנק משותף לאחר הגירושים/ShutterStock

חשבון בנק נפרד או משותף?

מה עדיף חשבון משותף או חשבון נפרד, אצל זוגות נשואים?

יתרונות החשבון המשותף ברורים. חיסכון בעלויות, ריביות מועדפות, אפשרות למסגרת אשראי גדולה יותר ותחושה של שיתוף ואחידות אצל הזוג וגם כלפי הילדים. ובכל זאת, ישנם מצבים שצריך להפריד חשבונות גם בנישואין.

אם אתם עצמאים, פתחו חשבון נפרד לעסק, כך תוכלו לנהל את הוצאות העסק בנפרד מהוצאות משק הבית והמשפחה.

כאשר שני החשבונות נפרדים ניתן לעקוב מקרוב אחר הוצאות העסק בלי שיפגעו בחשבון המשפחתי מצד אחד ומצד שני ניתן לנהל את החשבון המשפחתי ביתר קלות - ולחסוך המון עבודה כדי להבין למה כל הוצאה שייכת.

יתר על כן, מהחשבון של העסק ניתן להפריש "משכורת" לחשבון המשותף על פי היכולות וההצלחות של העסק וכך לשמור על ניהול ובקרה תקינים גם בעסק וגם בניהול משק הבית המשותף.

שוק ההון - השקעות בבורסה

אם משקיעים בשוק ההון דרך הבנק, חשוב שחשבון ההשקעות יהיה נפרד. בדיוק כמו בעסק שאנו רוצים לדעת כמה נכנס וכמה יצא ועל מה כך גם בהשקעות, שהן סוג של "עסק".

אם החלטנו להשקיע בשוק ההון דרך הבנק, ולא בחרנו בחלופות של בתי השקעות - ששם החשבון הוא בהכרח נפרד מחשבון העובר ושב - הרי שבכל מכירה הכסף יחזור לעו"ש ויכול להתערבב לנו עם הכסף של הצריכה השוטפת.

במצב זה יהיה לנו קשה יותר לעקוב אחרי כמה כסף השקענו, כמה הרווחנו או הפסדנו ומה העמלות שלנו. כאשר הכסף נמצא בחשבון נפרד אנו תמיד נדע כמה הכנסנו, כמה יש לנו היום - ויהיה קל לחשב את התשואה ואת העמלות השונות ביתר קלות. כך גם נוכל לעקוב אחרי ההשקעות שלנו ועל ידי כך לקבל החלטות כלכליות טובות יותר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בית משפט לענייני משפחה. ShutterStock
דווקא כשמתגרשים, במקרים מסויימים, מומלץ לאחד חשבונות/ShutterStock

עצמאות כלכלית בחיים משותפים

אם לא אוהבים שבן או בת הזוג מעירים על הוצאות והוויכוחים עלולים לפגוע בזוגיות, ניתן לפתוח חשבון נפרד לכל בן זוג וחשבון משותף להוצאות משותפות. כך אפשר להכניס את המשכורת לחשבון הנפרד ולהוציא כמה שרוצים מבלי לקבל ביקורת, כל עוד במקביל מפרישים סכום קבוע לחשבון משותף שנועד להוצאות משותפות כמו אוכל, גנים לילדים, חשמל, ארנונה, משכנתא וכו'.

יש זוגות שהתנהלות כזו עוזרת להם לנהל משק בית משותף מחד, ועדיין להיות עצמאיים בהתנהלות השוטפת שלהם מאידך.

אם אין ויכוחים כאלה, אין סיבה שלא תנהלו חשבון בנק משותף שבו תראו את כל ההכנסות וכל ההוצאות שלכם במקום אחד. חשבון משותף יעזור לכם לעקוב ביתר קלות אחרי ההתנהלות המשותפת שלכם ובכך לקבל החלטות כלכליות טובות יותר.

חשוב לזכור שהבנק צופה בנו, ולפיכך: איך תרצו שיראה אתכם? יתרון לחשבון משותף הוא כוח מיקוח משופר: כאשר אתם מעבירים שתי משכורות לאותו החשבון יש לכם יותר כוח מול הבנק גם במשא ומתן על עמלות העו"ש וגם כאשר תרצו לקחת הלוואה, כי מבחינת הבנק הסיכון להלוות לכם כסף הוא נמוך יותר שלא תלויים במשכורת של בן זוג יחיד

חשבון בנק זוגי. ShutterStock
יתרון לחשבון משותף הוא כוח מיקוח/ShutterStock

חשבון משותף דווקא למתגרשים

עד שסוף סוף התגרשנו, דווקא עכשיו לאחד חשבון...?

זהו, אחרי תהליך ארוך התגרשתם סוף סוף. הפרדתם חברים, מגורים, החלטתם על משמרות ולעיתים אך גיבשתם הסדרי ראייה, אבל לפני שתפרידו גם חשבונות, אולי כדאי לחכות רגע ולהשאיר חשבון אחד משותף, במיוחד בשל הסיבות האלו:

הילדים: במקרה שנפרדים ועדיין רוצים לדאוג לילדים ניתן לפתוח חשבון משותף ולהעביר לשם סכום קבוע בשביל הילדים, פתרון שימנע הרבה אי נעימויות וריבים.

חובות משותפים: זוגות גרושים יכולים לפתוח חשבון משותף שיהיה מיועד להחזר חובות והלוואות שלקחו ביחד. הידיעה שסכום כסף קבוע מופרש בכל חודש לאותו החשבון - שממנו יוצאים כספים רק לטובת החזר ההלוואות, יכול למנוע מחלוקות רבות, בעיקר על הרקע העדין בלאו הכי של פרידה זוגית.

שי בדיחי, סמנכ"ל פיתוח עסקי במאניטור פלטפורמה לניהול פיננסי חכם. יח"צ,
שי בדיחי, סמנכל פיתוח עסקי במאניטור פלטפורמה לניהול פיננסי חכם/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully