וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תוטל על עסקים חובה להקליט כל שיחה עם לקוח?

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 14:28

ועדת המשנה להגנת הצרכן ובחינת כשלים בתחום הצרכנות, בראשות ח"כ לימור מגן תלם, התכנסה לראשונה. היו"ר: "ועדת המשנה תעבוד למען ציבור הצרכנים, תגן על זכויותיהם ואף תרחיב אותן". הדיון הראשון עסק בהצעת החוק לחייב עסקים להקליט את כל השיחות עם הלקוחות

כחלק מהצעדים המלחמה ביוקר המחיה ושמירה על האינטרס הצרכני, הוקמה בכנסת ועדת המשנה "להגנת הצרכן ובחינת כשלים בתחום הצרכנות".

הוועדה בראשות ח"כ לימון מגן תלם אמורה לבחון כשלי שוק בתחום, אך אפשר שבעתיד עוד יתווספו לה סמכויות הקושורת במלחמה ביוקר המחיה.

עד שתידרש, אם וכאשר יקרה הדבר, לנושאים שקשורים ליוקר המחיה, עוסקת הוועדה בנושאי צרכנות אחרים. כך למשל עסק הדיון היום בנושא הקלטת שיחה בין עוסק לצרכן, שמירתה ומסירתה. בנוסף, נידון תזכיר החוק הממשלתי משנת 2020 שקובע חובת הקלטת שיחה ומסירת ההקלטה לצרכן שיבקש זאת.

הטלת חובת הקלטת שיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן בידי העוסק, יש בה כדי להגביר את השקיפות ביחסים בין העוסק לצרכן ולאפשר לצרכן לבקר את פעולות העוסק ולעמוד על זכויותיו. הסדר זה יש בו כדי להעצים את הצרכן ולאפשר בקרת איכות על השירות.

בנוסף, ההקלטות מונעות מקרים של עוקץ מול קשישים, עוזרות לאכיפה יזומה של רשות הצרכנות ומשמשות את חברות האשראי עבור ביטול והכחשת עסקה.

ח"כ לימור מגן תלם. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כ לימור מגן תלם פותחת את דיוני ועדת המשנה. האם תדע להגן על האינטרסים של הצרכנים בישראל?/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בתום הדיון מסרה ח"כ מגן תלם: "שמענו עד כמה הנושא חשוב למניעת ניצול ועושק אוכלוסיות חלשות. יש לשים דגש על הנושאים שהועלו בישיבה ולמצוא את האיזון הנכון שיעצים את הצרכן מול חברות גדולות ויאפשר לו לממש את זכויותיו. אני מצפה לראות את התקדמות הצעת החוק כבר במושב הבא של הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully