וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישיבת הממשלה: ציון גבוה מה-OECD לכלכלת ישראל

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 15:36

מזכ"ל הארגון, שהתארח בישיבת הממשלה, שיבח את הביצועים הכלכליים של ישראל, בעיקר נוכח נתוני התעסוקה, הצמיחה ומספר המועסקים בהייטק. ראש הממשלה חגג את הדוח המוצלח, אך הוסיף: "המחירים בישראל חייבים לרדת"

בווידאו: בנט אומר בישיבת הממשלה כי מטרת השרים היא לפתוח את המשק לתחרות/מערכת וואלה!

מתיאס קורמן, מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD, הגיע היום לישיבת הממשלה בירושלים והציג בפני רה"מ ושרי הממשלה מצגת בנושא השפעת הקורונה על הכלכלה הישראלית.

במצגת שהגיעה לידי וואלה! הוצגו לשרים נתונים לפיהם הגידול בתעסוקה בשנה האחרונה היה גבוה מהממוצע משאר מדינות ה-OECD. כך שבעוד ששיעור התעסוקה לגילאים 25-64 בישראל עומד על כ-75%, הממוצע במדינות החברות בארגון עומד על כ-70%.

לפי הארגון, כלכלת ישראל התאוששה במהירות מההלם שאחז בה בעקבות פרוץ נגיף הקורונה. כך שבשנת 2021 אחוז התמ"ג בישראל עמד על כ-5% בעוד שהממוצע של המדינות החברות ב-OECD עמד על כ-1% בלבד. לשם השוואה, מדינות עם שיעור אוכלוסייה קטן יחסית או זהה לישראל כמו אוסטריה ודנמרק עומדות בהתאמה על -1% מהתמ"ג ועל 4% בלבד.

קורמן התייחס גם למערכת החינוך בישראל ובמצגת נכתב כי צמצום הפערים בתוצאות החינוכיות יעלה את שוויון ההזדמנויות, בעוד שהציון הממוצע של דוברי העברית במקצועות במתמטיקה ובמחני פיז"ה עומד על 500, של דוברי הערבית עומד על 350 בלבד.

נתון נוסף שהוצג בפני השרים נוגע להתקדמות ברמת החיים בישראל לפי התמ"ג, שעומד על שיעור של 94 מתוך 100.

גם שיעור החוב הציבורי בישראל לפי המצגת נמוך ביחס לשאר המדינות החברות בארגון. כך שבעוד ששיעור החוב הציבורי הישראלי עומד על כ-65% מתוך התמ"ג. באשר המדינות החברות בארגון הממוצע הוא 125% מתוך התמ"ג.

נתון מעניין שניתן למצוא במצגת בוחן את האפקטיביות והמהירות של מבצע החיסונים נגד הקורונה. בעוד שבישראל כ-60% מהאוכלוסייה מחוסנת (נכון לחודש ינואר). בשאר מדינות ה-OECD הנתון עומד על 70%. במילים אחרות - נתון לא מחמיא, בוודאי כשמביאים בחשבון את העובדה שישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם לחסן את אזרחיה.

עוד נתון מעניין שהוצג הבוקר בישיבת הממשלה נוגע לאחוז המועסקים בהייטק בישראל לעומת מדינות האיחוד האירופאי. בעוד שבישראל כ10% מכלל אחוז המועסקים עובדים בהייטק, בשאר מדינות האיחוד האירופאי עומד על כ-4% אחוזים בלבד.

הנתון הזה מתיישב גם אם אחוז הייצוא של שירותי הייטק ישראלי, שעומדים על כ-24% מכלל יצוא השירותים מישראל (שרק לאחרונה עבר את ייצוא הסחורות).

שר האוצר אביגדור ליברמן בפגישה עם מזכ"ל ה-OECD מתיאס קורמן. המשלחת הישראלית ל-OECD,
שר האוצר אביגדור ליברמן בפגישה עם מזכ"ל ה-OECD, מתיאס קורמן/המשלחת הישראלית ל-OECD

בנט: "הציבור נותן לנו רוח גבית"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה: "כלכלת ישראל חזקה. גם בשנה של שני גלי קורונה אנחנו בצמיחה יוצאת מן הכלל של כמעט 7%, בגלל ההתעקשות של כולנו לשמור על המשק פתוח. המדיניות הזאת, של "ישראל פתוחה", והצמיחה הגבוהה, מאפשרות לנו להעלות שכר החיילים, לדאוג לקשישים ולהקל על המשפחות העובדות, באמצעות הפחתת מיסים. זה החוזה ההוגן: ישראלים שיוצאים לעבודה, יישארו עם יותר הכנסה פנויה בסוף החודש. אנחנו נקח מהם פחות מיסים.

הפחתת מיסים היא דבר חשוב שיפנה עוד הכנסה לצריכה, אבל במקביל המחירים בישראל צריכים לרדת. משך עשרות שנים הכלכלה הישראלית סובלת ממעכבי תחרות, כל מיני פטנטים שנועדו להגן על קבוצות מסוימות ולמנוע תחרות בריאה שתקל על יוקר המחיה של רוב הציבור.

המטרה שלנו, שרי הממשלה, היא לפתוח. זה לוקח זמן, שכנוע ומציאת פתרונות, אבל רוב הציבור מצפה שנעשה את זה, נותן לנו רוח גבית ומצפה לראות תוצאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה 13 בפברואר 2022. --, צילום מסך
ראש הממשלה, נפתלי בנט: "המחירים בישראל חייבים לרדת"/צילום מסך, --

"אם ישראל תחסוך ברגולציה ובירוקרטיה היא תחווה הורדת מחירים וצמיחה כלכלית"

מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), מתיאס קורמן אמר בפתח ישיבת הממשלה:

"תודה אדוני רה"מ זוהי זכות גדולה להיות כאן, זוהי הפעם הראשונה שלי בירושלים אני איפגש עם שרי הממשלה וזוהי הצהרה של חשיבותה של ישראל לארגון OECD מאז שישראל נכנסה לארגון ישנו שיתוף פעולה פורה.

ישראל עשתה צעדים נכונים בכל הנוגע למיקרו כלכלה, ישראל גם התמודדה עם משבר הקורונה. שמירתה של ישראל פתוחה בתקופת המשבר עזר לה להתמודד כלכלית, אנחנו מצפים שצמחיתה של כלכלת ישראל תימשך כמובן שישנם עוד השפעות שליליות של הנגיף. רה"מ ואני שוחחנו אמש על ההשפעות החיוביות של היציבות הפוליטית שישראל חווה כעת. אדוני רה"מ אנחנו מאמינים שאם ישראל תחסוך ברגולציה ובירוקרטיה היא תחווה הורדת מחירים וצמיחה כלכלית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully