וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה עולמית: רוסיה ואוקראינה מלחיצות את השווקים

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 16:56

שבוע המסחר צפוי להיפתח בצורה עצבנית בהתאם להתרחשויות בגזרת אוקראינה. הנתונים מסין יזכו לתשומת לב וגם השפעת האינפלציה בארה"ב מסקרנת

לאחר שבוע תנודתי לאור הקפיצה בתשואות אגרות החוב ואמירות ניציות מצד חברי הפד, תשומת הלב עוברת שוב לעניינים גיאופוליטיים השבוע. השווקים צפויים להתחיל את שבוע המסחר בצורה עצבנית, כאשר כותרות בנוגע למצב בגבול רוסיה-אוקראינה שולטות. מבחינת נתונים כלכליים, השבוע ייפתח עם נתוני תוצר ותעסוקה לגוש היורו ביום שלישי ויהיה מעניין לראות את השפעת ההגבלות עקב וריאנט האומיקרון על הנתונים. ביום רביעי נקבל את נתון המכירות הקמעונאיות בארצות הברית, שישפוך אור על השפעת האינפלציה הגבוהה על טרנד הצריכה. בנוסף, עם כל הדיבור סביב מחזור העלאות הריבית הקרוב של הפד, הפרוטוקולים של הפד מהפגישה האחרונה שלו יזכו לבחינה צמודה בחיפוש אחר רמזים לגבי המדיניות העתידית של הפד. לאחר הפתעת נתון האינפלציה בארצות הברית, יבשת אסיה תפרסם את נתוני האינפלציה שלה. הנתונים מסין יזכו לתשומת לב במיוחד למרות שהציפיות אינן גבוהות במיוחד לאור העבודה כי הביקוש נותר חלש.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: הודו - מדד המחירים לצרכן (ינואר).
  • שלישי: גוש היורו - נתוני התוצר לרבעון ה-4, נתוני תעסוקה לרבעון ה-4. ארצות הברית - מדד הייצור של האמפייר סטייט (פברואר). גרמניה - מדד הסנטימנט הכלכלי של ZEW (פברואר).
  • רביעי: סין - מדד המחירים לצרכן (ינואר). בריטניה - מדד המחירים לצרכן (ינואר). ארצות הברית - הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה, מכירות קמעונאיות (ינואר), ייצור תעשייתי (ינואר). גוש היורו - ייצור תעשייתי (דצמבר).
  • חמישי: טורקיה - החלטת ריבית הבנק המרכזי הטורקי. ארצות הברית - התחלות בנייה (ינואר), התחזית של שלוחת הפד בפילדלפיה.
  • שישי: יפן - מדד המחירים לצרכן (ינואר). ארצות הברית - מדד האינדיקטורים המובילים (ינואר).
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסיבת עיתונאים עם נשיא צרפת עמנואל מקרון במוסקבה, 7 בפברואר 2022. רויטרס
המסרים שלו לא מרגיעים במיוחד. פוטין/רויטרס

המתיחות סביב רוסיה-אוקראינה עלתה בסוף השבוע, לאחר שהחדשות האחרונות הצביעו על החמרה בקונפליקט בין שתי המדינות. עימות צבאי עשוי להשפיע במיוחד על הסחר הבינלאומי והכלכלה במיוחד בסקטור האנרגיה. הסיכון המוגבר של הפרעה באספקת האנרגיה ידחוף את מחירי הגז והנפט כלפי מעלה, לאור העובדה כי המלאי ההתחלתי כבר נמוך במיוחד. מחירי אנרגיה גבוהים עשויים להכביד במיוחד על הדוחות הכספיים של חברות באירופה עם אינפלציה גבוהה וצמיחה נמוכה יותר שתפגע בתוצר ביבשת. יחד עם זאת, לפי התחזית פגיעה כזאת תהיה מתונה. אנו נעקוב אחר ההתפתחויות מקרוב ונשאיר אתכם מעודכנים.

שורה תחתונה: כל החמרה במצב סביב אוקראינה עשוי לגרום למחירי האנרגיה לזנק ולהכביד על נכסי הסיכון בטווח הקצר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הנתונים הכלכליים בארצות הברית נותרים בפוקוס

נתון השיא במדד המחירים לצרכן בארצות הברית בשבוע שעבר הזריק תנודתיות נוספת אל השווקים. השבוע הכלכלי מתחיל השבוע ביום רביעי עם נתון המכירות הקמעונאיות (הצפי לעלייה של 0.4% לעומת החודש הקודם). נתוני המכירות הקמעונאיות בחודש הקודם הפתיעו כלפי מטה כאשר הצרכנים הביאו את הקניות שלהם חודש אחד קדימה, מחשש למחסור בעקבות שיבושים בשרשראות האספקה. בנוגע לייצור התעשייתי השאלה תהיה כמה לווריאנט האומיקרון הייתה השפעה שממשיכים במקביל להתגבר על קשיים לוגיסטיים קיימים. בנוסף לאור כל הרעש סביב סבב העלאת הריבית הקרוב של הפד, הפרוטוקולים של הפד מהפגישה האחרונה שלו שיפורסמו ביום רביעי יהיו מפתח לתחזית קדימה.

שורה תחתונה: תשומת הלב מופנית לעבר הצרכן האמריקאי והיכולת שלו לספוג את השפעת האינפלציה כמו גם הפרוטוקולים של הפד עבור המדיניות קדימה.

עדכון לגבי הדוחות לרבעון ה-4

נכון שעונת הדוחות באס אנד פי 500 הגיעה לשיא, כאשר 80% מן החברות במונחי שווי שוק במדד כבר דיווחו על תוצואותיהן, אך 50% מהחברות במדד STOXX 600 עדיין לא דיווחו. השבוע 50 חברות במדד אס אנד פי 500 ו71- במדד STOXX 600( 5% ו17% במונחי שווי שוק) ידווחו על תוצאותיהם. תחזיות משולבות של תוצאות שפורסמו וכאלה שעתידות להתפרסם מצביעות על גידול של 30.3% ברווח לעומת התקופה המקבילה במדד אס אנד פי 500 לצד עלייה של 15.3% בהכנסות ( STOXX 600 עלייה של 56.2% ברווח ו19.4% בהכנסות). שיעור החברות שמכות את התחזיות עדיין עומד מעל או כמו התחזיות לעומת הממוצע ארוך הטווח (אס אנד פי 500: 77%, STOXX 600: 58%), אך הוא מתחת לשיעור ברבעונים האחרונים.

גם בגזרת ההכנסות החברות עוקפות את התחזיות בצורה חזרה, אך שיעור החברות שמכות את שיעור שולי הרווח חוזר לממוצעים היסטוריים. מה שמפתיע במיוחד הוא שיעור החברות במדד האס אנד פי 500 שמספקות תחזית שלילית לרבעון ה-1 של 2022, מעל הממוצע ב-5 השנים האחרונות ומסביר את העבודה שמאז תחילת הרבעון הצפי לצמיחה ברבעון ה-1 ירד בחצי אחוז (צמיחה של 5.5% לעומת 6%) כאשר סקטור התעשייה ראה את החיתוך החד ביותר לתחזית הצמיחה ברווח מבין כל הסקטורים (34.5% מתחזית של 50.2%).

שורה תחתונה: שיעור גדול מהממוצע של חברות במדד אס אנד פי 500 מספקות תחזית רווח שלילית לרבעון ה-1 של 2022.

וול סטריט. GettyImages
גם הדוחות השליליים תורמים לצבע האדום בשווקים/GettyImages

נתוני התוצר לרבעון ה-4 בגוש היורו צפויים להתפרסם ביום שלישי כאשר הקונצנזוס מצביע על גידול של 4.6% לעומת התקופה המקבילה (0.3% לעומת הרבעון הקודם). הנתון יזכה למעקב בעקבות סימנים להאטה בצריכה לאור הגבלות שהוטלו להתמודד עם וריאנט האומיקרון והפרעות מתמשכות בשרשראות האספקה, במיוחד בסקטורים החשובים מבחינה כלכלית כמו סקטור הייצור בגרמניה. הכלכלה הגרמנית אכזבה לאחרונה והתכווצה בשיעור של 0.7% ברבעון הקודם. נתונים כלכליים מובילים כמו מדד ZEW גם צפויים להתפרסם ביום שישי והציפיות הכלכליות והנוכחיות במדד צפויים לספק מידע נוסף על הדינמיקה המתרחשת כעת בכלכלה הגרמנית. לקראת סוף השבוע נקבל נתונים גם לגבי ביטחון הצרכנים בגוש היורו לחודש פברואר. ביטחון הצרכנים היה ירוד לאחרונה.

שורה תחתונה: המומנטום הכלכלי בגוש היורו (וגרמניה) צפוי להתייצב בחודשים הבאים כאשר ההגבלות יוקלו במקביל לירידה במספר הנדבקים בקורונה.

האינפלציה בסין

סין תפרסם את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר ביום רביעי הקרוב. בעוד מדד המחירים יכול להישאר סביב 10% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, הוא גם עשוי להישאר נמוך בשיעור של 2%, הודות למאמצי הממשלה להבטיח אספקה יציבה לאור נגיף הקורונה. מחירי המזון עשויים לראות תמיכה מסוימת עקב חג השנה החדשה הסיני. יחד עם זאת, הצריכה של משקי הבית הייתה חלשה יחסית במהלך החג בהשוואה לשנים קודמות לאור העובדה כי השלטונות המקומיים עודדו את האזרחים לצמצמם את הנסיעות במהלך החג. כל זה הוביל לכך שהיה לחץ מתון על האינפלציה מצד הביקוש.

שורה תחתונה: אנו מצפים להמשך צעדים מרחיבים במדיניות המוניטרית והפיסקלית בסין לאור הלחצים האינפלציוניים המתונים.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully