וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לטבע: למשקיע האגדי נמאס לחכות להתאוששות

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 8:29

וורן באפט, גורו ההשקעות ובעלי ברקשייר האת'ווי, מכר את מניות טבע שהיו ברשות החברה. ההפסד מוערך ביותר ממילארד שקלים. מניות טבע נרכשו על ידי באפט לפני כארבע שנים, לאחר מינויו של קאר שולץ למנכ"ל החברה

ענקית ההשקעות האמריקאית ברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway), שבשליטת המיליארדר ומנכ"ל החברה וורן באפט, דיווחה למשקיעיה כי חיסלה את אחזקותיה במניית ענקית הגנריקה הישראלית 'טבע' במהלך הרבעון הרביעי של 2021, ויצאה ממנה בהפסד.

אחזקת מניות טבע על ידי בית ההשקעות האמריקאי נחשפה על ידו לקראת מחצית פברואר 2018, תקופה בה 'טבע' החלה בארגון מחדש לצד פיטורי עובדים בעיקר בשל חובות גבוהים, וחוותה את כמות המכירה בחסר (הימור נגד החברה ומנייתה) הגדולה ביותר בשוק.

אחזקתו במניות 'טבע' נאמדה אז בשווי של כ-358 מיליון דולר, ואתמול (ב') חשף בית ההשקעות כי מכר 42.79 מיליון ממניות חברת התרופות הישראלית, ללא ציון מחיר המכירה.

מאז נחשפה אחזקתו של בית ההשקעות במניית הגנריקה הישראלית, הנסחרת בבורסות תל אביב וניו יורק ארה"ב בשווי 31 מיליארד שקל, ועד לסוף הרבעון הרביעי של 2021, מנייתה ירדה ב-58.2% ומחקה מיליארדי דולרים משווי החברה.

טבע כפר סבא לוגו חדש. סיון פרג',
טבע. האם מכירת האחזקות של המשקיע האגדי תקרין על השוק?/סיון פרג'

"באפט כנראה התייאש מהאחזקה בחברה, שלמרות מהלכי ההתייעלות לא מתקבל הרושם בשוק ההון האמריקאי כי מנייתה בדרך מעלה בזמן הקרוב" מסביר אורי הרשקוביץ, אנליסט מדעי החיים בבית ההשקעות 'פסגות'.

"ההערכה כי רוב רכישות מניית טבע על ידי בית ההשקעות שבשליטת באפט נעשו במהלך 2018, אז מחיר המניה עמד יציב סביב ה-20 דולר למניה. מחיר המניה אמנם לא דווח, אך גם כאן ניתן להעריך על פי התנהגות המניה כי הוא עמד על סביבות 8-10 דולר למניה.

עיקר עיסוקה של 'טבע' כחברת תרופות הוא בגנריקה - תחום שחווה שחיקת מחירים בארה"ב, השוק העיקרי של 'טבע', שם המכירות ירדו ב-25% עקב כך, בעוד בשאר העולם מכירות הגנריקה ירדו רק ב-3%.

בדו"חות הכספיים האחרונים ש'טבע' פרסמה אמנם דווחה צמיחה מדהימה של 52% בתרופת ה-AUSTEDO, לטיפול ב-Tardive Dyskinesia, שהיא תנועה הנגרמת כתופעת לוואי משימוש ממושך בתרופות אנטי-פסיכוטיות, לצד 72% צמיחה בתרופת ה-AJOVY, לטיפול במיגרנה, אך מנגד ראינו שחיקה חזקה בתרופת הדגל 'קופקסון' ובמשאפים.

החברה הציגה תחזית הכנסות לשנת 2022 הנמוכה ב-2% מהממוצע שצופים לה האנליסטים המסקרים אותה לצד 7% פחות ברווח. בשיחת הוועידה ציינה החברה כי במהלך 2022 היא צופה הגעה לפשרה גלובלית בנושא האופייאטים במתווה דומה לפשרה שהושגה בטקסס לפני שבוע.

ההערכות בקרב מי שמסקר החברה הן, כי הסיכוי הטוב ביותר של החברה להשיא ערך למשקיעיה הוא בעיקר הגעה מהירה לפשרה גלובאלית ומוחלטת בנושא האופייאטים.

אפשרות נוספת להכנסת רוח במפרשי המניה מגיעה דווקא מכיוון המתחרות, באמצעות אפשרות מכירת חטיבת הגנריקה של נוברטיס - סנדוז, העומדת למכירה במחיר של כ-25 מיליארד דולר. סנדוז היא המתחרה של טבע בשוק הגנריקה, ושווייה ישקף גם את השווי בו טבע צריכה לעמוד".

אורי הרשקוביץ, אנליסט מדעי החיים בבית ההשקעות פסגות. פרטי,
אורי הרשקוביץ, אנליסט מדעי החיים בבית ההשקעות 'פסגות'/פרטי

והיו לבאפט גם הצלחות גדולות יותר מטבע

יש לציין כי ברקשייר האת'ווי, חוותה הצלחה גדולה בהרבה: דוחות החברה מגלים כי היא רכשה מניות של אקטיויז'ן, שנמכרה למיקרוסופט בסכום אדיר של קרוב ל-70 מיליארד דולר, טרם נמכרה חברת הגיימינג. המניות נרכשו תמורת סכום שקרוב למיליארד דולר, כך שגם וורן באפט וגם ברשייר האת'ווי יצליחו כנראה להתאושש מהסיבוב הפחות מוצלח בטבע.

וורן באפט וסגנו בברקשייר האת'ווי צ'ארלס (צ'רלי) מאנגר. AP
וורן באפט (מימין) וסגנו בחברת ההשקעות, צארלי מאנגר: את מה שהפסידו בטבע, הרוויחו עם רבית באקטיויז'ן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully