וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארטאפ ישראלי חתם על הסכם עם ענקית ביטוח מיפן

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 11:29

הסטארט-אפ הישראלי GEOX חתם על הסכם מסחרי אסטרטגי עם ענקית הביטוח היפנית SOMPO. טכנולוגיה לניתוח צילומי אוויר בתלת מימד תעריך פגיעות של מיליוני מבנים ביפן

ענקית הביטוח היפנית SOMPO ממשיכה להעמיק את שיתוף הפעולה שלה עם חברות טכנולוגיה ישראליות: הסטארט אפ הישראלי גאוקס (GEOX) חתם על הסכם מסחרי משמעותי עם סומפו, לפיו תשלב סומפו את הטכנולוגיה של גאוקס בתחום ביטוחי הרכוש כדי לשפר את הדיוק בתהליך הערכת הסיכונים והחיתום.

גאוקס פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח תלת מימד של צילומי אוויר לצורך הערכת נכסי נדל"ן בצורה אוטומטית ובעלת דיוק גבוה. טכנולוגיה זו צפויה לתרום רבות לעולמות ביטוחי הרכוש מכיוון שהיא מפיקה מידע רב, תלת ממדי עשיר בנתונים הרלוונטיים לביטוח מבנים פרטיים ומסחריים, כגון גודל גג המבנה, סוג הגג, מצבו ושיפועו וכך הלאה.

בין הלקוחות של גאוקס חברות מבטח המשנה MunichRe,World Bank , FEMA (הסוכנות הפדרלית האמריקאית לניהול מצבי חירום), חברות ביטוח מובילות, מדינות וערים בתוך ארה"ב.

בין היתר, נועדה הטכנולוגיה של גאוקס לסייע לסומפו לייעל את תהליך החיתום בגין נזקי רכוש שנוצרו עקב אסונות טבע שרובם הם פועל יוצא של שינויי אקלים דרסטיים שהפכו ליותר שכיחים בעשור האחרון, כולל ביפן עצמה.

GEOX. יחצ,
מבט מלמעלה על נזקים למבנים/יחצ

ההערכה המדויקת שמאפשרת הטכנולוגיה של גאוקס תאפשר לסומפו להציע לכל בעל נכס פרמיה דיפרנציאלית שמשקפת את מידת הסיכון המתאימה לו בצורה אוטומטית. סומפו מעריכה שבאמצעות הפלטפורמה של גאוקס ייווצר לה חיסכון תפעולי של מיליוני דולרים בשנה וחיסכון בעליות התביעות.

מספר אסונות טבע הנגרמים משינויי אקלים, דוגמת שיטפונות ושרב קיצוני, גדל פי חמישה במהלך 40 השנים האחרונות, ולפי סוכנות האו"ם, יצר עלות כלכלית עולמית של 3.64 טריליון דולר. אסונות אלו השיתו על חברות הביטוח תשלומים של 100 מיליארד דולר במהלך שנת 2020 לבדה, עלייה של 40% מהממוצע ב-100 השנים האחרונות, לפי נתוני חברת הביטוח Aon. מגפת הקורונה השפיעה אף היא, והדרישה לריחוק חברתי הפכה את תהליך תביעות ביטוח למורכב יותר, מכיוון החברות המבטחות משתמשות ברחפנים או בתמונות שמצלמים הלקוחות, במקום לשלוח שמאים מטעמן לזירות האירועים.

שיתוף הפעולה בין גאוקס לסומפו הובל על ידי מרכז החדשנות של סומפו בתל אביב האחראי על השקעות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחומי התחבורה, הפינטק, האגריטק, אבטחת סייבר ובריאות דיגיטלית.

גאוקס הוקמה באמצע 2018 על ידי 3 מייסדים: איציק לביא (מנכ"ל); אלי לביא (סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי) וגיא עטר (סמנכ"ל פיתוח עסקי). בין המשקיעים בחברה ניתן למצוא את ענקית ההשקעות ICM ושותפות המו"פ שור-טק.

מימין: ינון דולב, דיה שרידי, איציק לביא, מיטל שביט. פביאן קולדורף,
מימין: ינון דולב, דיה שרידי, איציק לביא, מיטל שביט/פביאן קולדורף

ינון דולב, מנכ"ל מעבדת החדשנות של סומפו ישראל: "אנחנו שמחים על תחילת השותפות עם גאוקס ומאמינים שבאמצעות הטכנולוגיה של החברה נוכל לדייק את תהליך החיתום ואת הערכת הסיכונים שאנחנו מבצעים עבור המבוטחים".

איציק לביא, מייסד-שותף ומנכ"ל גאוקס: "ביצוע הערכת סיכונים למבנים יאפשר לסומפו לשקף באופן הוגן את רמת הסיכון למבוטחים. הטכנולוגיה שלנו חוסכת לסומפו את הצורך לשלוח סוקרים לכל בית בעת הליך החיתום בעלויות גבוהות ואף לתת הצעת מחיר מדויק בצורה אוטומטית ללקוח , שבסופו של דבר נהנה משירות מהיר עם הצעת מחיר מדויקת. לא זאת בלבד, אנחנו מאפשרים בקרה על נכסים שכבר מבוטחים ואת האפשרות לבחון האם חלה התדרדרות בתחזוקת המבנה שמשמעותה הגברת הסיכון".

סומפו, חברת הביטוח השנייה בגודלה ביפן, פעילה ביותר מ-30 מדינות ויש לה מחזור הכנסות שנתי של 36 מיליארד דולר. ב-2018 הוקמה מעבדת חדשנות בתל אביב, בהובלתו של ינון דולב, ומאז השיקה מספר שיתופי פעולה מסחריים עם חברות טכנולוגיה ישראליות והשקעות הון סיכון.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully