וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל רוכשת את טאואר הישראלית תמורת 5.4 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 12:06

מדובר בשווי הגבוה ב-42% משוויה של טאואר סמיקונדקטור עם פתיחת המסחר היום, שעמד על 3.8 מיליארד דולר. פאט גלסינגר, מנכ"ל אינטל העולמית: "העסקה תאפשר לאינטל לספק היצע של טכנולוגיות ייחודיות ומתקדמות בעידן של ביקוש חסר תקדים למוליכים למחצה"

תחום השבבים ממשיך להתלהט; ענקית השבבים האמריקאית 'אינטל' רוכשת את חברת השבבים האנלוגיים הישראלית 'טאואר סמיקונדקטור' תמורת 5.4 מיליארד דולר - 42% מעל שווי החברה הישראלית, העומד על 3.8 מיליארד דולר נכון לתחילת יום המסחר.

החברות הודיעו היום (ג'), כי חתמו על מזכר הבנות מחייב לפיו אינטל תרכוש את חברת טאואר במחיר של 53 דולר למניה במזומן, המשקף לאחרונה שווי של 5.4 מיליארד דולר. אינטל מציינת כי הרכישה מקדמת את אסטרטגיית ה-IDM 2.0 שלה, ומרחיבה את יכולת הייצור, טביעת הרגל העולמית וההיצע הטכנולוגי שלה, כדי לעמוד ב"מענה לביקוש חסר תקדים בתעשייה".

כחלק מרכזי מאסטרטגיית ה-IDM 2.0 שלה, אינטל הקימה את Intel Foundry Services (IFS) במרץ 2021 כדי לעמוד בביקוש הגלובלי הגובר ליכולת ייצור מוליכים למחצה ולהפוך לספקית מרכזית לייצור שבבים בארה"ב ואירופה.

אינטל, טאואר. יונתן סינדל, craetive commons, פלאש 90
האם חזינו בעסקת השנה בישראל כבר באמצע פברואר?/פלאש 90, יונתן סינדל, craetive commons

"מצפים להיות חלק בלתי נפרד מההיצע של אינטל"

המומחיות של טאואר בטכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות, כגון תדרי רדיו (RF), ממירי מתח
(power management) סיליקון גרמניום (SiGe) וחיישנים תעשייתיים, יחד עם שותפויות נרחבות של IP ואוטומציה של עיצוב אלקטרוני (EDA), וכושר ייצור עולמי, עתידה לסייע לאינטל במטרותיה.
טאואר משרתת כיום שווקים בעלי צמיחה גבוהה והיא בעלת כושר ייצור הנפרס גיאוגרפית עם מתקני ייצור בארה"ב ואסיה, המשרתים חברות FABLESS (ללא כושר ייצור) וחברות IDM (חברות המפתחות ומייצרות שבבים).
מניית טאואר סמיקונדקטור הייתה אחת מהמניות המומלצות לרכישה על ידי מחלקת המחקר של בית ההשקעות 'אופנהיימר', שפירסם עת ההכרזה על העיסקה, כי "לאינטל לא היה קשר לשוק השבבים האנלוגיים, המהווה את תחום ההתמחות של טאואר, אבל רכישת טאואר עושה הרבה יותר הגיון עסקי משלל רכישות קודמות שאינטל ביצעה.

טאואר מחזיקה ב-9 מפעלי ייצור, כולל 3 ביפן במסגרת שיתוף פעולה עם חברת 'פנסוניק', והיא נכנסה לשיתוף פעולה עם חברת STMicroelectronics (STM) האירופאית להקמת מפעל חדש של 300 מ"מ באיטליה.

אינטל תצטרך לקבל אישורים רגולטוריים רבים בישראל, ארה"ב, יפן, טיוואן ובאירופה, וגם בסין - שם גם חתמה על הסכם להקמת מפעל עם שחקן מקומי, או למכור חלק ממפעלי טאואר לצד שלישי.

בכל מקרה, קבלת 9 מפעלי ייצור בהשקעה של 6 מיליארד דולר היא עסקה מאוד אטרקטיבית לאינטל, שכן עלות הקמת מפעל ייצור חדש בתחום השבבים נאמדת במיליארדי דולרים, וכאן מדובר במפעלים הנמצאים לאחר השקעה וכבר מייצרים תזרים מזומנים חזק, עם EBITDA של מעל חצי מיליארד דולר".

פאט גלסינגר, מנכ"ל אינטל העולמית: "היצע הטכנולוגיות הייחודיות של טאואר, יכולת הייצור העולמית שלה וקשרי הלקוחות החזקים יסייעו להרחיב את שירותי ה- foundryשל אינטל ולקדם את המטרה שלנו להפוך לספקית מרכזית של ייצור שבבים ברחבי העולם.

העסקה תאפשר לאינטל לספק היצע נרחב של טכנולוגיות ייחודיות ומתקדמות תוך שהיא פותחת הזדמנויות חדשות ללקוחות קיימים ועתידיים בעידן של ביקוש חסר תקדים למוליכים למחצה".

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר: "טאואר בנתה היצע של טכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות ומתקדמות ופתרונות ייצור המבוססים על שותפויות עמוקות עם לקוחות, יחד עם יכולות ייצור עולמיות.
יחד עם אינטל, נניע הזדמנויות צמיחה חדשות ומשמעותיות ונציע ערך גדול יותר ללקוחותינו באמצעות חבילה מלאה של פתרונות טכנולוגיים יחד עם טביעת רגל עולמית רחבה מאוד. אנו מצפים להיות חלק בלתי נפרד מהיצע ה- foundry של אינטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully