וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה תפילה מסודרת ומכובדת בטיסות, צריכה להפריע למישהו?

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 14:28

הכוונה של אל על הייתה טובה: לאפשר לנוסעים שמבקשים להתפלל לעשות זאת בנוחות ובעיקר - ללא הפרעה לנוסעים האחרים, אבל מסתבר שלחלקם דווקא הסדר החדש הפריע. סיפור קטן שמשקף את חוסר הסובלנות בחברה הישראלית, ולא - הפעם האשם הוא לא בחרדים

האם אל על "מתחרדת"? תלוי את מי שואלים. אם לשפוט על פי הרשתות החברתיות, יש מי שסבורים שכן. אל על אמנם נמנעת כבר במשך שנים מטיסות בשבת ואף אמונה על אוכל כשר בטיסותיה, אבל הפעם היא ספגה אש שלא בצדק, רק מפני שניסתה להכניס קצת סדר באחד המנהגים הרווחים בטיסותיה, בעיקר בקו לניו יורק, תפילה בציבור.

בין אם אתם חילוניים, חרדים, מאמינים או אתאיסטים, אין כמעט מי שטס במטוסי אל על (אגב, הנהוג קיים לא רק בהם), בעיקר בקו לניו יורק ולא נתקל בתופעה שבמסגרתה מבקשים נוסעים, לאו דווקא חרדים, להתפלל.

הבעיה היא שהעידר נוהל מסודר, היו מקרים רבים בהם גרמה התפילה לטרחה מיותרת, הן למתפללים והן לנוסעים האחרים: ראשית היו קבוצות שונות שביקשו לקיים את התפילה בזמנים שונים, שנית - בהיעדר מקום מוסדר לתפילה, היא התקיימה לעיתים בכמה מוקדים שונים, לעיתים נחסמו מעברים וחדרי שירותים - וכך אירע שנגרמה הפרעה הן לנוסעים שלא לקחו חלק בתפילה והן למתפללים עצמם.

אל על. Shutterstock, עיבוד תמונה
אין מי שלא מכיר את התפילה במטוסי אל על , בעיקר בטיסות לארה"ב. מעכשיו הן יהיו מסודרות יותר, לרווחת כולם/עיבוד תמונה, Shutterstock

מתווה התפילות בטיסות לארה"ב

אל על החליטה לעשות מעשה ולנסות להקל על כולם והכריזה כי בכוונתה לקיים פיילוט בטיסות לניו יורק (החל מים חמישי שעבר) כהכנה להנהגתו לכלל הטיסות לצפון אמריקה.

לפי המתווה שעליו הוחלט, יודיעו בתחילת הטיסה, לאחר ההמראה מתי תתקיים תפילת שחרית (במערכת הכריזה יודיעו רק על תפילת שחרית, כאשר בתיאום עם הצוות ניתן יהיה לקיים גם תפילות מנחה וערבית).

הכריזה תיעשה במחלקת תיירים בלבד והתפילה תתקיים באזור המכונה "המטבח האחרוי" בירכתיי המטוס. כן תישלח לנוסעים הודעה על קיום התפילה במסך האישי.

כן הוחלט כי בעת קיום התפילה ינעלו תאי השירותים בחלקו האחורי של המטוס וכן כי צוות הדיילים ימנע משימוש באזור זה למטרות שירות, עד לגמר התפילה.

כמובן שאל על הודיעה כי לא תתאפשר תפילה בסמוך לנחיתה וכן במזג אוויר שמחייב חזרה למושב וחגירת חגורות בטיחות.

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון לקראת ראש השנה, 17 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
נוסעים חרדים בנתב"ג. הניסיון התמים להסדיר את התפילה בעת הטיסות, הפך למשהו שלא מצא חן בעיני חלק מהנוסעים האחרים/ראובן קסטרו

קצת סובלנות לא תזיק

תכנית אל על להסדרת התפילה בטיסותיה, הייתה בסך הכל הגיונית ונועדה להכניס סדר בתופעה שהתקיימה בלאו הכי באופן שלעיתים קרובות הפך למטרד לכל הצדדים המעורבים. הבעיה היא שלא כולם ראו את ההסדרה בעין יפה, חלק מהנוסעים קבלו על מה שהם כינו "התחרדותה" של אל על. מן הסתם מדובר באותם נוסעים שגם לפני כן לא ראו בעין יפה את התפילה בציבור, כאשר זו התקיימה באופן פחות מסודר.

התגובה מעציבה, פחות בגלל חברת התעופה שתמצא דרך להסדיר את הנושא ויותר בגלל חוסר הסובלנות של חלק מציבור הנוסעים. לפחות הפעם, החרדים ממש לא אשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully