וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינואר 2022: פחות רכישות בחנויות, יותר הוצאות בארנק הדיגיטלי

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 10:30

ההטמעה של הארנקים הדיגיטליים הולכת ומתרחבת בישראל. מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), עולה כי גם הירידה בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי במהלך חודש ינואר, לא עצרה את מגמת הגידול בשימוש בארנקים דיגיטליים וכי הוצאות באמצעי זה עלו החודש בכ-14%

מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), עולה כי גם הירידה בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי במהלך חודש ינואר האחרון, לא עצרה את מגמת הגידול המתמשך בשימוש בארנקים דיגיטליים, שכן נצפתה גם החודש, צמיחה בהשוואה לחודש הקודם.

במהלך החודש שעבר הסתכמו הוצאות הישראלים באמצעות ארנקים דיגיטליים בסכום כולל של 673.37 מיליון שקל, מדובר בעלייה של 13.7% לעומת הסכום הכולל בדצמבר שעמד על 592.49 מיליון שקל.

בחברת שב"א מעריכים כי היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים יכול היה להיות גבוה יותר מאחר ובמהלך חודש ינואר, חלה ירידה של 12% בסכום הרכישות שביצעו הישראלים בעסקאות פיסיות בבתי העסק.

apple pay. יח״צ,
התשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי: היקף ההוצאות החודש עלה בכ-14%/יח״צ

למעלה מ-5% מסך ההוצאות - באמצעות הארנק הדיגיטלי

היקף הרכישות באשראי בבתי העסק במהלך ינואר הסתכם ב-13.343 מיליארד שקל כך שההוצאות בארנקים דיגיטליים, שכאמור עמדו על 673.37 מיליון שקל, היוו 5.1% מסך ההוצאות בעסקאות הפיסיות.

על פי נתוני שב"א, נמשך בינואר הגידול השימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות כאשר 63.1% מכלל ההוצאות בכרטיסי אשראי באוקטובר בוצעו דרך מערכת ה-EMV. ההוצאות בינואר הסתכמו ב-21.294 מיליארד שקל מתוך סך הוצאות של 33.761 מיליארד שקל.

בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקל, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על סכום של 7.901 מיליארד שקל והיוו בסה"כ 25.4% מסך ההוצאות בחודש.

חיוב כרטיס אשראי עם קוד סודי. יחצ,
EMV - מערכת תשלום חכמה ומאובטחת בקוד סודי/יחצ

"העלייה בולטת על רקע הירידה בהוצאות בעסקאות פיסיות"

עוד עולה מנתוני שב"א כי 72.7% מכלל הפעולות בכרטיסי אשראי במהלך ינואר היו עסקאות חכמות, מדובר על עליה של 5.2% לעומת הנתון בדצמבר במהלכו 69.1% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל היו חכמות.

העלייה בכמות העסקאות בארנקים דיגיטליים בינואר עמדה על 13.1% והייתה חדה יותר לעומת העלייה בסך העסקאות במערכת ה-EMV.

מנכ"ל שב"א, איתן לב טוב: "אנו רואים שההטמעה של הארנקים הדיגיטליים הולכת ומתרחבת בישראל והציבור משתמש יותר בתשלום באמצעות הסמארטפון או האפליקציות. העלייה בהוצאות בארנקים דיגיטליים אפילו בולטת יותר על רקע הירידה בהוצאות בעסקאות פיסיות בינואר, שנבעה בשל מצב התחלואה מגל האומיקרון וגם בשל מזג האוויר החורפי שפקד את ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully