וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפי האוור לסופ"ש: אתלטיקו מדריד ועוד 500

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:21

מה משותף לאתלטיקו מדריד, אטלנטה האיטלקית, לגיה ורשה ויאנג בויס ברן? תתפלאו אבל זו לא שאלה לחובבי כדורגל: "פלוס500" היא הספונסרית של כל הארבע. למרות זאת, החבר'ה במשרדים נקשרו בעיקר לאתלטיקו. בילינו "הפי האוור" עם הקבוצה המנצחת במשרדי החברה, בחיפה מול הים

מה עושים: פלוס500 היא חברת פינטק גלובלית, המספקת פתרונות ומוצרים פיננסים, מפתחת ומפעילה פלטפורמת מסחר, הזמינה ביותר מ-50 מדינות. הפלטפורמה מאפשרת מסחר בחוזי הפרשים, מניות, חוזים עתידיים ואופציות על חוזים עתידיים.

משתתפים:

קוסטה שים, בן 36, נשוי פלוס שתיים, גר בחדרה. תפקיד: Operations Optimization Manager and Anti Fraud team lead, 7 שנים בחברה.

נדב שילה, בן 42, נשוי + 2, גר בעתלית. תפקיד: Head Of Marketing Partnerships, 8 שנים בחברה.

טל עובד, בת 27, רווקה, גרה בת"א. תפקיד: SW Engineer, שנה וחצי בחברה.

פלוס 500 1. ראובן קסטרו
מימין: קוסטה שים, טל עובד ונדב שילה/ראובן קסטרו

לוקיישן: המיקום של "פלוס500" מוכיח שיש הייטק ברמה הכי גבוהה גם בצפון. החברה ממוקמת באחד הבניינים החדשים בפארק ההייטק ממש בכניסה לחיפה, ומשרדיה משתרעים על קומה רחבת ידיים, ובקרוב יעברו למבנה חדש במתחם. רובם של 200 העובדים מגיעים לכאן, אבל בקורונה הוקם סניף קטן בת"א, שבו משתמשים אלה שגרים במרכז. הבחירה במיקום לא מקרית ונובעת, בין היתר, האידיאולוגיה של המייסדים, שבקלות יכלו לפתוח אותו בתל אביב, וגם משיתוף הפעולה ההדוק עם הטכניון.

חוץ מנוף משגע לים, העיצוב מאופק, משרדים סגורים עם דלת, אבל עם קירות מזכוכית, על אחד מהם מודפס בגדול המשפט "ואהבת לרעך כמוך", אחד הערכים החשובים בחברה. ב"סלון" יש כורסאות צבעוניות שאפשר להיזרק עליהן ויש ספריה בגוונים של כחול ולבן, עם ספרות מקצועית ויפה. חדר הכושר של "פלוס" לא מבייש מכון חדיש, יש בו כל מה שמתאמן אדוק יכול לבקש, קרוס טריינר, שלושה הליכונים, מכשירי כוח ומשקולות.

הפסקת קפה: כשיושבים ליד שולחנות העץ הארוכים בפינת האוכל רואים את הגלים שמתנפצים על החוף. על השיש האפור במטבח עומדת מכונה לסחיטת תפוזים ולידה, בהמתנה, מדפים עמוסי פרי הדר. במגירת הממתקים יש חטיפי בריאות לצד קיטקט, טריקס, גליליות, טורטית וחטיפים טבעוניים. באחת המגרות 30 סוגי תה, באחרת לבמבה, תפוחונים טבעיים וכל חטיף אחר שאפשר להעלות על הדעת ומגרה עמוסה במיני קפסולות למכונה המשוכללת.

יש גם טוסטר עומד, לחיץ, מיקרוגל, צנצנות עם בייגלה ועוגיות וארון עם עשרה סוגי קורנפלקס, שלא ישעמם בפה. במקרר המחופה בעץ יש יוגורט פרו למתאמנים, מדף של קוטג' וממרחים, גבינה בולגרית, לבנה, מותכת, לחם מלא, דגנים וכוסמת. במקר השכן יש מגירת שוקולדים ממולאים ורגילים, חלב סויה, שיבולת שועל, סויה בלי סוכר, אגוזי לוז, וניל ומדף עמוס חלב רגיל, בפיקוח. המקרר השלישי מלא בירקות ופירות וקרמבו, ובמקפיא - גלידות.

פלוס 500 2. ראובן קסטרו
משרדי פלוס 500: הוכחה שיש סטייל להייטק גם מחוץ לבועה התל אביבית/ראובן קסטרו

CV: קוסטה עלה לארץ בגיל 18 מאוזבקיסטן, שם סיים בגרות בפיסיקה, מתימטיקה וכימיה. הוא למד בעתודת עולים, עשה תואר בהנדסה, תעשיה וניהול בטכניון והתגייס ל"מיטב" כמהנדס בצוות ארגון ושיטות שאחראי על אופטימיזציה של תהליכי גיוס. אחרי השחרור התחיל לעבוד באורבוטק בשילוח וניהול מלאים ובתום התנסות קצרה להקים חברה קטנה משלו, החליט לחבור לקבלן שבנה תחנות כוח.

כשראה במקרה, ברשת, שדודי, המנכ"ל של פלוס500, מחפש עובדים, הוא כתב שהוא מעוניין והתקבל. "הדליק אותי הקונספט של להיות בהיי טק ולא ממש ידעתי מה פלוס עושים", הוא מודה. "והנה, אני כאן כבר שבע שנים".

בבית הספר של קיבוץ מעברות, שבה למדה טל, לא הייתה מגמת מחשבים, אז היא הרחיבה פיסיקה, ובצבא היתה מדריכת סימולטור של מסוקי בלק הוק וסייפן. "לטכנולוגיה נכנסתי בעקבות אחותי הקטנה", היא אומרת. "כשהתלבטתי מה אני רוצה ללמוד, היא הראתה לי פרויקטים שעשתה במסגרת לימודי המחשבים שלה, נדלקתי ונרשמתי למדעי המחשב בטכניון, שם הבטיחו לי שאם לא אוהב את התחום אוכל לעבור למשהו אחר.

"חברה הגישה את קורות החיים שלי ל'פלוס' דרך קבוצת הפייסבוק 'סטודנטים בטכניון'. התחלתי לעשות ראיונות וכששאלו אותי מתי אני רוצה להתחיל לעבוד, הסברתי שאני בתקופת מבחנים, אבל אבוא אם צריך. מה שתפס אותי ב"פלוס" זה שהמראיין אמר שכדאי שאתמקד במבחנים בשביל עצמי ושאני צריכה למצוא מקום עבודה שיכבד את הלימודים שלי. ככה התחלתי במשרת סטודנט כמהנדסת תכנה בצוות".

נדב עשה בגרות בספורט, אימן קבוצת כדורגל והתמחה בריצות שדה. הוא נקלט במחלקת מערכות המידע של "שטראוס", בלי שהיה לו מושג ירוק בטכנולוגיה. "זה היה בתקופה שבה שטראוס הונפקה ואוחדה עם עלית ויוטבתה. מי שקלט אותי הבטיח שידאג שאדע הכל פרקפקט, ישבתי ולמדתי שעות, הוציאו אותי לכל קורס אפשרי וגדלתי עם מיכאל שטראוס במחלבה באחיהוד, כמנהל מרכז התמיכה.

"כשרציתי לצאת לטיול אחרי צבא, אמרו לי, תחכה קצת, ועברתי להיות בצוות ניהול הרשת של החברה וכששוב ביקשתי לטייל, שלחו אותי ללמוד מחשבים בעמק יזרעאל. אחרי שנה הפסקתי את הלימודים, עזבתי את שטראוס ועברתי להפקת אירועים וניהול של מועדוני לילה. כשהייתי מנכ"ל האגודה הכלכלית בטכניון, הכרתי את אחד הפאונדרים של 'פלוס', שהיה יו"ר אגודת הסטודנטים והוא אמר שהם צריכים מישהו בשיווק ואני כבר שמונה שנים כאן".

פלוס 500 3. ראובן קסטרו
כשהשחקנים של אתלטיקו נופשים בישראל, הם קופצים למשרדים ומחלקים חתימות/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: אם תסתובבו על חוף הים, יש מצב שתראו את טל משחקת פוצ'יוולי והיא גם רצה ארבע פעמים בשבוע חמישה ק"מ. קוסטה מתאמן באומנות לחימה ברזילאית ומת על מדיטציות כדי לשמור על הגוף הוא מתחיל לאכול בצהריים ומסיים בשמונה בערב, וצם 16 שעות. נדב הולך על האקסטרים ומתאמן לאיש ברזל וטריאתלון. מתעורר בארבע בבוקר ויוצא לאימון של שחיה, רכיבה וריצה, ואז מעיר את הילדים.

חסויות: החברה נותנת לקבוצות כדורגל באירופה, בין היתר לאתלטיקו מדריד, אטלנטה האיטלקית, לגיה ורשה ויאנג בויס ברן, כדי לקבל חשיפה לקהל הסוחרים הרלוונטי. רוב עובדי החברה הפכו לאוהדי אתלטיקו וכשהקבוצה עלתה לחצי גמר ליגת האלופות, נערכה במשרדים צפייה משותפת. כשהשחקנים הבכירים ביקרו בישראל הם קפצו ל"פלוס 500", חילקו חתימות ושיחקו מול העובדים כדורגל שולחן וכמובן שניצחו.

פלוס 500 4. ראובן קסטרו
מופע פרטי של משה פרץ וחנן בן ארי, עם מלצרים במסכות. ואיך אתם העברתם את הקורונה?/ראובן קסטרו

קורונה: תוך יום עובדי פלוס 500 עברו לעבודה מהבית, כולם קיבלו את הציוד הביתה ונפתח בסניף בת"א. הורים קיבלו תקציב לבייבי סיטר ומטפלת על בסיס אמון. בין הסגר השני לשלישי, ארגנו יום מפגש בחניון גדול בקיבוץ, ועשו אירוע בקפסולות של בני זוג, עם הופעה של משה פרץ, חנן בן ארי ואוכל שווה במיוחד שהגישו מלצרים במסכות. היו גם הרצאות זום של איתי אנגל וטל פרידמן.

בט"ו בשבט קיבלו מארז מחוות התבלינים בגלבוע, היה משלוח של גלידה, מארזי גבינות, מארז משחקי קופסא למשפחות, מארז קוקטיילים ואפילו מארז של קישוטים ליום העצמאות. תקציב הסיבוס הוסב בקורונה לסכום כסף שמתווסף למשכורת.

ערך מוסף: מאמן כושר מגיע פעם בשבוע לתת אימון אישי בחדר הכושר, ויש גם שיעורי חיטוב, עיצוב, קיק בוקס, אימון פונקציונאלי, יוגה ופילאטיס למי שרוצה. מי שרוצה שוחה בים ורץ בחוץ. בחדר המשחקים יש פלייסטיישן ושולחן פינג פונג שהוא אטרקציית טורנירים. העובדים יכולים לראות משחקי כדורגל של הקבוצות שהחברה נותנת להם חסות ולשבת ביציע ה - VIP. והעובדים קיבלו לא מזמן מארז חורף עם גרביים וסווטצ'ר וחליפת כדורגל עם לילדים עם השם על הגב. ומבצע חבר מביא חבר הוא מהגבוהים שיש, 20,000 שקלים להשמה.

פלוס 500 5. ראובן קסטרו
מאמן כושר אישי, שיעורי קיקבוקסינג וגם עיצוב וחיטוב. יש גם יוגה ופילאטיס/ראובן קסטרו

מה לובשים: נדב תמיד מחויט, זה מה שהרגילו אותו בשטראוס. טל וקוסטה במפלגת הג'ינס והסווצ'ר, כמו רוב החבר'ה במשרד.

מאיפה עובדים: טל עובדת מתל אביב ומקפידה להגיע פעם בשבוע לחיפה כדי לפגוש את הצוות שלה. נדב גמיש עם העובדים שלו, "כל אחד לפי התחושה שלו ותתפלאי, אנשים רוצים להגיע למשרד ולכן אין אצלנו עמדות חמות לכל אחד יש את הפינה שלו". גם קוסטה נותן חופש לצוות שלו, "אבל מנגד, ברור לי שצריך לשבת יחד כדי לחלוק רעיונות".

פלוס 500 4. ראובן קסטרו
טל (משמאל) מחויט תמיד. קוסטה וטל (מימין) הם מאסכולת הג'ינס והסווצ'ר/ראובן קסטרו

שכר: כולם מסכימים ש"פלוס 500" תחרותית בשוק ולפי את נדב מספר העזיבות של העובדים אפשר לספור על יד אחת. טל: "מועמדים מגיעים אלינו מחברות שוות ואנחנו משתדלים להיות אטרקטיביים ולא משנה בכלל שאנחנו בחיפה". "לא בדקתי בחוץ", מודה קוסטה, "ואין לי מושג מה קורה בת"א. שם מחליפים כל שנתיים עבודה, אצלנו אנשים נשארים כאן שנים".

מה הלאה: קוסטה, כאמור, לא פוזל לצדדים, כי אין לו שום סיבה לכך. טל מתכננת ללמוד ולהתפתח בהנדסת תכנה ונדב פשוט מרגיש בבית. "לא חסרים לנו אתגרים ברמה הרגולטורית, התאמה לשווקים חדשים, תכניות שיווקיות, מה שחסר זה רק זמן".

פלוס 500 8. ראובן קסטרו
"מה שחסר הוא רק זמן"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully