וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב בנדר מונה למנכ"ל וואליו קפיטל וואן

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 8:53

רני צים במהלך אסטרטגי להפיכת וואליו לשחקן פיננסי דומיננטי בשוק. בנדר יהיה גם מנהל העסקים הראשי של בית ההשקעות פסגות

רני צים מוביל מהלך אסטרטגי רחב במטרה להפוך את וואליו קפיטל וואן הציבורית לשחקן פיננסי. בשלב הראשון מודיע צים על מינויו של יניב בנדר לתפקיד מנכ"ל וואליו קפיטל וואן, ובנוסף לתפקיד מנהל העסקים הראשי של בית ההשקעות פסגות. בנדר, שהינו בעל מניות בחברת וואליו קפיטל, ליווה בשנה האחרונה את העסקאות השונות שביצעה החברה, באמצעותן הרחיבה משמעותית את פעילותה, ובראשן העיסקה לרכישת בית ההשקעות פסגות תמורת למעלה מ-400 מיליון שקל.

רני צים, יו"ר וואליו קפיטל וואן, מסר: "אנו ממשיכים בתהליך השינוי המבני של הפעילות הפיננסית של קבוצת רני צים, המרוכזת כיום בחברת וואליו קפיטל וואן הציבורית. יניב בנדר ליווה מקרוב את תכנית הפיתוח העסקי של החברה, שכללה רכישת שורה של חברות ופעילויות בתחומי הפינטק והאשראי, וכמובן את העסקה המשמעותית לרכישת הפעילויות של בית ההשקעות פסגות. מדובר על פוטנציאל עסקי אדיר, ובאופן מתבקש, וואליו, שהחלה את דרכה כחברת אשראי חוץ בנקאי, מצויה בתהליך מואץ של הפיכתה לקבוצה פיננסית מגוונת, המעניקה ללקוחותיה מכלול רחב של שירותים. לשם כך אנו מגבשים כעת את האסטרטגיה העסקית החדשה של החברה במטרה להפכה לגורם דומיננטי מוביל בשוק הפיננסי בישראל. אני מאמין כי יניב הוא האיש הנכון להוביל ולממש את החזון זה. במקביל, אנו נמשיך בבניית השדרה הניהולית המתאימה לקבוצה, וזאת בסיועו של יהל בן סירה, שיכהן כמשנה למנכ"ל החברה".

כחלק מגיבוש האסטרטגיה העסקית שמכוונת לחיזוק משמעותי של החברה באמצעות סינרגיה בין הפעילויות השונות של חברות הקבוצה, יפעל בנדר בשורת מהלכים מהותיים לבניית מיצובה של וואליו כשחקנית מובילה בעולמות ההשקעות, האשראי והפיננסים. כבר עתה, לקוחות הקבוצה יכולים ליהנות משירותי השקעות וברוקראז' מגוונים באמצעות פסגות, וכן מקבלת פתרונות ושירותים בתחומים של אשראי, תשלומים אלקטרוניים, ערבויות ומשכנתאות ממכלול חברות וואליו קפיטל. בכוונת וואליו להמשיך ולפעול להרחבת תחומי פעילותה בעולמות האמורים, ובמקביל להרחיב את פעילותה של פסגות בחו"ל.

יניב בנדר. מושיק ברין,
יניב בנדר/מושיק ברין

המהלך שמכוון לסינרגטיות בין החברות של וואליו הינו אתגר מורכב במיוחד. וואליו קפיטל וואן, שהשליטה בה נרכשה על ידי צים בשנת 2020, עסקה בתחילת דרכה בתחום האשראי החוץ-בנקאי. מאז רכישת החברה על ידי צים הרחיבה החברה במהירות ובאופן משמעותי את עסקיה, והשקיעה במספר פעילויות בתחומי האשראי והפיננסים, ביניהן: חברת פריפיי (PrePay) העוסקת בתחום הארנקים האלקטרוניים; חברת אפליצ'ק, הפועלת בתחום האשראי והתשלומים החכמים; פלטפורמת אובלי (Obli) המשמשת למתן ערבויות דיגיטליות, וכן חברת בית משתלם הפועלת בתחום המשכנתאות ההפוכות. העסקה הגדולה ביותר שביצעה וואליו אשתקד היתה רכישת הפעילויות של בית ההשקעות פסגות, הכוללת ניהול נכסים בהיקף כולל של כ-70 מיליארד שקל. עסקה זו כללה את פעילות ניהול קרנות הנאמנות של החברה ופעילות הברוקראז' וקרנות הגידור, המרוכזות בחברת פסגות ניירות ערך.

כאמור, לאור התרחבותה המהירה של וואליו קפיטל, הוחלט למנות את יניב בנדר לתפקיד מנכ"ל החברה, ולצידו ימשיך לכהן יהל בן סירה, בתפקיד המשנה למנכ"ל. בנדר אף ישמש כמנהל עסקים ראשי של פסגות, ותחתיו ינהלו אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות, ויואן קדוש, מנכ"ל פסגות ני"ע, את הפעילויות של בית ההשקעות, בהתאם לאסטרטגיה העסקית שתגובש בתקופה הקרובה.

יצוין כי בהמשך לרכישת פסגות, הודיעה לאחרונה קבוצת רני צים על מספר מינויים נוספים בבית ההשקעות, שנועדו לחזק את השדרה הניהולית של החברה לצורך הרחבת עסקי פסגות לתחומים חדשים וחיזוק מיצובה כשחקנית מובילה בשוק ההון הישראלי. בין היתר, מונה עוזי דנינו (לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס), כיו"ר חברת פסגות ניירות ערך; אליאור סאלם (לשעבר סמנכ"ל בחברת מור מגנה, מבית ההשקעות מור) לתפקיד משנה למנכ"ל פסגות ני"ע; מיכה גולדברג (לשעבר מנהל מחלקות המחקר במריל לינץ' ובאקסלנס) מונה למנהל מחלקת המחקר בפסגות ני"ע, ואורן לוי (לשעבר מנהל לקוחות באיביאי) מונה לסמנכ"ל מכירות בפסגות ני"ע.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully