וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גט, ווייז, מובילאי ועוד - הפיתוחים הישראלים ששינו את חיינו

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 8:52

השבוע צוין 'יום החדשנות' שנועד להוקיר יצירתיות, חדות, ראשוניות ויוזמה. אלה הם כמה מהפיתוחים הישראליים ששינו את חיינו - גאווה ישראלית

חדשנות קורה סביבנו כל העת, אך פעם בשנה ניתנת ההזדמנות גם למי שחדשנות, המצאות ופיתוחים אינם בראש מעיניו, להפנות מבט אל הפיתוחים שהפכו את חיינו לקלים ונוחים יותר.

לרגל יום החדשנות הבינלאומי, שצוין השבוע, אנו מעלים פה לתודעה את הפיתוחים הישראליים שמעבר להיותם חכמים, שינו את חיינו באופן משמעותי, כל אחד בתחומו.

צריך לומר, גאווה ישראלית!

bit

אפליקציית bit הושקה בשנת 2017 ובמהל 5 השנים לפועלה, ביססה את מעמדה כאפליקציית התשלומים הפופולרית בישראל שמחזיקה כיום במיליוני לקוחות פעילים.

לאחר ש bit פרצה לחיינו, היא החליפה את המזומן והמשפט "אעביר לך בביט" כבר הפך לחלק מהשגרה.

אפליקציית bit אפשרה בתחילה, קבלה והעברת תשלומים בין אנשים ועם הזמן הנהיגה את מהפכת התשלומים בישראל, כעת היא מאפשרת גם לשלם בחנויות ללא מגע, לשלם באתרי אונליין, לשלם חשבונות ולתרום לעמותות באופן בטוח, זמין ומיידי.

עמית דדוש מנהל יחידת bit בבנק הפועלים: "אפליקציית bit הושקה כמענה לצורך בפתרון טכנולוגי פשוט, בטוח ומהיר לביצוע העברת כספים יומיומית בין אנשים. בהמשך התפתחה לתחומים נוספים בעולם התשלומים ולמעשה היום bit מהווה- one stop shop לדרך בה אנו משלמים ומעבירים כספים. bit ממשיכה להוביל ולמעשה מאפשרת את כל מגוון פתרונות התשלום בצורה פשוטה ונוחה אם זה בין אנשים, בחנויות או באון ליין".

עמית דדוש מנהל יחדית ביט בנק הפועלים. אור דנון,
עמית דדוש מנהל יחידת bit בבנק הפועלים/אור דנון

Gett

Gett נוסדה בישראל בשנת 2010 ויצאה עם פתרון חדשני - הזמנת מונית בלחיצת כפתור באמצעות אפליקציה נוחה ופשוטה לשימוש.

אפליקתיית Gett מאפשרת מעקב מקוון אחר מיקום הנהג ומועד הגעתו, דירוגו בידי המשתמשים ואף היכרות עם תחביביו, היא פותרת את הצורך במזומן, היא שינתה את האופן בו אנו מזמינים מונית, משלמים על נסיעה ובאופן כללי שידרגה את חווית הזמנת המונית אשר הן עבור הנוסעים והן עבור הנהגים.

במהלך שנות פעילותה, השיקה החברה את Gett Delivery, סטארט אפ המשלוחים המהירים שהוקם בתוך החברה ומספק שירותי משלוחים באמצעות האפליקציה, עבור לקוחות עסקיים ואנשים פרטיים כפתרון מיידי, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המבוססת אלגוריתמים חכמים.

המהלך האחרון של Gett היה פיתוח והשקה של שירות ה- Roaming עבור המגזר העסקי, ובליבו מוצר המאפשר ללקוחותיה העסקיים של החברה ליהנות דרך האפליקציה והממשק העסקי מגישה לשירותי רכב מגוונים ברחבי העולם באמצעות שותפויות אסטרטגיות עם חברות מובילות בתחום.

מארק און, מנכ"ל Gett ישראל: "Gett גאה להיות חברה טכנולוגית ישראלית פורצת דרך, ושמחה על המהפכה שהובילה בעולם התחבורה המקומי, וכעת גם הגלובלי. באמצעות האפליקציה והממשק העסקי בעשור האחרון אנחנו משפרים ומייעלים את היומיום של מיליוני אנשים ברחבי העולם, לרבות עשרות אלפי ארגונים וחברות, מיליוני צרכנים פרטיים ועשרות אלפי נהגים. נמשיך להיות מחויבים לסטנדרט שירות ברמה הגבוהה ביותר, הן מבחינת זמינות ונוחות והן מבחינת היצע הפתרונות עבור הלקוח העסקי והאדם הפרטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מארק או ן- מנכ"ל Gett ישראל. שוקה כהן,
מארק און - מנכ"ל Gett ישראל/שוקה כהן

Waze

"Waze נוסדה בשנת 2009 מתוך האמונה הפשוטה שעל ידי עבודה משותפת ניתן לחסוך זמנים ולהימנע מסכנות בדרך. מאז, גדלה Waze והפכה מפרויקט קהילתי קטן למותג עולמי הודות למיליוני משתמשים, חברי קהילה, מתנדבים, שותפים ומפרסמים.

גיא ברקוביץ' מנכ"ל Waze ישראל: כיום, אנו נשארים מחויבים למשימה שלנו לעזור לאנשים לשפר את החלק המאתגר ביותר בשגרת היומיום שלהם, הנסיעה שלהם בתנועה. אנחנו לא לבד במשימה הזו, אנשים לא בהכרח מבינים את זה כשהם פותחים את האפליקציה אבל מאחורי הממשק, יש מתנדבים הפועלים לסייע לקהילה ולשפר את Waze להיות לוקאלית כמה שיותר. הם בודקים את האפליקציה, מתרגמים עדכונים שיעמדו בסטנדרטים המקומיים, מאמתים מידע על הדרך ויוצרים שותפויות. והמתנדבים האלה עושים את זה לטובת הקהילה".

גיא ברקוביץ׳ מנכ״ל waze ישראל. waze,
גיא ברקוביץ׳ מנכ״ל waze ישראל/waze

Mobileye - מובילאיי

מאחורי הטכנולוגיה המהפכנית ששינתה את תרבות הנהיגה בישראל ובעולם עומדת ענקית הטכנולוגיה הישראלית מובילאיי, שהוקמה בשנת 1999 נמכרה בשנת 2017 לחברת אינטל ב-15 מיליארד דולר ורשמה את עסקת הרכישה הגדולה ביותר של חברה ישראלית בתולדות המדינה. לאחרונה הכריזו על הכוונה להנפיק אותה בבורסה האמריקאית.

Mobileye מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות ראייה ממוחשבת, לימוד מכונה, ניתוח נתונים, לוקליזציה ומיפוי בתחום מערכות עזר לנהג ומערכות נסיעה ללא-נהג. הטכנולוגיה מגבירה את רמת הבטיחות של הנמצאים בדרכים, מפחיתה את הסיכון לתאונות דרכים, מצילה חיים וחותרת לחולל מהפכה בחוויית הנהיגה באמצעות קידום נהיגה אוטונומית. בעזרת אלגוריתמים ייחודיים מפענחת מובילאיי במדויק את שדה הראיה וצופה סכנות התנגשות בעצמים כמו הולכי רגל, רכבים ומכשולים אחרים.

מובילאיי. מובילאיי,
מובילאיי 1999, לאחרונה הונפקה בבורסה האמריקאית/מובילאיי

Pango

אפליקציית פנגו הוקמה בשנת 2007 והיא מספקת פתרונות תשלום כוללים לתחבורה חכמה עבור למעלה משלושה מיליון לקוחותיה.

פנגו מרכזת למשתמשי הדרך באפליקציה אחת את כלל תשלומי התחבורה והשירותים הנלווים. האפליקציה מאפשרת תשלום בכחול לבן ב-76 רשויות, ב-437 חניונים ברחבי הארץ ובכבישי אגרה, שירותי חילוץ, שטיפומט, שירות תדלוק ורכישה בחנויות הנוחות של סונול, תשלום בתחבורה הציבורית בשיתוף עם Moovit, איסוף האוטו לטסט ולטיפול וביטוח רכב.

רועי אלבז, מנכ"ל פנגו: "אנחנו גאים להיות בין האפליקציות הישראליות ששינו את החיים של מיליוני אזרחים במדינה והופכים אותם מדי יום לקלים, נוחים ופשוטים יותר. זו המטרה ששמנו לעצמנו מתחילת הדרך בפנגו לפני למעלה מ-15 שנה ותמיד עומדת לנגד עינינו - כיצד ניתן להקל על הנהגים ומשתמשי הדרך".

רועי אלבז מנכל פנגו. עופר חג׳יוב,
רועי אלבז, מנכ"ל פנגו/עופר חג׳יוב

headstart

headstart היא פלטפורמת מימון המונים הראשונה והגדולה בישראל שהוקמה בשנת 2011 והיא חלק מקבוצת הדסטארט המהווה בית ליזמות ישראלית עצמאית.

מאז הקמת הפלטפורמה, גויסו דרכה בהצלחה כ-3,980 פרויקטים מתחומים שונים, בהיקף כולל של למעלה מ- 180 מיליון שקל ע"י מאות אלפי תומכים שבחרו לקחת חלק.

headstart הוקמה כדי להגשים חלומות. יזמים, אמנים, מוזיקאים, בעלי עסקים וכל מי שיש לו רעיון, חלום או מטרה, מגייס דרך הפלטפורמה מימון וקהילה שהיא חלק בלתי נפרד מהמיזם שלו, וממשיכה איתו לטווח הרחוק. ישנם לא מעט אמנים טובים ומוצלחים שהחלו את דרכם יחד איתנו, ביניהם חנן בן ארי ולהקת ג'ין בורדו שבחרו בנו בתחילת הדרך ושמחנו להגשים להם חלום.

הדסטארט הפכה למילה נרדפת למימון המונים בישראל. קהילת התומכים מורכבת ממאות אלפי חברים, שמאמינים ביזמות עצמאית, בחדשנות ומבינים שתמיכה בפרויקט היא הרבה מעבר לתמיכה כלכלית ביוצר. זו תמיכה בחלום בעל השפעה חיובית על העולם והסביבה, שיוצרת חיבור אמיתי ורגשי לפרויקט ומאפשרת להם לקחת בו חלק.

מנכ"ל הדסטארט, דני אור: "אנחנו שמחים להיות חלק מההמצאות המשפיעות על החברה הישראלית ורואים את ההשפעה בתחומים רבים לאורך עשר שנות פעילות החברה בתחומים רבים בהם: מוזיקה, כתיבה, עסקים, עיצוב ויזמות. אנו רואים את עולם מימון ההמונים מתפתח כל הזמן לכיוונים חדשים לפי השתנות השוק והצרכים, ומתפתחים יחד איתו תוך שמירה על חזון החברה - יצור השפעה חיובית דרך חיבור בין יזמים לבין הקהילה".

מנכ״ל הדסטארט דני אור. שני נחמיאס,
מנכ״ל הדסטארט, דני אור/שני נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully