וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים, וחוסכים: כך תחסכו מאות שקלים על תחפושות לחג

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 8:35

פורים מתקרב בצעדי ענק וכדי להתחפש, לשמוח ולהפתיע עם תחפושת יפה מבלי לגרום נזק גדול לכיס, דיברנו עם מומחית והכנו לכם המלצות שהבולטת בהן היא פשוטה: היערכו מראש והזמינו כבר עכשיו

פורים שלפני שנתיים עמד בסימן ההגבלות הראשונות של הקורונה. פורים שלפני שנה נערך עדיין בצל ההגבלות, אבל האומיקרון דועך והתחושה היא שאירועי פורים השנה יהיו שמחים וחגיגיים כאלה שהכרנו לפני המגפה.

העולם המקוון מאפשר לנו לחסוך עלויות משמעותיות ומיותרות שיכולות להגיע לעשרות אחוזים וכן, גם על תחפושות לפורים.

החג השמח, שיחול בחודש הבא, בעוד כשלושה שבועות, מצריך היערכות מראש וההורים שרוצים להבטיח לעצמם תחפושת במחיר שפוי צריכים להתחיל להתכונן ולפעול כדי להגיע למועד עם התחפושת ביד, כך גם יחסכו מעצמם עמידה בתורים הממושכים, ויתחמקו מההמולה הרועשת בקניונים ובחנויות הצעצועים, התחפושות והמתנות".

מבדיקה שקיימנו, מצאנו שוב פער משמעותי בין המחיר לתחפושת בארץ למחיר תחפושת דומה שניתן להשיג בחו"ל, עד כדי חצי מחיר, שליש מחיר ואפילו לעיתים רבע מחיר.

שוחחנו עם מעיין פרילוק, מייסדת קבוצת הפייסבוק "ליידי חיסכון" ומומחית לקניות אונליין, בחנו יחד את האפשרויות הטובות שעוד עומדות בפנינו (בתנאי שתתחילו עוד היום) ואף קיבלנו את ההמלצות שלה לצרכנות נבונה לקראת החג:

אמזון. ShutterStock
"המשלוחים מאמזון בדרך כלל מקדימים בכמה ימים"/ShutterStock

מאיפה כדאי לנו לקנות?

"עד עכשיו היתה לנו אופציה אחת לחסוך והיא הייתה לרכוש באתר הסיני ALIEXPRESS. הבעיה באתר הזה שאין לדעת מתי תקבלו את ההזמנה, ווייתכן אף מצב שנזמין חודשיים לפני פורים ועדיין לא נקבל את התחפושת בזמן לחג.

אופציה טובה שנפתחה בפני הישראלים, מאז שאמזון פתחו את המשלוח החינמי לישראל ברכישה מעל 49$ מאפשרת לרכוש תחפושת שמוצאת חן בעינינו מאתר זה ולקבל הערכה לתאריך הגעה צפוי של ההזמנה לארץ, בדרך כלל מדובר בשבועיים-שלושה, לפעמים אפילו פחות.

באתר ALIEXPRESS סביר שאין פיקוח על איכות המוצר, בעוד שבאמזון זה עובר אישור של מכון התקנים של ארצות הברית ככה שהתחפושת תהייה באופן וודאי בטוחה וסביר שגם איכותית יותר".

מעיין פרילוק. סיוון נצח,
עיין פרילוק, מייסדת קבוצת הפייסבוק "ליידי חיסכון" ומומחית לקניות אונליין/סיוון נצח

שאלנו את מעיין האם אמזון עומדים בלוח הזמנים שהם מציגים לפני הרכישה, כלומר האם אפשר לסמוך על זה שהתחפושת תגיע במועדה?

"בהחלט. אני לא נתקלתי במשלוח של אמזון שאיחר, והזמנתי עשרות משלוחים, להפך, הם בדרך כלל מקדימים בכמה ימים, מה גם שבאמזון אפשר להחזיר את המוצר ללא עלות לחו"ל כך שאם במקרה (מה שממש לא קורה) התחפושת לא הגיעה, או מה שהגיע לא תואם לציפיות, אפשר לרכוש פה בארץ תחפושת אחרת ולהחזיר את התחפושת שקנינו מאמזון לחו"ל על חשבונם ולקבל את כספנו בחזרה, כך שממש אין סיבה לדאוג".

תחפושת של ספיידר מן בישראל או בהזמנה מחו"ל. מתוך אתר אמזון,
תחפושת של ספיידר מן בישראל או בהזמנה מחו"ל/מתוך אתר אמזון

אם נבקש דוגמאות קונקרטיות לפערי מחיר בין רכישת תחפשות בארץ לבין עלותה של תחפושת דומה באמזון, תוכלי למצוא לנו?

"יש דוגמאות כאלו בלי סוף. לדוגמא, מצאתי תחפושת של ספיידרמן לילד בארץ במחיר 189 שקל וכזו דומה עולה באמזון 22$, כ -70 שקל, הפער הוא עצום.

דוגמא נוספת שמצאתי בדקות של שיטוט, תחפושת חד קרן שעולה בארץ 229 שקל ניתן למצוא באמזון במחיר: 22.9$, שווה ערך ל- 75 שקל.

תראו פער נוסף ומשמעותי, תחפושת מבוקשת של LOL לילדה, שעולה 219 שקל בישראל, אחת דומה תעלה ב-ALIEXPRESS כ-44 שקל ובאמזון תעלה קצת יותר יקר אבל עדיין בפער מטורף."

מצא את ההבדלים, תחפושת בישראל ותחפושת דומה בהזמנה מחו"ל. יח"צ,
מצא את ההבדלים, תחפושת בישראל ותחפושת דומה בהזמנה מחו"ל/יח"צ

שאלנו איך ואיפה נוכל למצוא את התחפשות שאנחנו רוצים?

"ראשית, אני מפרסמת בקבוצת הפייסבוק שלי כל פעם שאני מוצאת תחפושות מבוקשות במחירים אטרקטיבים ואפשר לעקוב ולהתעדכן מידי יום.

באופן עקרוני, חשוב להבין שהתקופה שאנו נמצאים בה היא "המאני טיים" של חג פורים בישראל ועל כן, המחיר של התחפושות והאביזרים קופץ.

בניגוד לכך, בחו"ל, התקופה העכשיווית נחשבת לטובה עבור הישראלים לרכוש כיוון שהם כבר ציינו את תקופת התחפושות של ליל כל הקדושים, (Halloween) ומצויים כרגע במה שנקרא "אוף סיזן", זה הזמן שלהם להיפטר מתחפושות כדי לנקות את המדפים ולכן הם יוצאים במבצעים משתלמים.

פשוט תיכנסו לאמזון, תכתבו את שם התחפושת שאתם מחפשים,תשוטטו קצת וכבר תגיעו למבצעים".

ההבדלים במחיר בין תחפושות דומות. מתוך אתר אמזון,
על אף עלות המשלוח - פער המחיר משתלם/מתוך אתר אמזון

עוד שאלה שעולה באופן טבעי היא, האם על אף עלות המשלוח - פער המחיר עדיין משתלם ומומלץ לנו לרכוש באתרים מחו"ל, אמזון במקרה הזה, על פני חנויות התחפושות בישראל?

"חשוב לזכור שמעל 49$ רוב הפריטים נשלחים חינם לישראל, אולם מעל 75$ כבר נצטרך לשלם מע"מ עבורם, לכן אם רוכשים מספר תחפושות כדי לפצל את הקניה ואפילו לעשות את הקניה ביום - יומיים הפרש כדי שלא יאחדו את החבילות במכס ויגבו עבורן מס, כך תוכלו להבטיח לעצמכם ליהנות מן הפערים המשמעותיים במחיר, ומתחפושות עכשוויות".

והעיקר שיהיה לנו פורים חגיגי, חסכוני ושמח ככל שניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully