וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלונאים מאיימים בפיטורי 3,000 עובדים נוספים - שיחייבו סגירת מלונות

עירית רוזנבלום

13.2.2003 / 7:41

לדברי נשיא התאחדות המלונות, אבי אלה, ההתאחדות העלתה הצעה שהמלונות יעסיקו את העובדים יומיים-שלושה בשבוע ומשרד העבודה יממן יומיים-שלושה נוספים



המלונאים מאיימים בפיטורים של 3,000-2,000 עובדים נוספים וסגירת מלונות בעקבותיהם, אם משרד העבודה והרווחה לא יעזור להם בהעסקתם. לדברי נשיא התאחדות המלונות, אבי אלה, ההתאחדות העלתה הצעה שהמלונות יעסיקו את העובדים יומיים-שלושה בשבוע ומשרד העבודה יממן יומיים-שלושה נוספים.



"פיטורי עוד 3,000 עובדים ממצבת של כ-15 אלף עובדים, פירושם סגירת מלונות במרכז ובצפון, עקב ירידה ממצבת העובדים המינימלית שדרושה להפעלת מלון", אמר אלה.



לדברי אלה, מאז תחילת המשבר בתיירות הזרימו בעלי המלונות 1.2-1 מיליארד שקל למלונות, "חלק מהסכום נועד למנוע סגירת מלונות וחלק כדי להמשיך ולהעסיק את העובדים, שבהם הסיכוי לשוב ולצמוח".



ההתאחדות מבקשת מהאוצר לממש ב-2003 את קרן ההלוואות המסובסדות בערבות מדינה בסך 200 מיליון שקל - בנוסף ל-400 מיליון שקל שהיו בקרן ב-2002 - ולהמשיך להעניק למלונות הנחה של 50% בתשלומי הארנונה.



חובות המלונאים לבנקים מגיעים כיום ל-4 מיליארד שקל, וחובות תעשיית התיירות כולה, כולל מסעדות ובתי אוכל, מגיעים לכ-15 מיליארד שקל - 1.8% מכלל החובות לבנקים.



על פי תחזית המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות, ב-2003 צפויה ירידה נוספת בכניסת התיירים לישראל - ל-750 אלף, לעומת 862 אלף ב-2002. נתונים אלה מצביעים על המשך מגמת הירידה בלינות, בשיעור של כ-15% לעומת 2002. בלינות הישראלים תימשך מגמת הגידול, בשיעור מתון של כ-5% בשנה.



לנוכח הנתונים הללו הופיעו אתמול בכירי תעשיית התיירות - בהם המלונאים ולשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל - בפני מנכ"ל לשכת ראש הממשלה אביגדור יצחקי, והציגו בפניו את עמדתה של תעשיית התיירות נגד פירוק משרד התיירות. ראשי ההתאחדות קראו לממשלה להמשיך ולקיים את המשרד כזרוע ממשלתית בעלת אופי כלכלי מובהק, ובראשה שר שיטפל בתעשיית התיירות כולה.



כחלק מתהליך הצמצום במשרדי הממשלה, מציעים נציגי התעשייה לצרף למשרד התיירות את המשרד לאיכות הסביבה, שיהפוך ל"משרד התיירות ואיכות הסביבה". לדבריהם, צירוף זה יענה על הצורך בחיסכון על ידי צמצום משרדי ממשלה וייתן ביטוי לחשיבותה של התיירות כאחד מענפי המשק המובילים. לדברי אלה, יצחקי "לא דחה את ההצעה על הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully