וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקירוב דורש מ-7 קרנות הון סיכון להוריד את דמי הניהול ולצמצם התחייבויותיו

עודד חרמוני

13.2.2003 / 7:46

השקיע עד כה 13 מיליון דולר בקרנות, ומחויב להשקעה של עוד 8 מיליון דולר



הקבלן אלפרד אקירוב, בעל השליטה בחברת האחזקות והנדל"ן אלרוב, פנה בחודשים האחרונים לקרנות ההון סיכון בהן השקיע, בדרישה להוריד את דמי הניהול שהן גובות ולהקטין את היקף ההתחייבויות שלו אליהן. לדברי מקורות בענף ההון סיכון, אקירוב אמר כי הוא מעוניין לצאת מהתחום ככל שניתן, ואולם עדיין לא נקט שום הליך משפטי או פורמלי מעבר לדרישה בעל פה. אקירוב וקבוצת אלרוב סירבו להגיב לידיעה.



אקירוב, באמצעות החברות שבבעלותו, מושקע באופן ישיר בשבע קרנות הון סיכון ישראליות, כשגובה ההשקעה בכל קרן הוא 3-2 מיליון דולר. הוא נחשב לאחד המשקיעים הפרטיים הבולטים בהון סיכון בישראל. היקף ההתחייבויות שלו לקרנות ההון סיכון מסתכם ב-21 מיליון דולר.



נודע שאקירוב מושקע בקרנות פיטנגו, כרמל, סטאר, גיזה, BRM, ג'מיני והייפריון. על פי הערכות, במרבית הקרנות כבר מימשו כ-40% מההתחייבויות שקיבלו מאקירוב עד כה - בהיקף כולל של כ-13 מיליון דולר - ופנייתו של אקירוב נוגעת ליתרת ההתחייבויות, בהיקף כולל של כ-8 מיליון דולר.



אקירוב היה בין שלושת המשקיעים הבולטים בקרן BRM שדרשו ממנה לפני חמישה חודשים להפחית את דמי הניהול ולהקטין את היקף ההון שהיא מנהלת. המאבק הוביל את הקרן להודיע כי היא משחררת את המשקיעים בה מהתחייבויות בהיקף של 100 מיליון דולר ומצמצמת את הקרן ל-150 מיליון דולר בלבד.



מקור בתעשיית ההון סיכון המקורב לאלרוב , אמר אתמול כי אלרוב לקחה בעבר הלוואות כדי להשקיע בקרנות ב-2000, שהיתה הגרועה ביותר בעשור האחרון להשקעות בקרנות הון סיכון. "החברה מנסה כל הזמן להקטין את שיעור החשיפה להון סיכון. ספק אם היא תצליח להחזיר את הכסף שלוותה", אמר אותו מקור.



באחרונה הוריד אנליסט חברת הדירוג מעלות, יעקב אקילוב, את דירוג אג"ח סדרה ד' של אלרוב מ-A+ ל-A, עקב הרעה בסביבה העסקית של החברה בשוק המקומי. בדו"ח מציין אקילוב כי פעילות ההשקעה בתחום ההון סיכון וניירות הערך ממומנת בעיקר בחוב פיננסי והסבה בשנתיים האחרונות הפסדים כבדים לחברה.



בדירוג שנתן אקילוב לאלרוב ב-2001 הוא ציין כי שיעור המינוף הפיננסי של אלרוב הוא גבוה, אך דומה לממוצע בענף הנדל"ן. "בשנים האחרונות החברה שומרת על יציבות בשיעור המינוף הפיננסי ואף ניכרת מגמת ירידה מסוימת. להערכת מעלות יישמר שיעור המינוף הפיננסי גם בשנים הקרובות", נכתב אז בדו"ח.



אקירוב ביצע את ההשקעות בקרנות ההון סיכון באמצעות אלרוב ובאמצעות החברה הבת שלה טכנורוב, אותה הקים יחד עם לאומי ושות'. טכנורוב השקיעה מאז 93' בקרנות ההון סיכון של פיטנגו וכן בהשקעות ישירות בחברות סטארט-אפ - בהן פפטור, אקזקט, סקייליין, ורסמד, וקמלוט שנסגרה.



אקירוב תיכנן להנפיק את טכנורוב ב-2001 ולהפוך באמצעותה את אלרוב לקבוצת השקעה מוטה טכנולוגיות, במקום נדל"ן. בתוך קבוצת אלרוב הוביל בנו של אקירוב, ג'ורג' אקירוב, את הפעילות הטכנולוגית ואף ניסה להקים בעצמו קרן הון סיכון בשם ארץ', שבוטלה לאחר ניסיון כושל לגייס כספים.



בשנה וחצי האחרונות אקירוב ואלרוב רשמו בעיקר הפסדים מהשקעותיהם בהיי-טק. בעקבות כישלון חברת הסטארט-אפ נט 2 ווירלס (ג'יגמי) שהקים דיוויד רובנר, ובה השקיעה אלרוב, נאלצה החברה למחוק כ-20 מיליון שקל ונקלעה למאבק משפטי עם רובנר. לפי פרסומי קרן ההון סיכון שהקים רובנר, היפריון, אלרוב נמנית עם המשקיעים בה.



כיום הפעילות של אלרוב וטכנורוב בהשקעות בתחום ההיי-טק מוקפאת. החברה ממשיכה לתמוך בחברות הקיימות בתיק ההשקעות שלה אך לא מבצעת השקעות חדשות. ביוני 2002 הוערך שווי תיק ההשקעות של טכנורוב בהיי-טק בכ-100 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully