וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש הלילה מול הין והיורו בעקבות הערכות כי בליקס ידווח שעיראק לא מילאה את הנדרש ממנה

רן דוידוב

13.2.2003 / 9:03

ראש צוות פקחי האו"ם יאמר כי עיראק לא הסבירה להיכן נעלמו מאגרי הנשק הלא קונוונציונלי; הדולר נחלש ל-120.99; היורו התחזק ל-1.0749 דולר



הדולר ירד הלילה מול הין והיורו לאחר שסגן שר האוצר הרוסי אמר כי ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, ידווח למועצת הביטחון שבגדאד לא הסבירה להיכן נעלמו כל מאגרי הנשק הבלתי קונבציונלי, עדות שתגביר את הסכנה למלחמה. הדולר נחלש ל-120.99 ין מ-121.45 ין אמש. היורו עלה ל-1.0749 מ-1.0713 אמש.



יורי פדוטוב, ששמע הצגה מוקדמת של דברי בליקס למועצה, אמר כי זה יאמר שעיראק לא חשפה את מקומם של כלי נשק כימים וביולוגים וטילים בלתי חוקיים. סוחרים מעריכים כי דו"ח שכזה יהיה שלילי ביותר למטבע האמריקאי היות וארה"ב תמצא בו הצדקה לתקוף את עיראק.



הדולר נסוג גם לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאואל, אמר הלילה לקונגרס כי פלישה של צבא ארה"ב לעיראק עלולה להוביל למאבק צבאי ממושך ולהגביר את הסכנה מפני פיגוע טרור בתחומי ארה"ב.



ההתאוששות בשער הין עלולה להיות קצרת מועד, לאחר ששר האוצר היפאני הביע אתמול שביעות רצון מהרמות בהן נסחר הין בימים האחרונים. מאסאג'ורו שיאוקאווה אמר כי הוא מעודד מהחולשה האחרונה בשער הין אך לא שלל התערבות נוספת במסחר במט"ח, דרך מכירה מאסיווית של ינים, על מנת לסייע למטבע היפאני לשמור על רמות אלה גם בעתיד.



הצמיחה ביבשת אירופה עלולה להאט לרמות מסוכנות לאחר שהתפוקה התעשייתית בצרפת ירדה בחודש דצמבר בשיעור של 1.7%, ביחס לנובמבר. הירידה בחודש דצמבר היא החדה ביותר מזה חמש שנים, והיא שמה קץ לחודשיים רצופים בהם עלתה התפוקה במפעלים בצרפת. האטה כלכלית בצרפת שתתלווה למצוקה הנוכחית במשק הגרמני עלולים להשפיע לרעה של שער היורו.



סימנים להתחזקות האופוזיציה האירופית לארה"ב בנושא עיראק הובילו לתנודות חדות בדולר בימים האחרונים. צרפת, גרמניה ובלגיה הטילו וטו על הצעות לחמש את טורקיה בטילים כדי להגן על עצמה מהתקפה מעיראק, והביעו אי נכונות לתמוך בפעולה אמריקאית צבאית בעיראק. אתמול נכשל בשלישית הניסיון להגיע לפשרה בנוגע לסוגיה הטורקית.



שר החוץ האמריקאי, קולין פאואל, אמר כי דחיית בקשת ההגנה של טורקיה היא בלתי נסלחת, ושר ההגנה, דונלד ראמספלד, אמר כי הצבעת נאט"ו היתה טעות. צרפת ובלגיה, החברות בברית הצפון אטלנטית, אמרו כי תוכנית לחמש את טורקיה רק תחיש את איום המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully