וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטחים הציעה לאוצר להגביל גידול זכויות העמיתים ל-2% בשנה

שלומי שפר

13.2.2003 / 10:23

מציעה לקבוע שגידול הזכויות השנתי של העמיתים יוגבל להצמדה למדד המחירים ועוד 2%; כיום צמודות זכויות הפנסיה של העמיתים למדד - בתוספת העלייה בשכר הממוצע במשק;



קרן הפנסיה הוותיקה מבטחים הציעה למשרד האוצר לשנות את התקנון שלה, ולקבוע כי גידול הזכויות השנתי של העמיתים יוגבל להצמדה למדד המחירים לצרכן ועוד 2%. זאת, לעומת המצב כיום שבו זכויות הפנסיה של העמיתים צמודות למדד בתוספת העלייה בשכר הממוצע במשק. המשמעות היא שאם השכר הממוצע במשק והמדד עולים ב-5%, ההפרשות לקרן הפנסיה גדלות ב-5% והיקף הזכויות של העמיתים בקרן הפנסיה גדל ב-5%. ההצעה הוצגה בפני פקידי האוצר כבר לפני כחודשיים, אך בקרן אמרו אתמול כי לא התקבלה מהאוצר או מההסתדרות תשובה.



אחת הסיבות העיקריות לגידול בגירעון של הקרנות הוותיקות היא השכר הקובע. על פי ההבנות שהושגו בין ההסתדרות לממשלה, שהבטיחה לערוב לגירעונות, הקרנות התחייבו להגביל את הגידול בפנסיה הנצברת בכל שנה ל-2% - אך ההבנות מעולם לא הגיעו לידי מימוש. לפני כחודשיים החליטה מבטחים לגבש מהלך משפטי, שלפיו היא תוכל לשנות את התקנון ולהגביל את הגידול בזכויות ל-2% בשנה.לפי השינוי האמור, שאותו הובילה מנכ"ל הקרן ענת קינן, ניתן להגביל את הגידול בזכויות ל-2% באופן רטרואקטיווי כבר ממארס 96'. דירקטוריון הקרן, בראשות שמואל אביטל, אישר את השינויים בתנאי שהממשלה וההסתדרות יתחייבו לכסות את גירעון הפנסיה, הנאמד ב-16 מיליארד שקל.



באוצר אמרו אתמול כי הם אינם מכירים את הצעת מבטחים. עוד אמר בכיר באוצר כי מבטחים מוכנה למעשה לקיים את החוק, ודורשת מהמדינה בתמורה שתכסה את התחייבויותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully