וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק תמונות: 5 תחומים שמשתנים בזכות ה-NFT

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 11:09

עד כה NFT נקשר בעיקר באמנות, אבל הוא אמור להשפיע בעוד הרבה מאוד תחומים, מגיימינג, דרך מוזיקה ועד נדל"ן

אם קראתם את המאמרים האחרונים שלי, או עקבתם אחרי כלי תקשורת אחרים שסיקרו את העלייה המטאורית של תחום ה-NFT, בטח כבר השתכנעתם שלא מדובר בטרנד חולף, אלא טכנולוגיה חדשנית חשובה שיהיו לה השלכות רבות על עולמנו.

בשנה האחרונה המושג NFT הפך להיות שגור כמעט בפי כל. נדמה שמכל עבר ניבטות אלינו כותרות המספרות על אנשים שהתפטרו מעבודתם כי התעשרו ממסחר ב-NFT או אמנים מתחילים שהפכו למיליונרים בן לילה באמצעות מכירת העבודות שלהם. האפשרויות שטכנולוגית ה-NFT פותחת בפנינו הן אינסופיות וברור שבעתיד היא תהפוך לשגורה ויומיומית כמו השימוש באינטרנט עצמו. כבר כעת, כשלוש שנים בלבד מאז לידת המושג NFT, השימוש בטכנולוגיה מתפרס הרבה מעבר לנישת האמנות הדיגיטלית.

כדי לעשות סדר ולהבהיר את הפוטנציאל האדיר הטמון כאן ריכזתי עבורכם כמה דוגמאות לתחומים שבהם מהפכת ה-NFT כבר בעיצומה.

NFT. ShutterStock
הרבה יותר מקופים משועממים/ShutterStock

גיימינג. החיבור בין NFT למשחקי מחשב (אם אפשר עדיין לקרוא כך לתעשייה המוערכת במעל 180 מיליארד דולר) היה טבעי מהרגע הראשון. עבור גיימרים, הרעיון של לשלם כסף עבור נכס וירטואלי נראה טבעי לחלוטין. המיזוג בין משחקים, NFT ומותגי ענק כבר מתרחש לנגד עיננו. חברות אופנה כנייק ואדידס הן כבר שחקניות משמעותיות בתחום ה-NFT. נייק אף רכשה לאחרונה חברה המתמחה בעיצוב בגדים לדמויות מצוירות כדי לאפשר בעתיד מכירת פריטי נייקי ממותגים כמו אייר ג'ורדנס או סווטשירטים וירטואלים לאווטאר שלכם במטאברס
מוזיקה. זה לא סוד שתעשיית המוזיקה מצויה במשבר בעקבות השינויים הטכנולוגיים שאפשרו לנו למצוא באינטרנט כל שיר בעולם מבלי לשלם עליו. ה-NFT מאפשר למוזיקאים דרך חדשה לשווק את היצירה שלהם ישירות לקהל. יש יסוד סביר להניח שקניית NFT של האבלום הבא של הלהקה האהובה עליכם תהיה בקרוב שגרתית כמו שרכישת דיסק ממותג היתה בשנות ה-90.
קניין רוחני. אחרונה פורסם כי הבמאי קוונטין טרנטינו מוכר את הזכויות לחלקים בתסריט הפיזי של ספרות זולה כ-NFT. ורק החודש, שני יוצרים ישראלים מכרו כ-NFT את הזכויות לסדרת הרשת שלהם, לרבות הזכות למכור את הסדרה, להרוויח ממנה כסף, לקבל תמלוגים וכדומה. קשה אפילו לשער מה יהיו ההשלכות של זה בתווך הארוך, אך כבר עתה ברור שההשפעה של ה-NFT על תחום היצירה, זכויות יוצרים והעשייה האמנותית יהיו נרחבות בהרבה משוק האמנות הדיגיטלית הקיים היום.
כרטיס כניסה. אקסקלוסיביות וסמל סטטוס הם חלק מהותי מהעניין שמעורר ה-NFT. קחו לדוגמה את פרויקט ה-NFT המצליח ביותר נכון להיום: ה-BAYC, ראשי תיבות של Bored Apes Yacht Club - מועדון היאכטות של הקופים המשועממים. מי שמחזיק ב-NFT של יצירה בסדרה, מחזיק בזכויות נוספות הנלוות אליה, כמו גישה למשחקים, כניסה לקבוצות סודיות בדיסקורד, אבל גם גישה בלעדית למקומות פיזיים במציאות. בעלות על "קוף" הפכה לסמל סטטוס נחשק במיוחד ומקנה כניסה למועדון שחברים יוצרים וסלבס מהשורה הראשונה. בעתיד נראה עוד מועדונים, אירועים או הופעות שבעלות על NFT תהיה תנאי להיכנס אליהם.
נדל"ן. כן כן, קראתם נכון, גם נדל"ן אמיתי לחלוטין נמכר כבר כיום כ-NFT. בית בפלורידה מוצע למכירה פומבית במחיר התחלתי של 650,000 דולרים, כאשר הזוכה יקבל Token המעיד על בעלותו החוקית בנכס. נשמע מרתיע? יותר מ-7,000 איש ביקשו להירשם למכירה הפומבית. זו אגב לא הפעם הראשונה שנכס נדל"ן יימכר באמצעות חוזה חכם המגובה ב-NFT: בשנה שעברה, דירה בקייב נמכרה כבר ליזם מעולם הטכנולוגיה, בסכום של למעלה מ-100,000 דולרים, באותה הדרך בה יימכר הנכס מפלורידה.

לסיכום

NFT הוא עדיין תחום חדש, אבל הפער בין מי שהשכיל לאמץ את הטכנולוגיה לבין מי שעדיין מהסס מעולם לא היה גדול יותר.

רק לפני 30 שנה בערך, נכנס האינטרנט לשימוש ביתי, ושינה את העולם מהקצה אל הקצה. בגלגול הבא שלו שצופים המומחים,יהיה האינטרנט מקום מבוזר (Web 3.0), בו דברים יימכרו על גבי בלוקצ'יין. בשלב הזה, הבעלות של נכסים ב-NFT תהיה מובנת מאליה, ולכן מי שקונה נכסים עכשיו, בונה את עצמו לשלב האבולוציוני הבא של האינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • NFT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully