וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזון לתינוקות: האם נפגעו המכירות של סימילאק?

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 19:13

מרגע שהכריזה סימילאק על איסוף של שניים ממוצריה מהמדפים, נרשמו גם בישראל חששות של הורים לתינוקות המוזנים באמצעות תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות), איך השפיעו הפרסומים על ההורים ועל הצריכה ברשתות?

החל מאתמול, כשיצאה חברת סימיליאק העולמית בהודעת "ריקול" על שניים ממוצריה, נרשמה התענינות צרכנית לא מבוטלת, שלא לומר מלווה בחששות, של הורים לתינוקות המוזנים באמצעות תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות).

אחרי פרסומים על תינוקות שאושפזו (כולל מקרה מוות אחד) בארה"ב, עלה החשד שהגורם המשותף למצבם הוא שימוש במוצרי תמ"ל של המותג סימילאק. במקביל לחקירה שפתח ה-FDA, אבוט ישראל המשווקת את המותג בישראל, אוספת את המוצרים החשודים מהמדפים.

חשוב לציין כי המוצרים המדוברים אינם נחשבים למוצרי מדף רגילים, ואינם משווקים ברשתות השיווק השונות, שכן הם נמכרים בבתי המרקחת בלבד ונמסרים ללקוח ע"י רוקח מוסמך ו/או באמצעות מרשם רופא.

מדובר במוצרים שנועדו לתינוקות רגישים לחלב, קהילה שמונה כ-3,000 תינוקות בישראל, הצורכים באופן יומיומי תרכובות מזון מסוג זה, חלקן של המותג סימילאק.

שמות המוצרים שנאסרו לשיווק ושימוש עד להודעה החדשה הם: 'אלימנטום' תרכובת מזון היפואלרגנית, המכילה חלב מפורק ו- HMF, מעשיר חלב אם.

סימילאק גולד. יחסי ציבור אבוט ישראל,
סימילאק גולד, תרכובת מזון היפואלרגנית המכילה חלב מפורק/יחסי ציבור אבוט ישראל
HMF מעשיר חלב אם של סימיליאק. יחסי ציבור אבוט ישראל,
HMF, מעשיר חלב אם של המותג סימיליאק/יחסי ציבור אבוט ישראל

מפניה לחברה המשווקת את מותג סימיליאק בישראל, נמסר לנו כי:
"אבוט ישראל מבצעת איסוף וולונטרי של שני מוצרים אבקתיים, אלימנטום ו- HMF (מעשיר חלב אם), שיוצרו באתר Sturgis, מישיגן, ארה" וזאת בעקבות ארבע תלונות שהתקבלו מצרכנים בארה"ב, הקשורות לקרונובקטר סקאזקי (Chronobacter sakazakii) או סלמונלה ניופורט (Salmonella Newport), שצרכו פורמולה אבקתית המיוצרת במפעל זה.

חשוב לציין כי אין כל קשר לשאר מוצרי אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק, הם אינם מושפעים כלל ממהלך זה והם בטוחים לצריכה.

עוד חשוב לציין כי אף אחד מהמוצרים שהופצו לא נמצאו חיוביים לנוכחות של קרונובקטר סקאזקי או סלמונלה ניופורט, בבדיקות היצרן טרם שחרורם להפצה. אבוט מדגישה כי היא מבצעת בדיקות איכות מקיפות לכל אצווה של תרכובות מזון לתינוקות, כולל ניתוח מיקרוביולוגי לפני השחרור לשיווק. בנוסף, המוצרים נבדקו ואושרו גם על ידי משרד הבריאות לאחר הגעתם לישראל".

בשורה התחתונה: שיווק המוצרים המדוברים בפרשה זו הופסק. אבוט פונה לבתי המרקחת ולבתי החולים כדי לאסוף את המוצרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בקבוק חלב. ShutterStock
תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות): ריקול לשניים ממוצרי סימילאק/ShutterStock

"המוצרים המדוברים, אינם מוצרי מדף"

המוצרים האמורים אינם נמכרים ברשתות השיווק הרגילות, אך בכל זאת ניסינו לבדוק אם יש השפעה על צריכת תחליפי חלב של היצרן גם ברשתות השיווק והקמעונאות. ברשתות שופרסל, חצי חינם ורמי לוי סירבו להגיב, אך שלא לייחוס חלקן ציינו כי לא מורגשת השפעה בהיקף המכירות של מוצרי סימילאק ואף אין גידול במכירה של מותג חליפי במקום או החזרת מוצרים מצד צרכנים.

חשוב היה להם לציין כי מדובר במוצרים שאינם נמצאים על מדפי הרשתות ועל כן, אין חשש להמשיך בצריכה הרגילה.

רשתות הפארם, כמו סופר-פארם ו-Be, המחזיקות במוצרים אלו בבתי המרקחת שבסניפיהן, נמנעו מלהתייחס להשפעה מהשטח או לחששות הצרכנים.

"אם הייתי צריכה לעבור היום לתמ"ל זה לא היה סימיליאק"

פנינו להורים ושאלנו האם משהו בהרגלי הקנייה שלהם השתנה עקב הפרסומים השונים.

ליטל, 36, אמא ל-4 ילדים בין הגילאים 2-10: "במשך שנים, סימיליאק היה מותג נצרך ביותר אצלנו, ארבעת ילדי הוזמנו בתמ"ל של המותג ואני סומכת עליהם ועל בקרות האיכות שהם עושים למוצרים לפני שהם משווקים אותם. סיימנו להתשמש בתרכובות מזון לתינוקות אך אם הייתי צריכה היום להחליט מה הייתי עושה במידה וזה היה קורה בזמן שילדי ניזונו מתמ"ל, הייתי בוודאות ממשיכה להזין אותם באותו המוצר"

אורלי, 31, אמא לבן 2.5 ותינוק בן חודש: "אני כיום מניקה ואניק כל עוד אוכל אך יש לי מחשבה לעבור בהמשך לתחליף חלב מסוג תמ"ל ואם הייתי צריכה לעשות זאת היום, באופן מוחלט לא הייתי בוחרת בסימיליאק".

זוג הורים עם תינוק. ShutterStock
היו הורים שהעלו על סדר היום את הפרשה של רמדיה מ-2003/ShutterStock

"זוכרים את הפאניקה מפרשת רמדיה"

שלי, אמא לתינוקת בת 8 חודשים: "הילדה שלי מוזנת בתמ"ל של סימיליאק ואני ממשיכה כרגיל. אני מכירה את התגובות של הבת שלי להזנה שלה והייתי מבינה אם משהו לא היה תקין. יש לציין שהייתי חוששת להתחיל היום עם סימילאק וכמובן שלא הייתי ממשיכה הזנה באמצעות התחליפים שמדברים עליהם עכשיו בתקשורת, אבל אני מבינה שהפרשה לא קשורה למוצר שאני קונה ולכן אני ממשיכה כרגיל".

מאיה, אמא לשניים בני 4.5 ו-10 חודשים: "אני מודה שהיו לי חששות, אבל דיברתי עם רופאת הילדים שהסבירה לי שמדובר במוצרים מסויימים, כאלו שנמכרים רק ע"י רוקח ושמה שאני מאכילה את הבת שלי הוא מוצר תקין ורצוי להמשיך בהרגלנו".

אורי, אבא ל-3 ילדים 11,5 ושנה: "אני רוצה לספר שאשתי ואני לא נחנו... קראנו הרבה על תחליפים ומותגים אחרים, על מה שנמצא במוצרים המדוברים שהורדו מהמדפים ואף הפחתנו את השימוש בתמ"ל אצלנו בבית ככל שיכולנו. הפרשה של רמדיה משנת 2003 עוד זכורה לי מקרוב, בן של שכנים שלי היה מתינוקות רמדיה ואני זוכר את הפאניקה. הבוקר ניגשנו למנהלת הגן, אני והורים נוספים כדי לברר אם מישהו מילדי הגן צורך במקרה את התחליף הזה כדי לוושא שזה לא יגיע לילדינו בטעות, לא יודע, אולי אנחנו קצת היסטריים אבל אין מה לעשות, כשזה נוגע לילדים שלנו, אנחנו הופכים לחרדים מהרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully