וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוד חיים וסרטוני DIY: פעילויות חדשות לילדים ברכבת ישראל

בשיתוף רכבת ישראל

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 10:11

לא רק נסיעה מהנה - אלא מעתה גם חינוכית וערכית: ברכבת ישראל השיקו פעילויות חדשות, מהנות וחינוכיות לילדים ובני נוער: "התבשל אצלנו הרבה זמן, הם העתיד שלנו". למי הן מיועדות ומה חושב על כך הדוד חיים? כל הפרטים בפנים

פעילות חדשה לילדים ברכבת ישראל עם הדוד חיים. בני ואינר,
פעילות חדשה לילדים ברכבת ישראל עם הדוד חיים/בני ואינר

אחרי חודשים ארוכים של תכנונים, השקעה מרובה ועבודה מסביב לשעון, ברכבת ישראל משיקים פעילויות חדשות ומהנות לילדים, תוך שימת דגש על חינוך לערכים כבר מגיל צעיר. על הפרק: חוברות צביעה, פעילויות הקשורות לרכבת, סרטונים עם הדוד חיים, סרטוני DIY, משחקי מחשב חינוכיים ועוד המון הפתעות.

"מדובר במשהו שהתבשל אצלנו כבר די הרבה זמן", אומרת מריה תמרי, מנהלת תקשורת שיווקית ברכבת ישראל, בריאיון. "בדור שלי היו המון ערכים שאנחנו רואים היום פחות בכל מקום ולצערי גם ברכבת. בעבר כשאדם מבוגר היה עולה על תחבורה ציבורית, כולם היו קמים בשבילו; לא היו זורקים זבל על הרצפה או מדברים בקול רם בעת נסיעה, אבל זה כבר לא קורה וחבל, כי אני באמת מאמינה שהילדים הם העתיד שלנו".

למה דווקא עכשיו?

"גם כי יש לנו פלטפורמה שמתאימה לכך מאוד וגם כי אנחנו רואים המון ילדים ובני נוער שנוסעים אצלנו בחגים ובחופשים וזה היה מתבקש מבחינתנו - למצוא את הדרך, השפה והכיוון איך להנגיש להם את המידע הזה בצורה מעניינת וחוויתית", הוסיפה תמרי.

פעילות חדשה לילדים ברכבת ישראל עם הדוד חיים. בני ואינר,
פעילות חדשה לילדים ברכבת ישראל עם הדוד חיים/בני ואינר

למה החלטתם לבחור בדוד חיים?

"הוא כמו הדוד הבוגר, סוג של מבוגר אחראי", ממשיכה תמרי. "הוא עושה המון תכנים חינוכיים - על אכילה נכונה, חציית כבישים כמו שצריך ועוד. היה לי טבעי מאוד לקשר אותו לפעילות הזו - המשלבת קלילות והומור עם מסרים חינוכיים".

"אני חושב שחינוך ילדים לנסיעה ברכבת מגיל צעיר יכול להפוך אותם לנוסעי קבע ברכבת בגיל מבוגר יותר", אמר הדוד חיים עצמו בנושא. "בישראל, ילדים פחות חשופים לרכבת ככלי תחבורה בשגרת היום, אבל בעולם, רכבת היא אמצעי תחבורה מאוד פופולרי ונגיש, גם בקרב ילדים ונוער. אם אנחנו רוצים עולם ירוק יותר, אנחנו צריכים לפעול שהוא יהיה כזה כי אין ספק שנסיעה ברכבת מזהמת פחות מנסיעה במכוניות".

הדוד חיים הוסיף: "שמחתי מאוד ליטול חלק בשיתוף הפעולה עם הרכבת מכמה סיבות; אני מאוד חושש לגורל העולם עקב הנזקים שהאדם גורם לכדור הארץ וגם ברמה האישית, זו סגירת מעגל עבורי, כי כשהייתי ילד, החלום הגדול ביותר שלי היה להיות נהג קטר. למעשה, אני מאוד מתרגש בכל נסיעה ברכבת, ממש כמו בפעם הראשונה".

"במיני סדרה שהפקנו לטובת הרכבת, הצלחנו גם להכניס את הילדים לעולם הרכבת וגם להעביר מסרים על התנהגות הולמת ברכבת", סיכם הדוד חיים. "ברגע ששתי המטרות האלו הושגו, מבחינתי השגנו את המטרה. אני ממליץ בחום על חוויית הנסיעה ברכבת כבילוי משפחתי וגם בשימוש יומיומי, כי אין ספק שנסיעה ברכבת עושה טוב לעולם וגם לבני האדם".

פעילות חדשה לילדים ברכבת ישראל עם הדוד חיים. בני ואינר,
פעילות חדשה לילדים ברכבת ישראל עם הדוד חיים/בני ואינר

ממש לא רק לילדים קטנים

ברכבת ישראל לא התמקדו רק בילדים, אלא גם יותר לכיוון ילדים בוגרים. תמרי מסבירה: "עשינו סרטוני DIY וסרטוני יצירה, כך שילדים ובני נוער יוכלו ליצור ולהכין דברים ובאמצעותם גם להתפתח, כמו למשל מגנט למקרר, חנוכייה לחנוכה, תמונה משפחתית ועוד. בנוסף ישנם גם משחקי מחשב חינוכיים לגילים בוגרים יותר".

אילו עוד הפתעות מחכות לנו בעתיד?

"מלבד העמוד שיצרנו בו ניתן למצוא את כל הפעילויות, יצרנו ספרי ילדים, שדרכם ניתן יהיה ללמד ולהעביר חוויות".

את כל הפעילויות החדשות של רכבת ישראל, כולל הסרטונים המצחיקים של הדוד חיים, חוברות היצירה והמשחקים החדשים, תוכלו למצוא ממש כאן>>

בשיתוף רכבת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully