וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם הטקס? מספר דורשי העבודה - כמו לפני הקורונה

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 14:56

עוד סימן להתאוששות המשק: בשירות התעסוקה מדווחים על כ-168 אלף דורשי עבודה בלבד, מספר שקרוב למספר דורשי העבודה ערב התפרצות הקורונה, לפני שנתיים. למרות השמחה, מספר דורשי הבטחת הכנסה עדיין גבוה

עוד סימן להתאוששות המשק הישראלי? שירות התעסוקה מפרסם את 'דופק שוק העבודה' שהוא למעשה סיכום מגמות התעסוקה שאפיינו את חודש ינואר 2022. לפי נתוני שירות התעסוקה, מספר דורשי העבודה מתקרב מאוד לזה שנהג בישראל ערב פרוץ משבר הקורונה.

כך למשל, אם בחודש בפברואר 2020 עמד מספרם המצטבר של דורשי העבודה על כ 164 אלף, הרי שבינואר 2022 הוא עמד על 168.8 אלף, שהוא המספר הנמוך ביותר שנרשם בישראל מאז פרץ המשבר.

סניף שירות התעסוקה בירושלים, 30 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
סניף שירות התעסוקה בירושלים, 30 בדצמבר 2020/פלאש 90, יונתן זינדל

החדשות הרעות

לצד זאת, חשוב לציין כי במקביל לצמצום הפער בין מספר תובעי האבטלה בינואר 2022 למספרם ערב המשבר, מספרם של תובעי הבטחת ההכנסה כיום, גבוה בכ-20% ממספרם ערב המשבר, וזאת כפי שהעריך שירות התעסוקה לאורך חודשי המשבר, כתוצאה מהפסקת הזכאות לדמי אבטלה - רבים מבין מאבדי הזכאות שלא חזרו למעגל העבודה, נזקקו לקצבאות סוציאליות וכתוצאה מספר תובעי הבטחת ההכנסה גובה כיום מזה שנהג קודם למשבר.

בכל הנוגע לעובדים השוהים בחל"ת, בשירות התעסוקה מדווחים על ירידה במספרם, כך שבמהלך ינואר הגיע מספר תובעי האבטלה השוהים בחל"ת למספרו הנמוך מאז פרץ המשבר ועמד על 6,800 בלבד, אם כי המספר והשיעור עודם גבוהים מאלו שאפיינו את התקופה שקדמה לפרוץ המשבר.

ריאיון עבודה. ShutterStock
השיפור הגדול ביותר: היחס בין מספר המשרות הפנויות למתמודדים עליהן/ShutterStock

שיפור ביחס בין משרות פנויות למתמודדים

עוד עולה מהנתונים כי על כל משרה פנויה בינואר התמודדו 1.2 דורשי עבודה בלבד. זהו השיעור הנמוך ביותר מאז 2009: בעוד בינואר 2021 התחרו על כל משרה פנויה במשק 11.7 דורשי עבודה, הרי שבינואר התמודדו רק 1.2 דורשי עבודה. בשירות התעסוקה מציינים לא רק כי מדובר ביחס הטוב ביותר שנרשם בישראל מאז 2009, אלא גם טוב בהרבה מזה שנרשם ערב המשבר, אז עמד היחס על 1.7.

נשים, ערבים וחרדים

בכל הנוגע לאפיון מבקשי העבודה מבחינה התפלגות מגדרית, בשירות התעסוקה מציינים כי קיימת התפלגות דומה לזו שאפיינה את המשק הישראלי קודם למשבר, כאשר נשים מוסיפות להוות רוב בקרב דורשי העבודה (52.2%), אף כי הוא נמוך במקצת מזה שנהג ערב המשבר (52.7%)

בכל הנוגע לאפיון מבקשי העבודה מבחינה התפלגות מגזרית, בשירות התעסוקה מציינים כי במספרים מוחלטים, נרשמה בינואר ירידה במספר דורשי העבודה בכל המגזרים - יהודים שאינם חרדים, יהודים חרדים, ערבים ואחרים.

אולם בשירות התעסוקה מבקשים להדגיש כי לאורך החודשים האחרונים שיעורם של הערבים בקרב דורשי העבודה גבוה משמעותית משיעורם קודם למשבר, כאשר שיעורם בינואר 2022 גבוה ב 4.5 נקודות האחוז משיעורם בינואר 2020. יצוין, כי העלייה מתכתבת עם שיעורם הגבוה יחסית של אזרחים ערבים בקרב מקבלי הבטחת ההכנסה.

כך או כך, שיעור ירידה משמעותי יחסית, אם כי לא גבוה לכשעצמו, נרשם בקרב האוכלוסייה החרדית (0.2 נקודות האחוז, כאשר בינואר 2022 שיעורם בקרב דורשי העבודה הוא בדיוק כפי שיעורם ערב המשבר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully