וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה: פרסום מוצרי עישון בעיתונות יופחת בהדרגה

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 13:37

בתום דיון בוועדת הכלכלה הוחלט כי העיתונות המודפסת תצטרף בהדרגה לשאר ערוצי התקשורת, עד שתחדל, בעוד כשבע שנים, לפרסם מוצרי טבק

ועדת הכלכלה אישרה להעלות לקריאה ראשונה במליאת הכנסת הצעת חוק שקובעת כי פרסום מוצרי עישון בעיתונות יופחת בהדרגה עד שייאסר כליל בעוד כ-7 שנים.

נכון להיום, החוק אוסר כל פרסום למוצרי טבק ברדיו בטלוויזיה, באינטרנט ובשלטי חוצות. עם זאת, בעיתונות המודפסת מותר לפרסם מוצרי עישון תחת מגבלות ואזהרות.

הדיון בוועדת הכלכלה עסק בשתי הצעות חוק המבקשות לבטל את החרגת העיתונות המודפסת מהאיסור על פרסום מוצרי טבק ועישון. האחת של חברי הרשימה המשותפת והשנייה של ח"כ מוסי רז (מרצ).

הצעות החוק קובעות כי יבוצע תהליך הדרגתי שבסופו, ב-1 באפריל 2029, ייאסר הפרסום של מוצרי טבק ועישון כליל והחל מה-1 באפריל 2025 תהייה הפחתה הדרגתית של 25% בפרסומות עד לאיסור מלא. בנוסף, במהלך תקופת המעבר, מאישור החוק ועד 1 באפריל 2025, יהיה פרסום בשטח כפול של מודעות נגד העישון. בתום הדיון, ועדת הכלכלה אישרה להעלות את שתי הצעות החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

אילוסטרציה - עישון. ShutterStock
לקראת קריאה טרומית: הפחתה הדרגתית של פרסומי חברות הטבק בעתונות הכתובה בתוך שבע שנים, עד להפסקתם/ShutterStock

פגיעה מידתית ומוסכמת

ח"כ מוסי רז מיוזמי הצעת החוק נתן ביטוי ליחסים המתוחים בין חברי הכנסת לבין בעלי הבית של העיתונות שמבקרת אותם, רז אמר "אנחנו נלחמים ברוצחת הכי גדולה בהיסטוריה - בסיגריה - ולכן צריך לעשות מאמצים לטפל בזה, גם בחוק הזה וגם בחוקים נוספים שעוד יבואו. נפגשתי עם נציגי חברות הסיגריות והעיתונים יותר מפעם אחת, הצעת החוק הזו באה לחדש את החתימה על אמנה של האו"ם להפסקת פרסום סיגריות".

בהמשך דבריו התייחס רז ליחסים בין נבחרי הציבור למוציאים לאור של העיתונות: "אנחנו חרדים למעמד העיתונות ולעובדים ולחופש הביטוי, ולא רוצים להביא לריסוקם. באנו בדברים הגענו להסכמה על לוחות הזמנים של הצעת החוק, כשברור שבסוף התהליך, ב-1 באפריל 2029, יאסר פרסום כליל, גם בעיתונות הכתובה, לסיגריות ומוצרי טבק.

כדאי שנלך לכיוון כזה של הסכמה, אני בטוח שתהיה ביקורת משני הצדדים. אולי אם לא הייתי שותף לפשרה אז הייתי שותף לביקורת שזה ייקח זמן, מצד שני אולי תהייה ביקורת שזה יפגע בעיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully