וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית החדשה בשוק האנרגיה: NewMed Energy

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 16:38

"דלק קידוחים" מציגה תוכנית אסטרטגית חדשה ומשנה את שמה. בכנס משקיעים חשפה השותפות את האסטרטגיה המעודכנת, את המהלכים המבניים והיעדים לשנה הקרובה וכמובן - את השם והמיתוג החדשים: NewMed Energy

לא בכל יום משנה אחת החברות המוכרות בתחומן את שמה ומיתוגה, בטח לא בתחום האנרגיה, אבל חברת דלק קידוחים הפתיעה כשחשפה בכנס משקיעים את שמה החדש: NewMed Energy.

במסגרת הכנס הוצגו תוכניותיה האסטרטגיות של NewMed Energy, מהלכים מבניים בשותפות ויעדים לשנה הקרובה. האירוע, בנוכחות יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק ויוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy, נערך במרכז רבין בתל אביב, בהשתתפות למעלה מ- 250 אנשי שוק הון, אנרגיה ואנליסטים.

בין התכניות שחשפה החברה:

• הרחבת לוויתן - היעד: קבלת החלטת השקעה וחשיפה לתחום ה- LNG

• כניסה לאקספלורציה ביעדים חדשים ומגעים מתקדמים לקבלת רישיונות חיפוש במרוקו

• כניסה לתחום של אנרגיות אלטרנטיביות: השקעה בפרויקטים של מימן כחול ולכידת פחמן וכן מהלכים לאיתור הזדמנויות בתחום האנרגיה המתחדשת

• ESG - אימוץ פרקטיקות מתקדמות בתחומי הסביבה, חברה וממשל תאגידי

דלק קידוחים משנה את שמה 2 המנכ"ל יוסי אבו על רקע המצגת. שלומי יוסף,
מנכ"ל NewMed Energy, יוסי אבו, על רקע המצגת/שלומי יוסף

"עוגן אנרגיה מרכזי בזירה האזורית"

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "בדיוק כמו דלק קידוחים, NewMed Energy תמשיך להיות עוגן אנרגיה מרכזי בזירה האזורית מתוך מטרה להעניק למשקיענו תשואת דיבידנד קבועה לצד צמיחה"

במהלך דבריו אמר אבו כי ההפקה המוצלחת מלוויתן בשנתיים האחרונות ובעיקר מימושו המוצלח של חזון הייצוא האזורי הפכו הלכה למעשה את NewMed Energy לגוף אנרגיה בינלאומי מוביל בעל חשיבות אזורית ראשונה במעלה. אבו הציג ניתוחי ביקושים מעודכנים ביחס לשוק המקומי והאזורי המצביעים על כך שהדרישה לגז טבעי נמצאת בעליה מתמדת ומצדיקה את הרחבת ההפקה מהשדה, בהתאם לתוכנית הפיתוח המאושרת (21 BCM בשנה).

לדבריו, שלב ב' של לוויתן יתמקד בהרחבת תשתיות הזרמת הגז הטבעי מהמאגר לצרכנים נוספים בשווקי הייצוא תוך חשיפה לשוק ה LNG הגלובלי.

עוד הודיע אבו כי NewMed Energy נמצאת בתהליך מתקדם לקבלת רישיונות חיפוש במרוקו, כשותפות מובילה בתחומה בעלת ידע מקצועי רב וניסיון מוכח בפעילות אזורית. לדבריו, NewMed Energy זיהתה את מרוקו כמדינה בעלת פוטנציאל עצום הן בפן הגיאולוגי והן בפן המסחרי. דירקטוריון השותפות הסמיך את הנהלת NewMed Energy לפעול, ובימים אלו נמצאת השותפות במשא ומתן מתקדם לקבלת רישיונות חיפוש במרוקו, הן מהצד של הים התיכון והן מצד האוקיינוס.

דלק קידוחים משנה את שמה. יוסי אבו המנכ"ל ויצחק תשובה חושפים את הלוג החדש. שלומי יוסף,
יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק ויוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy, חושפים את הלוגו החדש/שלומי יוסף

פעילות בתחום אנרגיות אלטרנטיביות

בתוך כך חשפה NewMed Energy כי בעקבות תיקון תקנון הבורסה מחודש יולי 2021, ביחס לשותפויות גז ונפט נסחרות, בכוונתה להשיק חטיבת פעילות בתחום האנרגיות האלטרנטיביות.

במסגרת זו מקדמת השותפות מהלכים להפקת מימן כחול ולכידת פחמן. המימן כחול, שבעירתו אינה פולטת מזהמים הוא דלק העתיד הגלובלי לייצור חשמל נקי והוא יכול להוות תחליף דל פחמן לצרכני אנרגיה. עוד עדכן אבו על פעילותיה של NewMed Energy בקשר עם השקעות עתידיות בתחום האנרגיות המתחדשות בשוק הגלובלי, לרבות פיתוח פרויקטים חדשים ורכישת פרויקטים קיימים.

מהפכת הגז הטבעי בישראל שהחלה במאגר ים תטיס, עבור במאגר תמר ונמשכת עם מאגר לוויתן הביאה להפחתה של כ-70% מהזיהום שנגרם כתוצאה מייצור חשמל בישראל ולהפחתה משמעותית בפליטת גזי החממה. הפחתה בזיהום האוויר ניתן לראות גם במצרים וירדן, אליהן מיוצא גז מלוויתן.
במהלך הכנס נחשפה פעילותה החדשה של NewMed Energy בתחום ה-ESG במסגרתה מחילה על עצמה NewMed Energy פרקטיקות בינלאומיות מתקדמות בתחומי הסביבה, השקיפות, אחראיות תאגידית ואימוץ יעדים מדידים להטבעת חותם והשפעה חיובית. השותפות תפרסם בסמוך לדוחות השנתיים דוח אחריות תאגידית מפורט.

את הכנס פתח יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק: "שינינו את פני המזרח התיכון ובנינו גשרים של שלום, מי שהאמין בקבוצת דלק ונשאר איתנו - הרוויח ובגדול. NewMed Energy תהייה המשך מימוש החזון והחלום להפוך לאחד הגופים המובילים והמצליחים. אנחנו נמשיך לפעול במדינת ישראל, לקדוח, לגלות ולפתח למען חיזוק המשק וחוסנה של מדינתנו הקטנה, ובמקביל נעמיק את פעילותנו האזורית והגלובלית".

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "ההשקה היום של NewMed Energy היא שיאו של תהליך מהותי, מעמיק ואסטרטגי. עם ה DNA המוכר של דלק קידוחים, NewMed Energy תהיה גוף אנרגיה חדשני ומוביל שימקסם את הערך מנכסי הליבה הקיימים ויקדם פעולות משמעותיות כמו: הרחבת לוויתן ופיתוח מאגר אפרודיטה, לצד כניסה לפעולות חיפוש והפקה של גז טבעי במדינות נוספות במזרח התיכון.

NewMed Energy שואפת להיות גוף מוביל בתחום האנרגיות האלטרנטיביות במרכזן הפקת מימן כחול מגז טבעי בנוסף ללכידת פחמן, וכניסה לאנרגיות מתחדשות. בדיוק כמו דלק קידוחים, NewMed Energy תמשיך להיות עוגן אנרגיה מרכזי בזירה האזורית מתוך מטרה להעניק למשקיענו תשואת דיבידנד קבועה לצד צמיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully