וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר גלעד: הגירעון הצפוי בפברואר - מעל 2 מיליארד שקל

ליאור כגן

13.2.2003 / 11:45

החשב הכללי באוצר: "נמשיך למכור מניות בנק לאומי במהלך השנה"; "לא ניתן לייצר כיום תחזיות טובות - אף אחד לא יכול לומר מתי תסתיים האינתיפאדה"

גם בפברואר צפוי גירעון גדול בתקציב המדינה. החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, אמר ל-TheMarker כי בחודש פברואר יהיה גירעון גבוה מ-2 מיליארד שקל. זאת, על רקע המשך הירידה בהכנסות ממסים.

בכנס של "מעריב" על מצב מערכת הבנקאות אמר גלעד כי לא ניתן לייצר כיום תחזיות מדויקות לגבי העתיד. "אף אחד לא יכול לומר מתי תסתיים האינתיפאדה". גלעד דחה בתוקף את הטענות בדבר חשבונאות יצירתית שביצע האוצר על מנת לעמוד ביעד הגירעון של 2002, "הטענה מקוממת", אמר.

"סיגלנו לעצמנו בתקופה האחרונה דינמיקה בה לא מספיק שהמצב האובייקטיווי לא תקין, אלא אנו מוסיפים ומלקים את עצמינו. השיא היה בניסיון לייצר תמונה כל כך מעוותת על העמידה ביעד הגירעון", אמר גלעד.

גלעד אמר כי הממשלה שינתה גישה וכיום היא מאמינה כי תהליך ההפרטה חשוב יותר מהתמורה. "הוכחנו זאת במכירת בנק לאומי. מדובר במהפכה מחשבתית שתתפוס גם לגבי חברות ממשלתיות אחרות. מכרנו את לאומי ללא פרמיית שליטה ובמצב לא טוב של השוק. ההנפקה של לאומי היתה מוצלחת מאוד", אמר גלעד.

גלעד אמר כי עם כינון הממשלה היא תמשיך למכור נתחים נוספים מבנק לאומי והתהליך יימשך גם ב-2004. לגבי דיסקונט אמר גלעד כי כיום נשקלות שלוש אפשרויות - מיזוג, מכירה או מכירת חלק מהנכסים כגון דיסקונט ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully