וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר חרדים, ערבים ופריפריה בהייטק, התכנית של שרת החדשנות

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 16:33

אורית פרקש הכהן מפרסמת תכנית להגדלה משמעותית של הישראלים בהייטק: בעיקר באוכלוסיות בתת-ייצוג: עד שנת 2026 יתווספו בסה"כ 180,000 עובדים חדשים לענף, ביניהם פי 2 עובדים חרדים ופי 3 עובדים מהחברה הערבית

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן הודיעה כי הוציאה הנחיית מדיניות לרשות החדשנות, שעיקרה קביעת יעדים קפדניים להגדלה משמעותית של ייצוג חרדים, ערבים, נשים, ג'וניורים ופריפריה ישראלית בהייטק.

לדברי השרה, מדובר בתכנית שמבוססת על עבודה כלכלית מקיפה שבוצעה בחודשים האחרונים על ידי משרד החדשנות, בהובלת מנכ"לית משרד החדשנות, המשנה למנכ"ל, חברת טאסק ובשיתוף רשות החדשנות. התכנית הכלכלית היא תשתית משמעותית וראשונה מסוגה שתסייע לקביעת מדיניות להייטק הישראלי ולוועדת פרלמוטר.

למדיניות שתי מטרות מרכזיות, הראשונה שבהם, להתמודד עם משבר כוח האדם בהייטק, תוך מתן דגש על הכנסת אוכלוסיות נוספות להייטק. מדובר ברצון לוודא שלא נוצרות כאן שתי מדינות ושההצלחה של השנים האחרונות של הענף תחלחל לכל סוגי הישראלים ושלא תהפוך לגורם מפלג. בעצם, השרה מבקשת לרתום את הצמיחה בתעשייה להכנסת עוד ישראלים שלא מיוצגים כיום בתעשיית ההייטק.

אורית פרקש הכהן. ראובן קסטרו
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן/ראובן קסטרו

עוד נמסר כי מדובר בפעם הראשונה שבה הממשלה מציבה יעדים מספריים משמעותיים להכנסת אוכלוסיות בתת ייצוג ומציבה מפת דרכים ברורה להתמודדות עם משבר כוח האדם. היעדים בין 2022-2023 יקראו "יעדי ביניים" שיוטלו על רשות החדשנות.

יעדי הביניים לשנתיים הקרובות, 2022-2023: הוספת 24,000 עובדים להייטק הישראלי על ידי תוכניות חדשות שנדרשת לנקוט רשות החדשנות:

התכניות תהינה חייבות לעמוד ביעדים הבאים:

א. 45% נשים מתוך תוספת השכירים בהייטק.

ב. לפחות תוספת של 4,500 עובדים מקרב החברה הערבית.

ג. לפחות תוספת של 2,800 עובדים מהקרב החברה החרדית.

ד. לפחות תוספת של 3,000 עובדים שיחזרו מחו"ל על ידי השבת ישראלים מחו"ל, הכנסת מומחים זרים ושילוב עולים וזכאי חוק השבות.

ה. לפחות 30% מהפריפריה הישראלית.

יעדי הביניים מהווים חלק מתוכנית גדולה וסדורה, שמטרתה שעד שנת 2026, יתווספו 180,000 עובדים לענף ההייטק (גידול של 50% מכמות העובדים היום, 360,000). בנוסף, היעד הוא הכפלת כמות החרדים העובדים בענף ההייטק ושילוש מספר העובדים בהייטק מקרב החברה הערבית.


שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "אני רואה חשיבות גדולה בשילוב אוכלסיות המצויות בתת ייצוג בתעשיית ההייטק כיום, נשים, חרדים, החברה הערבית ושילוב ישראלים מהפריפריה הגאוגרפית של ישראל בתעשייה.

חובה עלינו לוודא כי הצלחתו של ההייטק בישראל לא תשמש גורם מפלג בחברה הישראלית, אלא להיפך, הזדמנות לצמצום פערים חברתיים בישראל. שלא יווצרו כאן שתי מדינות. עלינו לפעול ולתקן את הכשלים המתקיימים כיום לפיהם - בעוד שאחוז הנשים המתחילות שנה א' באקדמיה במקצועות ההייטק עלה בעשור האחרון מ23% ל-30%, אין לגידול זה ביטוי מספק בתעשייה, שכן בשמונה השנים האחרונים, אין גידול של ממש במספר הנשים. עלינו לשנות את שיעור הנמוך במיוחד של חרדים ונציגי החברה הערבית שבתחתית הייצוג בענף.

לבסוף, עלינו לשנות את המשוואה לפיה הסיכוי של ילד/ה או נער/ה ישראליים להשתלב בתעשיית ההייטק הישראלית נמוך משמעותית אם גדל בפריפריה. התכנית שאני מובילה עושה בדיוק את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully