וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א... או... אומן ריקה מחסידים, מחשש לפלישה רוסית

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 23:09

"התיירות נפגעה והאוקראינים מתלוננים שנפגעה להם הפרנסה כי החסידים הפסיקו לבוא" - המתיחות בין רוסיה לאוקראינה הפסיקה את גל התיירות הישראלית לאומן. עדויות מהשטח, לקראת אפשרות של פלישה רוסית

"האש שלי תוקד עד ביאת המשיח", אמירה זו מיוחסת לרבי נחמן מברסלב שציון קברו בעיירה אומן, הפך עם ירידת מסך הברזל ממדינות בריה"מ לשעבר, לאתר תיירותי מבוקש. ומה קורה בשטח עכשיו? האם החסידים ממשיכים לפקוד את קברו של הרבי?

אליה, מדריך טיולים לאומן אומר על המצב שם כרגע: "הייתי שם לפני שבוע וחצי והכל היה רגוע ובסדר", אך בנוגע לטיסות חסידים מישראל, הוא מוסיף: "יש ירידה גדולה מאד, עד כדי כך שהאוקראינים המקומיים מתלוננים שאין להם מספיק פרנסה מהחסידים שבאים מישראל".

רחובות אומן ריקים

רחובות אומן לקראת הפלישה הרוסית/מושי הורוביץ

"קייב במרחק של אלף קילומטר"

יש לציין כי באומן עצמה יש כ-200 משפחות חסידיות שרובם עזבו את ישראל על מנת להשתקע ליד ציון קברו של הרב, ואליה מסביר שהם לא מתכוונים לעזוב את אומן ולחזור לישראל. "הם עסוקים כמו יעקב אבינו בדורון תפילה ומלחמה (מתנה לאויב, תפילה ל-אלוהים, וניהול קרב ב"א).

מוישי הורוביץ חסיד ברסלב שמתגורר באומן עם אשתו ושני ילדיו סיפר: "יש ירידה גדולה מצד התיירות הישראלית. אם בשבת רגילה יש כאן 1.000 איש, השבת היו כאן 60".

ולמרות המתיחות מוישי מבהיר שהוא לא מתכוון לשוב לארץ בקרוב: "זה כמו שאתה תפחד ממה שקורה באיסטנבול, קייב היא במרחק של כ-250 קילומטר מפה והכל כאן כרגיל ככה שאין סיבה אמיתית לחזור לישראל".

מויישי מוסיף: "גם בקורונה חווינו ירידה גדולה, כולם חשבו שמי שיבוא לפה ידבק וימות ובסוף הכל חזר למסלול, ואני מאמין שזה מה שיקרה בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully