וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיר האקרמן אמנם מגיע רק פעם בשבוע, אבל איזה כיף

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:11

הפי האוור במשרדי לושה, מפתחת פלטפורמה מבוססת ענן המסייעת לאנשי שיווק ומכירות, שפעם בשבוע הופכת ל"וובוס" של נאדיר האקרמן וחבורת ארץ נהדרת. למרות שלא לכל עובד חדש מחכות שתי טסלות בחניה, עושה רושם שלא רע להם בעבודה

מה עושים: לושה (LUSHA) פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן, עם מעל 600 אלף משתמשים, המאפשרת לאנשי שיווק ומכירות בכל העולם לקבל מידע עסקי מדויק ותובנות עסקיות על לקוחות היעד שלהם, ובכך לסגור יותר עסקאות ולהגדיל את נפח המכירות.

הפלטפורמה יודעת להמליץ לאנשי מכירות על לקוחות וארגונים פוטנציאלים הרלוונטיים עבורם, ובכך מקצרת ומייעלת את תהליך איסוף המידע העסקי, ומאפשרת להם להתמקד בדבר שהם עושים הכי טוב - המכירה עצמה.

לושה 6. ראובן קסטרו
מימין: שירלי קמין, אלון כהן ושי חכם/ראובן קסטרו

משתתפים:

שירלי קמין, בת 34, נשואה פלוס 2, גרה בגבעתיים. תפקיד: Business analyst team lead, שנתיים וחצי בחברה.

שי חכם, בן 31, רווק, גר ברמת גן. תפקיד: Website growth manager, שמונה חודשים בחברה.

אלון כהן, בן 29, נשוי, גר ברמת גן. תפקיד: Fullstack developer, שנה וחצי בחברה.

לושה 5. ראובן קסטרו
הידעתם שלמגדלי עזריאלי אסור להכניס חיות מחמד?/ראובן קסטרו

לוקיישן: השם "לושה" הוא כינוי שנתן אחד הבעלים לבתו, תפס את האוזן של כולם ואומץ בחום, והמשרדים של החברה מתפרסים על שתי קומות, לא עוקבות, במגדלי עזריאלי בת"א, כשעוד שתיים כבר על הכוונת בגלל הצמיחה המהירה. כולם עובדים ב"אופן ספייס", יש חדרונים קטנים למי שזקוק לשקט, חדרי ישיבות ונדיר שלמישהו יש משרד משלו.

לצערם של כולם אין כלבים, כי בעזריאלי חל איסור להכניס חיות מחמד. בקצה אולם הכניסה יש במה קטנה עם מצלמה, מיקרופון ומסך, ומשם משדרים את המפגשים הווירטואלים, יש פינג פונג וחדר משחקים עם פלייסטיישן.

לושה 4. ראובן קסטרו
קולה זירו במקרר והרבה וודקה בפריזר/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: שני מטבחונים מעוצבים בצהוב ואפור ממוקמים בקצותיו של חדר האוכל הגדול, ביניהם מפרידים שולחן ארוך ושולחנות קטנים לידם אוכלים העובדים ביחד ויכולים לצפות בנוף הגגות של תל אביב דרך החלונות הגדול.

במטבחון אחד מונחים על השיש מיכלים עם בוטנים, אגוזי מלך, פקאנים, גרנולה, מיקס אגוזים ושקדים, וגם עוגיות "עבאדי" בייגל'ה וחטיפי בריאות. יש גם תמרים, פתי וקורנפלס כריות ופקאן. כדי לבחור את פולי הקפה הנכונים, למכונת הקפה המשוכללת, עשו סשן טעימות ואת הטעמים המנצחים טוחנים במקום. יש מקרר מיוחד לאוכל מהבית ולידו מקרר עם חלב מכל הסוגים, הרבה קולה זירו ובקבוק יין. במקפיא יש וודקות ולחמניות שאפשר לשלוף ולחמם בטוסטר.

בזה שממול יש מכונת קפה לעצלנים, כזו שמכינה את המשקה עם החלב בלחיצת כפתור, טוסטר לחיץ, מיקרוגל, מכונה לסחיטת תפוזים ומתחת מגירת תה מרשימה. לצידה מגירה עם חטיפי אנרגיה, וופלים של לואקר וסלים דניס, יש שם מגירה שלמה עם טונה, אחת עם שיבולת שועל ובאחרת מצטופפים זה לצד זה במבה, בייגלה, סלים דליס, פריכיות וצ'יפס סלק.

ארץ נהדרת: המערכונים של WEBOS עם הפאונדר נדיר האקרמן מצולמים ב"לושה". "לראות פה את הצוות של ארץ נהדרת מדי פעם זאת חוויה מגניבה", אומר אלון, "כשמישהו מצטט משהו או מזכיר את האקרמן, אני מייד משוויץ שזה צולם אצלנו. אנשים מתלהבים ושואלים אם באמת יש לנו בריכת כדורים במשרד. אז לא, אין לנו בריכה וגם לא שוברים אצלנו חלונות סתם ככה".

לושה 2. ראובן קסטרו
"אנשים לא מאמינים שאין בריכת כדורים במשרד"/ראובן קסטרו

CV: שירלי תמיד הייתה אנליטית, אבל לא גיקית קלאסית ובתיכון בחרה ללמוד מחשבים ומתימטיקה. היא שירתה כקצינת חינוך בחיל חימוש ובמסגרת התפקיד הייתה אחראית על הלהקה הצבאית שהוקמה ביחידה. כשהשתחררה התחילה לעבוד ebay כאנליסטית ומהר מאוד הפכה למנהלת המקצועית של האנליסטים בחברה והתחילה ללמוד תואר שני במנהל עסקים, אותו סיימה בשבוע 39 להריון. החליטה לצאת מעולם התאגידים הגדולים.

"הגעתי דרך המנהלת של בעלי, שמכירה בכירים בלושה", היא מספרת. "משך אותי להגיע למקום שבו אפשר להתפתח ולצמוח וזה הוכיח את עצמו. רציתי להתמקצע בעולמות השירות והתחלתי לעבוד כאנליסטית בכירה עם מחלקת השיווק. כשיצאתי לחופשת לידה עם הבת השנייה היינו 70 עובדים וכשחזרתי היו כבר 150, גדילה מטורפת ומוניתי להיות ראש צוות עם שלושה אנליסטים תחתי. אנחנו נותנים תובנות עסקיות למחלקות שבארגון וכדי ליעל את העבודה ולהגדיל את הרווחיות".

גם שי למד מחשבים בתיכון, אבל גם הגביר היסטוריה, שירת כלוחם בתותחנים וכשהשתחרר למד פוליטיקה, ממשל וכלכלה בב"ג. "חשבתי ללכת לקורס צוערים ובסופו של דבר הכלכלה ניצחה", הוא אומר. "ובסוף התואר התחלתי לעבוד כמנהל פרויקטים בחברה לבניית אתרים, דרכי עבר האפיון, הפיתוח והעיבוד של התהליך. במהלך ארבע שנים שם, התחלתי להתעניין בתחום האנליזה, איך לשפר את חוויית המשתמשים כדי שיהיה להם קל יותר להירשם ולרכוש שירות.

"עברתי ל'אושן', סוכנות הפרסום הדיגיטלי של 'גיתם' ואחרי שנה, חבר ילדות אמר לי שיש לו תפקיד חם בשבילי, שמשלב את ניהול הפרויקטים עם חוויית הגלישה ב'לושה". אחרי תהליך גיוס מהר של כמה שעות, התקבלתי תוך כדי הקורונה ואני מנהל את האתר של החברה. האתר הוא כלי קריטי, כי הלקוחות שלנו נרשמים דרכו או דרך החנויות הדיגיטאליות וחוויית הגלישה ויצירת מסעות לקוח לגולשים נמצאים באחריותי".

מגיל שש אלון היה מחובר למחשבים ובגיל שמונה כבר היה בחוג בניית אתרים, והוא מעיד על עצמו שהיה ילד חננה מהמעלה הראשונה. הוא גויס לחיל התקשוב והיה מפקד של קורסים טכנולוגיים ואחרי שירות קצר בקבע, יצא לטיול של שנה בדרום אמריקה וכשחזר נכנס לתכנית הסבה לפיתוח תכנה ב"אינפיניטי לאבס", שמכשיר אנשי היי טק ונשאר שם כמדריך הכשרה ומפתח פרויקטים והתקדם לתפקיד ראש צוות.

אחרי ארבע שנים רצה לחוות סטארט אפ והתחיל לחפש עבודה יחד עם חבר.
"אמרנו שמי שמוצא ראשון עבודה סוחב את השני אתו. הוא התקבל ל'לושה' ועוד לפני שהתחיל לעבוד הביא אותי לשם וקיבל את ההטבה הכספית של 'חבר מביא חבר'. אני מפתח בצוות 'אקאונט' בעוסק בבניית תשתית של כל שימושי המשתמש, התחברות, הרשמה, ניהול המשתמשים, חסימת משתמשים זדוניים שמנסים לגנוב מאתנו מידע. אני והחבר אחראים גם על נראות המוצר".

לושה 1. ראובן קסטרו
מ"מאמאנט" ועד גלפאגוס/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: שירלי משחקת ב"מאמאנט", ליגה לאימהות בכדורשת, למרות פציעה שהיא סוחבת ואוהבת את האדרנלין, הפרגון וההעצמה הנשית. כשהייתה ילדה יצגה את המדינה בתחרות בינלאומית בהולנד בהתעמלות אומנותית וזכתה במקום הראשון והיום היא מסתפקת ביוגה ופילאטיס ומנגנת על פסנתר.

שי צבר כבר 100 צלילות ברחבי העולם ובמקסיקו צלל ב"מערת המלאכים" יש בה שכבת גופרית שגורמת לתחושה שנמצאים מעל לענן, בגלאפגוס פגש כריש לוויתן באורך של 14 מטר.

את האימונים למרתון ת"א הוא עשה עם לונה, הרועה הבלגית שלו, נענע, הכלבה הכנענית הנבחנית של אלון, יוצאת אתו לריצות בפארק.

היא רצה ומושכת אותו על הסקייטבורד שלו עם הרצועה כמו מזחלת, לפקודת "סבבה". בנוסף לתואר "המתופף של להקת לושה" הוא גם יודע לעשות "טיסו" בקרקס.

קורונה: החברה התאימה את עצמה למצב והפעילות עברה לזום. מי שחלה קיבל חבילה עם המון מתוקים, עוגיות ותה, שלחו הביתה ערכה להכנת קוקטיילים והרימו יחד כוסית. בישלו פסטה עם ארז קומורובסקי, צפו בהופעות וירטואליות של שחר חסון וליאור סושרד וביום המשפחה קיבלו שובר לפיצות והמלצות לסרטים משפחתיים.

לושה 3. ראובן קסטרו
קסוצת כדורגל, קבוצת ריצה וטיפולי שיאצו/ראובן קסטרו

ערך מוסף: בהפוגה בין הגלים היו ערבי צוות וימי מחלקה, במסגרתם השתתף שי בסדנת נגרות, היו כאלה שיצאו ליום סיור קולינרי בשוק הכרמל ולייזר טג.

נבחרת הכדורגל של לושה מתאמנת פעם בשבוע במגרש שנשכר במיוחד עבורה, קבוצת הריצה השתתפה במרתון ת"א, שלקראתו קיבלו תכנית אימונים ועבדו עם מדריך כושר ולעובדים יש הנחה משמעותית דרך ה"פרי פיט". בכל שבוע מגיע מטפל בשיאצו וכל עובד זכאי לטיפול חודשי ואם מישהו לא מגיע למשרד מייד חוטפים לו את התור. הלהקה המקומית עושה חזרות בחדר חזרות שסמוך למשרד בכל יום חמישי.

מסורת ההאפי אוור נשמרת בקפדנות, גם אם נוכחים בו שלושה אנשים. את הרביעי ביולי, למשל, חגגו עם המשרד בבוסטון עם מקדונלדס, צ'יפס ונאגטסים וכשהתעסקו עם הרגולציה של הודו, הרימו ארוחה הודית לכולם. באירועים מיוחדים המייסד מגיע, נותן תמונת מצב ועונה על שאלות ופעם הרבעות מקדישים אותה ל"לושה סטארס", צוות או עובד מצטיין שמרימים להם. באוקטובר יצאו למלון בגליל לאירוע חברה מושקע, עם סדנאות ציור, קרקס, יוגה, פעילות בבריכה, המון מתנות ממותגות ועדן בן זקן.

פרטיות: לושה עוסקת ב - Sales intelligence, מודיעין עסקי לעזור לאנשי מכירות ושיווק להגיע ללקוחות אידאליים. החברה מיישמת את תקני הפרטיות הגבוהים ביותר והמידע שנאסף הוא גלוי ושקול למה שמופיע על כרטיס ביקור. אלון: "אנחנו כפופים לרגולציה האירופית ונותנים לאופציה לאנשים לצאת מהמאגר אם הם מבקשים".

מה לובשים: שירלי ושי באים קזו'אל, ואלון במכופתרות, אלא אם כן נורא חם בחוץ.
מאיפה עובדים: הייתה תקופה שהעובדים הגיעו שלושה ימים למשרד. באומיקרון נתנו לעובדים את הבחירה מאיפה לעבוד.

שכר: תחרותי לשוק, עם אופציות ובונוסים. "העובדה שהחברה מכפילה את עצמה", מסביר שי, "וגודלת בקצב מסחרר, רק מוכיחה את זה, כי העובדים מגיעים". אלון מוסיף שהשוק צמא לעובדים ולכן המחירים פחות או יותר זהים. "יש לנו תכנית של חבר מביא חבר וחוץ מכסף, מקבלים מתנות כמו אייפון, אפל ווטש, מוצרים אלקטרוניים או חופשה, תלוי באיזו משרה מדובר.

מה הלאה: שי רוצה להתמקצע ולהוכיח את עצמו כדי שבעתיד יעמוד בראש צוות משלו. אלון נמצא במעבר לצוות רוחבי בחברה, שלא מתמקד במוצר ספציפי, אלא יותר בשינוי תהליכים. שירלי התחלה לנהל את הצוות שלה לפני כמה חודשים, "אני מאמינה שנגדל, נעמיק ונרחיב את הפעילות לשנו ואני מחכה לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully