וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות העולם צנחו, עד שוול סטריט הרגיעה את כולם

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 23:12

נפילות בשווקי העולם, הבורסה ברוסיה הגיעה לשיא צניחה של 45 אחוז. וול סטריט פתחה רע ועברה לאופטימיות, יום אדום באחד העם: "השילוב של זינוק במחירי הנפט ביחד עם הפיחות המשמעותי בשקל מגביר את הסיכונים האינפלציונים בישראל וצפוי להוביל לעדכונים כלפי מעלה"

הציפייה למתקפה רוסית באוקראינה גרמה היום לנורות אדומות בבורסות העולם. ירידות חדות נרשמו בבורסות אסיה. מדד הניקיי ביפן ירד בקרוב ל-2 אחוזים, בורסת שנחאי נפלה ב-1.70 אחוזים, באוסטרליה נרשמה ירידה של קרוב ל-3 אחוזים ומדד ההנג סנג בהונג קונג צונח בכמעט 3.5 אחוזים. בבורסות אירופה נראו גם כן ירידות חדות, אותן הוביל מדד הדאקס שירד ב-5 אחוזים. הבורסה ברוסיה עצמה צנחה בלא פחות מ-45 אחוז, ובהמשך התמתנו הירידות.

ולמרות זאת, המסחר בוול סטריט שנפתח בירידות של 3 אחוזים בנסדאק עבר במהרה לירוק והשלים עליות חדות. נסדאק עבר לעליות של 3.3 אחוזים, מדד הדאו ג'ונס נסגר בעלייה מתונה בהרבה, של 0.3 אחוזים.

הבורסה בתל אביב. ראובן קסטרו
אדום צועק. בורסת תל אביב, היום/ראובן קסטרו

גם בתל אביב נרשמה הבוקר דריכות, כשהבורסה באחד העם נפתחה אף היא עם מסכים אדומים. מדד תל אביב 125 ירד בקרוב ל-3 אחוזים, מדד הנדל"ן צנח ב-4 אחוזים בקירוב.

גיא בית אור, הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות: "בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה והתחלת המלחמה באופן רשמי, מחירי הנפט מזנקים הבוקר ביותר מ-5.0% והנפט שבר את המחסום הפסיכולוגי של ה-100$ לחבית ונסחר הבוקר ב-102$ לחבית. נזכיר שעוד לפני ההתדרדרות בגזרה הגיאו-פוליטית, העולם נמצא במשבר אנרגיה, בעיקר מכיוון אירופה באופן שהוביל לזינוק במחירי הגז הטבעי והפחם.

הבורסה בתל אביב. ראובן קסטרו
מתי יתאוששו באחד העם?/ראובן קסטרו

"תגובת המערב לפעולותיה של רוסיה צפויה להיות בצורה של החרפת הסנקציות הכלכליות על רוסיה ולאור העובדה שרוסיה היא אחת משלושת יצרניות הנפט הגדולות בעולם ומקור הגז העיקרי לאירופה - הסיכונים למחירי הנפט בפרט והאנרגיה בכלל ממשיכים להיות מוטים כלפי מעלה. מבחינת ישראל, השילוב של זינוק במחירי הנפט ביחד עם הפיחות המשמעותי לו אנו עדים בשקל מגביר את הסיכונים האינפלציונים בישראל וצפוי להוביל לעדכונים כלפי מעלה בתחזיות החזאים.

"בהקשר זה, לאחר דברי הנגיד, הפרופ' אמיר ירון, לבלומברג כי עליית ריבית באפריל היא אפשרית - נראה כי בנק ישראל, בדומה לבנקים המרכזיים האחרים בעולם, מוצא את עצמו במלכוד. האם אפשר להעלות ריביות כאשר הסיכון הגיאו-פוליטי מכיוון רוסיה-אוקראינה מתממש? כרגע אין לנו תשובה ברורה. הבנקים המרכזיים יצטרכו לשקול את הפגיעה הצפויה לביקושים המצרפיים אל מול הזינוק הנוסף הצפוי באינפלציה העולמית. מלכוד 22 ב-2022".

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully