וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון ופרנקפורט עברו לעליות של 0.3% בהובלת מניות הפיננסים

דפנה מאור

13.2.2003 / 14:37

בנק ברקליס הבריטי מזנק ב-7% לאחר פרסום דו"ח חצי שנתי; יוניליבר עולה ב-3.2% בעקבות גידול של 18% ברווח



בורסות לונדון ופרנקפורט עברו לעליות של 0.3% ירידות שערים בהובלת מניות הפיננסים. ירידות נרשמות במניות הטכנולוגיה על רקע התגברות המתיחות בגזרת ארה"ב-עיראק. בורסת פאריס עדיין בירידות, ומדד CAC נסוג ב-0.2%.



המתיחות הגוברת בגזרת עיראק העיבה על המסחר הבוקר. ממשל בוש טען אתמול שהקלטת החדשה שפירסם בן-לאדן מצביעה על קשר בין ארגון אל-קאעדה לבין עיראק. בן-לאדן קרא בקלטת לעולם המוסלמי לגלות סולידריות כלפי אזרחי עיראק. הערכות מסוימות טוענות כי המהלך הצבאי עלול להיפתח כבר בסוף השבוע הקרוב.



אולם דו"חות מוצלחים של חברות הפיננסים באירופה סייעו לשווקים להתאושש. סוסייטה ג'נרל עולה ב-2.7% לאחר שרשם רווח נקי של 364 מיליון יורו (391 מיליון דולר) ברבעון הרביעי, לעומת 442 מיליון יורו ברבעון המקביל. הירידה ברווח היתה מתונה מהתחזיות. הרווח שנרשם היה הנמוך ביותר עבור הבנק מאז 1998, בעקבות ירידה של שווי השקעותיו במניות של חברות כמו ויוונדי ואלקטל. הבנק הפריש 113 מיליון יורו להפחתת שווי ההשקעות, וכן רשם הפרשה כנגד קיצוץ משרות.



ABN אמרו, הבנק הגדול בהולנד, עולה ב-3.1% לאחר שרשם רווח של 685 מיליון דולר (735 מיליון דולר) ברבעון הרביעי - גידול של 29% לעומת הרבעון המקביל. התוצאה היתה טובה מהתחזיות, ונבעה מקיצוצי עלויות בשנתיים האחרונות - כולל הקטנת מצבת העובדים ב-9%.



בנק ברקליס הבריטי מזנק ב-7% לאחר שרשם נפילה של 16% ברווח במחצית השנייה של השנה, בעקבות הפרשות לחובות מסופקים; הרווח הסתכם ב-1.6 מיליארד דולר.



יוניליבר, יצרנית המזון ומוצרי הטיפוח הגדולה בעולם, עולה ב-3.2% לאחר שדיווחה על גידול של 18% ברווח ברבעון הרביעי. השיפור נרשם הודות לגידול במכירות המותגים הידועים שלה, ובעקבות קיצוץ בהוצאות. הרווח הנקי היה 292 מיליון דולר. מכירות 400 המותגים המצליחים ביותר צמחו ביותר מ-8%, דיווחה החברה.



חברת בריטיש טלקום, מונופול התקשורת לשעבר של בריטניה, נופלת ב-5% לאחר שדיווחה על ירידה של 38% ברווח הרבעוני לאחר שבתקופה המקבילה רשמה רווח חד פעמי גדול. החברה דיווחה גם על גידול מדאיג בגירעונות קרנות הפנסיה שלה ל-1-1.5 מיליון ליש"ט (1.6-2.4 מיליארד דולר), בהשוואה ל-200 מיליון ליש"ט בלבד ב-31 במארס 2000. מנכ"ל החברה בן ורוואיין אמר בראיון ל-CNBC כי יידרשו להערכתו הפרשות של כ-200 מיליון ליש"ט לשנה כדי לסגור את הגירעון בקרן הפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully