וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום שבו רואים מלחמה, יש כבר מי שחושב איך יעשה את המכה

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 16:26

מלחמות לא עושות טוב לשוק ההון, אבל דווקא מהסיבה הזאת מי שלא מאמין שהעימות הרוסי-אוקראיני יתפתח למלחמה של ממש, יכול לנצל את הפאניקה של הימים הראשונים כדי לרכוש מניות בזול. לא צריך לנבור בספרי ההיסטוריה: מי שהשקיע בשוק ההון במרץ 2020, עשה את עסקת חייו

רוחות המלחמה באוקראינה מתחזקות ומכניסות את השווקים הפיננסיים למערבולת של ירידות. אך בין המשקיעים יש גם כאלו המעדיפים להישיר מבט דווקא אל החזית החמה שתגיע, לראייתם, עם חלוף הרוחות תוך זמן קצר יחסית.

הפאניקה בשווקים עדיין מורגשת, בעיקר מפני שההתפרצות האלימה בגבול אוקראינה הגיעה בתקופה מורכבת בשוק ההון, אחרי שהחודש הראשון של שנת 2022 קטע מגמה של עליות מתמשכות בבורסות, שהגיעו לשיא של 2 עשורים תוך פחות משנתיים.

הירידות החלו עם אינפלציה משתוללת, שעוררה ציפיות להעלאת ריבית, ואז הגיעו הירידות החדות של חברות הטכנולוגיה בארה"ב, שהחלו לדרדר מטה את הבורסות, וכעת תורה של המלחמה באוקראינה להעמיק את הפגיעה במשקיעים.

זו האחרונה פוגענית במיוחד, בשל המתח שיצרה בין ארה"ב לרוסיה, המחזיר מהנפטלין את קוטביות המלחמה הקרה ומחדיר אותה היישר לקונצנזוס המחשבתי של המאה ה-21.

נגמ"שים אוקראינים במריופול, 24 בפברואר 2022. רויטרס
חיילים אוקראינים שינסו לעצור את הפלישה הרוסית. גם במרץ 2020 חשבו שהגיע "סוף העולם"/רויטרס

הערכה: הצמיחה תנצח את נזקי העימות במזרח אירופה

אך יש גם משקיעים שמסרבים להיכנס להיסטריה, ומוצאים כי העולם עדיין רחוק מלהיכנס למלחמה כוללת, ובדומה לתגובת השווקים לאחר משבר הקורונה, גם משבר אוקראינה טומן בחובו הזדמנויות.

הראל גילאון, מנכ"ל משותף בבית השקעות אופנהיימר, טוען, כי "מי שמאמין שהמשבר הזה לא יהפוך למלחמת עולם שלישית, ואני ביניהם, צריך להסתכל על המשבר הנוכחי כאל משבר מוגבל וזמני.

מדינות העולם, לעת זו, לא שולחות חיילים, וגם לא נראה כי רוסיה מתרחבת מעבר לאזורים עליהם שמה יהבה באוקראינה.

הכוונה של רוסיה לפרז את אוקראינה ולפרק את הצבא שלה, לפי ההצהרות, אכן גורמת לחוסר יציבות בשווקים, שמתבטא בירידות חדות בבורסות העולם לצד עליית הדולר מול השקל ועליית מחיר הנפט ומחירי האנרגיה, אך אם ההערכה כי המשבר זמני נכונה, אזי חוסר היציבות הזה יוצר הזדמנויות בשווקים.

אני מציע להציץ שנתיים אחורה לעבר מרץ 2020, אז מדדי הבורסות איבדו תוך מספר ימים כ-30% בממוצע עם התפרצות מגפת הקורונה. ובפועל סיפקו את הזדמנות הקניה הגדולה ביותר של 20 השנים האחרונות, עם שנה וחצי של עליות חדות במניות.

בנוסף, כדאי לזכור כי שנת 2022 אמנם החלה בסימן שלילי מבחינת המדדים המובילים ומניות הטכנולוגיה בעיקר, אך אנו בסוף גל האומיקרון בעולם, ובתחילתה של יציאה מהקורונה ברמה עולמית, הממשיכה צמיחה חזקה בסקטורים רבים, לצד צפי לצמיחה חזקה גם בתחומי התיירות.

הצפי הוא כי הכוח הזה של הביקושים הגבוהים והצמיחה המגיעה עימו יהיו חזקים יותר מהכוח של העימות במזרח אירופה. לכן, תוך שימת דגש למלוא הזהירות הנדרשת והתפתחות האירועים, ניתן להעריך כי יש מקום לראות בירידות האחרונות כהזדמנות".

הראל גילאון, מנ"כל משותף בבית ההשקעות אופנהיימר. אמנדה סורודי,
הראל גילאון, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות אופנהיימר/אמנדה סורודי

יש לציין כי לפי שעה לפחות, ההשלכה הכלכלית של המלחמה שנפתחה באוקראינה היא עלייה במחיר הסחורות, בעיקר בתחום האנרגיה, עם זינוק של כ-30% במחירי הגז באירופה.

משרד הכלכלה הודיע היום כי נכון לרגע זה אין פגיעה בפעילות הסחר של מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully