וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד סביבת האינפלציה של נשואה זנקס חוזר לעלות: הוסיף השבוע 0.1% לרמה של 3.5%

אמיר טייג

13.2.2003 / 14:05

התוספת נגרמה מעלייה של 0.4% בציפיות האינפלציה בשוק ההון לרמה של 4.7%; ממוצע התחזיות ל-12 החודשים הקרובים שומר על יציבות ועומד על 2.9%



מדד סביבת האינפלציה של נשואה זנקס חוזר לעלות השבוע, לאחר ששמר על יציבות בשבוע שעבר. המדד עלה השבוע ב-0.1% לרמה של 3.5%. ההוספה נגרמה כולה מעלייה של 0.4% בציפיות האינפלציה בשוק ההון לרמה של 4.7%, זה שבוע רביעי ברציפות. בתוך חודש חלה עלייה בציפיות בסעיף זה בשיעור של 2.1% - על רקע הפיחות בשקל לקראת הבחירות, התגברות החששות מחריגה בגירעון והמלחמה הקרבה.



באינפלציה הבסיסית לא חל שינוי, והיא עומדת על 3.5%. גם התחזית ל-12 החודשים הקרובים שמרה על יציבות, והיא עומדת כיום על 2.9%. באינפלציה הגלומה בכמות הכסף לא חל שינוי, והיא עומדת השבוע על 3.1%. הריבית הריאלית, הנגזרת מציפיות שוק ההון ומריבית בנק ישראל, רשמה ירידה קלה של 0.1% לרמה של 5.6%.



מדד סביבת האינפלציה של נשואה זנקס מורכב מארבעה אלמנטים בסיסיים, ששיקלולם מהווה את סביבת האינפלציה בישראל: ממוצע תחזיות כלכלני המקרו המובילים 12 חודשים קדימה, ציפיות האינפלציה בשוק ההון לתקופה של שנתיים קדימה, האינפלציה הבסיסית (Core Inflation) בחודשים האחרונים והאינפלציה הנגזרת משיעור השינוי בכמות הכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully