וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG עברה להפסד של 103 מיליון דולר ברבעון הרביעי בגלל הפרשת ענק ליתרות

דפנה מאור

13.2.2003 / 14:43

בניכוי הוצאותיה החד פעמיות רשמה גידול של 13.9% ברווח הרבעוני; הרווח השנתי צמח ב-2.9%

ענקית הביטוח האמריקאית AIG רשמה הפסד של 103.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בעקבות הפרשה של 1.8 מיליארד דולר ליתרות פיצויים. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 1.87 מיליארד דולר. ההפסד למניה היה 3 סנט, ובניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה AIG רווח של 88 סנט למניה - מעל התחזיות.

AIG, חברת הביטוח הגדולה בעולם לפי שווי שוק, הודיעה בתחילת פברואר כי תידרש להפרשה נוספת ברבעון במטרה להגדיל את יתרותיה לכיסוי תביעות פיצויים ועלויות משפטיות של לקוחותיה. לדברי יו"ר החברה, מוריס גרינברג, החברה מצאה כי תביעות משפטיות שהוגשו נגד מבוטחות שלה הגיעו לרמות שיא בתדירותן ובחומרתן בשנת 2002. התייקרות בעלויות רפואיות היתה סיבה נוספת לגידול בעלויות של חברות הביטוח.

שלל שערוריות חשבונאיות הוביל לגל תביעות משפטיות נגד חברות ומנהלים רבים בוול סטריט, אשר היו מבוטחים כנגדן. בנוסף, נדרשו חברות רבות לשלם פיצויים גבוהים לעובדים שמשרותיהם קוצצו במהלך שנתיים של תהליכי התייעלות.

למרות ההפסד הרבעוני, AIG רשמה במהלך 2002 גידול של 2.9% ברווח, שהסתכם ב-5.518 מיליארד דולר. בניכוי הוצאות חד פעמיות, גדל הרווח השנתי ב-11.9% ל-8.9 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully