וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי חדל להיות בעל עניין בחברת שדות מו"פ - קופות הגמל מכרו את החזקותיהן בבנק וקרנות הנאמנות מחזיקות מתחת ל-5%

גולן פרידנפלד

13.2.2003 / 14:53

ז'ק אלעד מכר החזקותיו בשדות מו"פ לחברת אריא שבבעלות משפחת רדז'ינסקי - דיווח הבורסה כאילו אלעד רכש מניות בעצמו במקביל לרכישה של אריא בשיעור זהה - היה שגוי



בנק לאומי חדל להיות בעל עניין בחברת שדות מו"פ, כך דיווח היום הבנק לאחר שקופות הגמל של הבנק מכרו את כל החזקותיהן ואילו קרנות הנאמנות שלו ירדו אל מתחת לרף ה-5%.



בנוסף, מבדיקה שערך TheMarker עולה כי ז'ק אלעד מכר את כל החזקותיו האישיות בחברת שדות מו"פ לחברת אריא רזאל - חברה בבעלותה של חברת א.א.ד.י.ר הנשלטת על ידי משפחת רדז'ינסקי.



בשבוע שעבר דווח כאן כי אלעד רכש בעצמו כ-2% נוספים ממניות שדות מו"פ, חברת אריא רכשה 2% נוספים ואילו חברת א.א.ד.י.ר רכשה כ-0.6% מהמניות יום קודם לכן. הדיווח התבסס על דו"ח תנועות בעלי העניין של הבורסה במסגרתו מדווחים בעלי העניין בחברות הבורסאיות על רכישות או מכירות שביצעו בעלי העניין השונים בחברות הבורסאיות.



על פי בדיקה שערכה הבורסה בעקבות פניית TheMarker, התגלתה הטעות לפיה מכירת המניות של אלעד הוקלדה כרכישה. כך יוצא שבמקום להחסיר את המניות מאחזקותיו של אלעד ולהעבירן לחברת אריא רזאל הם התווספו לאחזקותיו של אלעד בחברה. הדיווחים השגויים הללו הביאו לדיווח שגוי של בעלי המניות המחזקים במניות שדות נכול להיום כפי שהם מתפרסמים במערכת "מאיה" של הבורסה וכן בדוחות תנועות בעלי העניין של מערכת "אנליסט און ליין" הניזונה ממערכת הבורסה. מהבורסה נמסר כי הטעות תוקן בדו"ח בעלי עניין שיוצא היום אחר הצהרים.



בסיכומו של דבר מחזיקה קבוצת אריא וא.א.ד.י.ר אחזקות בכ-8% מהון המניות של שדות מו"פ - 0.6% יותר מכפי שהחזיקה ערב העסקות הללו.



בדרך כלל טעות כזו אינה משמעותית מבחינתם של המשקיעים אלא שבמקרה של שדות מו"פ רוויית מאבקי השליטה היו עשויות להיות לרכישות כאלו משמעויות כבדות משקל. מאבק השליטה בקרן ההון סיכון הבורסאית החל בסוף יולי 2002. אבי ורטהיים התקשר אז בהסכם עם ז'ק אלעד ועם משפחת רדז'ינסקי לרכישת אחזקותיהם (כ-75% מהמניות) בחברת הניהול של שדות מו"פ הבורסאית, מתוך מטרה לשלוט באמצעות חברת הניהול על קופת המזומנים של החברה הבורסאית.



לאחר חתימת ההסכם החל ורטהיים להיתקל בכיסי התנגדות בדמותה של משפחת לואיס, שמחזיקה 8.3% מהון המניות של שדות הבורסאית. משפחת לואיס פירסמה הצעת רכש למניות שדות מו"פ במטרה להגיע לשליטה בחברה הבורסאית וכך למנוע את שליטתו הבלעדית של ורטהיים על קופת המזומנים של החברה. בסופו של דבר היתה ידו של ורטהיים על העליונה והוא הצליח, באמצעות רכישות אגרסיוויות בבורסה לסכל את הצעת הרכש של משפחת לואיס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully