וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערב הסכימו: בנקים רוסיים ינותקו ממערכת הסוויפט

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 0:46

"נשק יום הדין" הופעל נגד הבנקאות הרוסית, שנותקה מהמערכת העולמית הבין-בנקאית. מדובר במהלך עם משמעות רחבת היקף נגד הכלכלה

תיעוד: חילופי אש בקייב/מערכת וואלה!

זה היה באוויר, ולאחר שלושה ימי לחימה הגיעו מדינות המערב להסכמות על הטלת הסנקציה החריפה מכולן על רוסיה: ניתוק בנקים רוסיים (לא כולם) ממערכת ה-Swift, האגודה העולמית לתקשורת פיננסית בין-בנקאית. המשמעות היא שכספים לא יוכלו לזרום מתוך המערכת הפיננסית הרוסית ואליה. בהחלטה תמכו האיחוד האירופי, קנדה, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה וארה"ב שתחילה התנגדה.

בנק רוסי. ShutterStock
עכשיו יהיה למערכת הבנקאות הרוסית קשה בהרבה/ShutterStock

מדובר בצעד קיצוני מאוד. ההחלטה נפלה כדי לנקוט "צעדים דרסטיים" נגד רוסיה. "נוודא שהבנקים הללו מנותקים ונזיק לאפשרות שלהם לפעול ברמה העולמית", מסרה אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, "המחויבות שלנו היא להגביל את 'דרכוני הזהב', העשירים הרוסיים שקנו למעשה בכסף אזרחות בארצותינו כדי לקבל גישה למערכת הבנקאית שלנו".

מהי משמעות הניתוק הרוסי מהמערכת? "אמנם רוסיה פיתחה מערכת עצמאית להעברות בין-בנקאיות (MIR), אך היא טרם הצליחה לתפוס נתח שוק משמעותי", מסביר ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, "המדינות שהטמיעו את מערכת התשלומים MIR כוללות את איחוד האמירויות הערביות, אוזבקיסטן, בולגריה, טורקיה ותאילנד.

"לכן, ההשפעה של סנקציות על בנקים ספציפית עשויה להיות גדולה, תוך איסור על בנקים בארה"ב מלפעול עם/עבור בנקים רוסיים, ואף תוך הרחבת המגבלות לכל פעילות פיננסית שבין הסקטור הפרטי בארה"ב לבין כל גורם רוסי. צעדים כאלו עלולים לפגוע ביכולת של בנקים רוסים להמיר רובלים לדולרים וגם לפגוע בסחר החוץ שלה. צפויה השפעה על תחומי פעילות רוסיים התלויים במיוחד בסחורות ושירותים מערביים, כמו תוכנה, מכונות וציוד".

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully