וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל פיי ואפל פיי אינם זמינים עוד ללקוחות בנקים גדולים ברוסיה

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 10:16

בעקבות הסנקציות להן שותפות רוב מדינות המערב, הוסרו כרטיסי אשראי של בנקים רוסיים מובילים משירותי התשלום המקוונים. למרות זאת, ההערכה היא שהפגיעה ברוסים כתוצאה מהצעד היא מזערית, בגלל רמת חדירה נמוכה של שירותים אלה למסחר ברוסיה

לו היה ננקט צעד שכזה נגד מדינה מערבית, הרי שהמבוכה שהייתה נגרמת לה נוכח הפגיעה באזרחיה, הייתה רבה. למרות זאת, נדמה שהצעד הדרמטי הבא ישפיע אך במעט על כלכלת רוסיה: השעיית כרטיסי האשראי של מספר בנקים מובילים במדינה משירותי התשלום של גוגל ואפל, בעקבות הכרזת הסנקציות נגד רוסיה.

משתמשי האפליקציות שמחזיקים בכרטיסי אשראי שהונפקו על ידי בנקים מובילים ברוסיה, גילו שהם אינם יכולים להשתמש עוד בגוגל פיי ובאפל פיי באמצעות הכרטיסים.

אפל פיי. AP
אפל פיי - אל תבנו עליו אם יש לכם כרטיס אשראי של בנק רוסי שנכלל בחרם/AP

בנקים גדולים, השפעה קטנה

בין הבנקים שכרטיסי אשראי מטעמם הוגבלו בשל הצעד, נמצאים כמה מוסדות פיננסים מוכרים ברחבי רוסיה, כגון: Promsvya Bankw, SovcomBank, Otkritie Bank, VTB group, Novicom Bank ואחרים.

לקוחות בנקים אלה יכולים עדיין לבצע עסקאות בתוך רוסיה או אף, במידה שהם שוהים בחו"ל לעשות בהם שימוש, אבל לא יכולים להשתמש בהם עוד במסגרת האפילקציות הפופולריות או אף כדי להזמין סחורות מאחת ממדינות המערב שמשתתפות בסנקציות שהוטלו על הכלכלה הרוסית.

למרות זאת, יש לציין כי האפליקציות שהפכו פופולריות מאוד במערב אירופה וארה"ב, אינן כה פופולריות ברוסיה ועל כן השפעתן על חיי היום יום של האזרחים היא פחותה מאשר הייתה לו היו מוטלות על מדינה מערבית שבה עברו בתי עסק רבים לסלוק את תשלומיהם דרך האפליקציות של ענקיות הטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully