וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות מינית: סודהסטרים, סופר-פארם ואיגוד מרכזי הסיוע נאבקות

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 11:26

יוזמה משותפת של סודהסטרים, סופר-פארם ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, תסייע בהעלאת המודעות לנושא תקיפות מיניות ולאפשרויות הסיוע הקיימות עבור נפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל. במסגרת היוזמה, יושקו בקבוקי סודהסטרים אישיים ומעוצבים במהדורה מיוחדת

על פי נתוני איגוד מרכזי הסיוע, חלה עליה מתמדת במספר הפניות לקבלת סיוע משנה לשנה. ב-2020, חלה עלייה של 9% בפניות ביחס ל-2019, ועלייה של 63% בפניות לסיוע בצ'אט ובווטסאפ. מרבית הפניות עסקו בדיווח על פגיעות בנשים (89%) והיתר (11%) עסקו בפגיעה בגברים.

קבוצת החברות הנ"ל פועלת למען המאבק נגד אלימות מינית ומשיקה מהדורה מיוחדת של בקבוקים המנגישים את הדרכים לפנות למרכזי וקווי הסיוע, כאשר על גבי הבקבוק מוצגים באופן בולט, פרטי קשר למרכזי ושירותי הסיוע של האיגוד, אליהם ניתן לפנות בטלפון או בכתב, וכן באמצעות צ'אט אנונימי באתר או בוואטסאפ.

האיור על גבי הבקבוק והאריזה נראה במבט ראשון כאיור רנדומלי של צבעים, אך ממבט קרוב יותר ניתן להבחין בדמויות נשים השזורות אחת בשניה ומביעות את הכוח והעצמה של להיות יחד. המסר שמבקשות החברות והארגון להעביר לנפגעים ולנפגעות הוא שהם אינם לבד, וכן להביע את המחויבות שלנו בהושטת עזרה ובערבות הדדית, שכן כולנו רקמה אנושית אחת.

בקבוק סודהטסרים סופר פארם והאיגוד עם סודה ומארז. טל אזולאי,
על גבי הבקבוק מוצגים באופן בולט, פרטי קשר למרכזי ושירותי הסיוע/טל אזולאי

לשים לב לסובבים, לזהות מצוקה ולסייע במידת האפשר

זו השנה ה-20 שסופר-פארם נרתמת למען איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית בישראל, כשבשנים הקודמות נמכרו מחברות מעוצבות וכל הכנסות המכירה הועברו כתרומה לאיגוד הסיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית. השנה, סודהסטרים נרתמה בשיתוף פעולה מלא למבצע ההתרמה השנתי.

מעבר לתרומה הכספית ממכירת הבקבוקים, מטרת היוזמה היא להעלות את המודעות שלנו כחברה לנושא האלימות המינית, לשים לב לסובבים אותנו ולסייע במידת האפשר בעת זיהוי מצוקה.

אישה מותקפת אילוסטרציה. ShutterStock
מסר שמבקשות החברות והארגון להעביר לנפגעים ולנפגעות: אתם לא לבד/ShutterStock

"לקהילה העסקית יש כוח, שלא לומר מחויבות, להניע שינויים"

אייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים העולמית: "כחברה שמניפה את הדגל החברתי ורואה בו מרכיב אינהרנטי מפעילותה, אנו גאים לקחת חלק במאבק בתופעת האלימות המינית בישראל, ולתרום למטרה חשובה זו. אנו מאמינים שקידום אג'נדות חברתיות הינו חלק בלתי נפרד מהצלחה של חברות ותאגידים, וכי לקהילה העסקית יש כוח, שלא לומר מחויבות, להניע שינויים שכאלה".

ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם: "רשת סופר-פארם רואה את עצמה חלק בלתי נפרד מהקהילה בה היא פועלת. אנו גאים ללוות את איגוד מרכזי הסיוע זו השנה העשרים, ובטוחים כי פעילותו החשובה, לרבות העלאת המודעות בקרב הציבור, תביא לשינוי החברתי המיוחל ותסייע במיגור האלימות המינית בישראל".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו: "למעלה מ-54,000 פניות מגיעות למרכזי הסיוע בכל רחבי הארץ, וכדי שנוכל להמשיך לתת סיוע ולהיאבק למען הזכויות של כל נפגע/ת, אנו זקוקות לכל סיוע. אנו מודות לחברת סופר-פארם על התמיכה ארוכת השנים והשותפות במאבק, וכן גם לסודהסטרים על התרומה לקמפיין ההתרמה החשוב".

יד של גבר ויד של אישה במיטה. ShutterStock
מטרת היוזמה היא להעלות מודעות סיוע לנפגעי תקיפה מינית/ShutterStock

יותר מ-50,000 פניות בשנה החולפת

כיום, מרכזי הסיוע פרוסים ב-9 נקודות ברחבי הארץ והתקבלו יותר מ-50,000 פניות בשנה החולפת. במרכזים אלה ניתן לקבל סיוע ותמיכה, ליווי בהליכים משפטיים ובמיצוי זכויות, קבוצות תמיכה ועוד. כמו כן, הם מעניקים שירותים ייעודיים לגברים נפגעים, לציבור הדתי ולחברה הערבית.

בנוסף, מפעילים המרכזים תוכניות חינוך בבתי ספר ובחינוך הבלתי פורמלי ומבצעים הכשרות למניעת הטרדה מינית במקומות עבודה. איגוד מרכזי הסיוע הוא ארגון גג של המרכזים, אשר משלים את הפעילות הישירה והקהילתית בעבודה מערכתית לקידום זכויות נפגעות ונפגעים ולמאבק בתופעת האלימות המינית בישראל.

לפנייה לקווי הסיוע:
- קו טלפון נשים: 1202/ קו טלפון גברים: 1203
- קו סיוע בשפה הערבית: 04-6566813
- צ'אט אנונימי: kolmila.org.il
-צ'אט אנונימי בערבית: chat.wavo.org
- וואטסאפ: 052-8361202

הבקבוקים יימכרו ברשת סופר-פארם החל מ- 10.03.2022 וההכנסות ממכירתם ייתרמו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית; פרטי קשר למרכזים ולשירותי הסיוע יופיעו על גבי אריזות הבקבוקים בשתי שפות: עברית וערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully