וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוסיה באהבה: מחיר הדלק מזנק בעקבות הלחימה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 13:10

אחת ההשפעות הראשונות של הפלישה הרוסית לאוקראינה על יוקר המחיה בישראל: מחיר חבית נפט חצה את רף 100 הדולרים והמחירים בתחנות הדלק מזנקים בהתאמה. המחיר החדש לליטר בנזין 95: 7.05 שקל לליטר. זהו המחיר הגבוה ביותר לליטר דלק מאז 2014

מינהל הדלק והאנרגיה במשרד האנרגיה הודיע על עדכון מחירי הדלק לחודש מרץ 2022: החל מ-28.2 בחצות (בין שני לשלישי) יעמוד המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן, בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) על 7.05 ש"ח לליטר.

מדובר בעליה חדה, של 34 אגורות מהחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם, כלומר מחיר הליטר למתדלקים שלא באמצעות שירות עצמי יהיה 7.26 שקל לליטר.

יש לציין כי לעליית מחירי הדלק, בדומה לתעריפי החשמל, יש השפעה רוחבית על המחירים בסקטורים רבים בשק, כך שפגיעת הלחימה באוקראינה בכיס של כולנו, לא תצטמצם כנראה רק לתחנות הדלק.

דלק תחנת דלק תדלוק. ShutterStock
תאמינו או לא, אבל היה יכול להיות גרוע יותר/ShutterStock

העלייה הייתה עלולה להיות חדה יותר, אם היו מוטלות סנקציות גם על הנפט

מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, חן בר יוסף: "עליית מחירי הנפט הגולמי ליוותה את החודש האחרון, הן בשל המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה והן בשל העובדה כי מדינות רבות בעולם חוזרות לפעילות כמעט מלאה בעקבות דעיכת גל הקורונה החמישי.

פלישת רוסיה בסוף השבוע שעבר לאוקראינה הובילה לעלייה נוספת במחירי חבית הנפט, שחצה את רף ה-100 דולר ביום חמישי האחרון.

ביום שישי, לאחר שהתברר שהסנקציות שמטיל המערב אינן כוללות סנקציות בתחום האנרגיה, חלה התמתנות של מחיר החבית, אך היא עדיין גבוהה משמעותית ממחירה בסוף החודש שעבר.

כמו כן, עליית שער החליפין של הדולר תרמה אף היא לעליית המחירים פה בארץ. אנחנו החודש במחיר הגבוה ביותר מאז שנת 2014, נחזור ונמליץ להשוות מחירים בין התחנות וכמובן לנסוע בזהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully