וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

YES והתעשייה האווירית על סף חתימת הסכם לפריסת חובות

ערן גבאי

13.2.2003 / 16:04

מנכ"ל ח.ל.ל: נחתמו חוזים עם לקוחות באירופה בכ-65% מהקיבולת של עמוס 2, שישוגר ביוני - הכנסה שנתית של כ-25 מ' ד'; סך ההשקעה בעמוס 2 יסתכם בכמחצית משווי הסכמי ההחכרה הצפויים



חברת הלוויין YES והתעשייה האווירית נמצאות בסבב חתימות לפריסת חובות חברת הלוויין, לאחר שהשתיים סיימו באחרונה לגבש את ההבנות ביניהן.



דוד פולק, מנכ"ל חברת ח.ל.ל, המוכרת ערוצי שידור מהלוויין עמוס 1 ובקרוב מהלוויין עמוס 2, ציין היום כי החברה חתמה על חוזים עם לקוחות באירופה בכ-65% מהיקף הקיבולת של הלוויין עמוס 2 - חוזים המבטיחים הכנסה של כ-25 מיליון דולר לשנה. פולק מציין כי בתוך שנה מרגע שיגורו המוצלח של הלוויין עמוס 2, הצפוי בחודש יוני השנה, תשיג ח.ל.ל חוזים לקיבולת מלאה של הלוויין.



לגבי השוק האמריקאי, מציין פולק כי החברה מבצעת פעילות תשתית רצינית ותקשורת עם ספקים וחברות הפצה מקומיות, אך טרם נחתם חוזה עם לקוח אמריקאי, וחוזים אלה לא צפויים להיחתם לפני שיגור עמוס 2.



לעומת זאת, בשוק האירופי, בו פועלת ח.ל.ל כבר באמצעות הלוויין עמוס 1, הלקוחות הגדולים של החברה ואלה שכבר התקשרו עמה בהסכמי קיבולת מהלוויין עמוס 2 הם החברה הבת של טיים וורנר HBO, החברה הבת של ויאקום ניקולודיון ו-MTV רומניה. סך ההסכמים להחכרת מקטעי הח.ל.ל של הלוויין עמוס 2 צפויים להסתכם ביותר מ-300 מיליון דולר, כשסך ההשקעה בפרויקט הקמת ושיגור הלוויין עמוס 2 מסתכם בכמחצית מהסכום. עד סוף הרבעון השלישי של 2002 הושקעו בעמוס 2 כ-422 מיליון שקל.



חברת ח.ל.ל הגישה באחרונה בקשה לתת שירות אינטרנט לווייני כספק תשתית באמצעות עמוס 2 והיא צפויה לקבל את אישור משרד התקשורת לכך בקרוב.



הלקוח הגדול של ח.ל.ל היא חברת הלוויין YES, שחתמה על חוזה עם ח.ל.ל לחכירת 6 מקטעי שידור מהלוויין עמוס 2 במקביל ל-8 ערוצים שהיא תחכור מעמוס 1.



היום חוכרת YES כ-10 ערוצים מעמוס 1, ואף דו"חות YES האחרונים הצביעו על עלייה בעלויות מקטעי הח.ל.ל מ-32 מיליון שקל ל-54 מיליון שקל.



הבעיה של ח.ל.ל היא ש-YES לא עומדת בתשלומיה, ובדו"חות ח.ל.ל מצוין כי החוב הכולל של YES לחברה נאמד ב-4.6 מיליון שקל. עם זאת, מצוין כי הנהלת החברה מעריכה ש-YES תעמוד בהתחייבויותיה.



המימון לעמוס 2 הגיע מהבנקים לאומי ופועלים ומהנפקת האג"ח של החברה בדצמבר 2000, בה גייסה החברה 66 מיליון שקל.



בעוד שהלוויין עמוס 1 שוגר במאי 1996 בעבור התעשייה האווירית וח.ל.ל קיבלה בלעדיות על שיווק השירותים, הלוויין עמוס 2 יהיה בלעדי לח.ל.ל, לאחר שהחברה רכשה את עמוס 2 מהתעשייה האווירית בספטמבר 2000 תמורת 130 מיליון דולר.



* עד פרסום הכתבה לא נמסרה כל תגובה מ-YES

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully