וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בפרשת הטיית המכרז לאבטחת מעברי הגבול: החקירה - ניסיון להפיל את השר שלום

ברוך קרא

13.2.2003 / 15:59

שלומי עוז שוחרר היום בערבות בבית המשפט השלום בת"א; בדיון בשחרורו עלה כי המשטרה התחילה לבדוק את קשריו עם שר האוצר סילבן שלום



בית משפט השלום בתל אביב שיחרר היום בערבות את שלומי עוז שנעצר לפני כמה ימים בפרשת הטיית המכרז לאבטחת מעברי הגבול ברשות שדות התעופה. בדיון אמר שלומי עוז אמר: "פרקליטה ניסתה להפיל את ראש הממשלה, חוקרת מנסה להפיל את סגנו, אצל שתיהן זה ייגמר אותו דבר". החוקרת אליה התייחס עוז בדבריו היא - ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, מירי גולן. סגנו של ראש הממשלה הוא שר האוצר, סילבן שלום - אחיו של יו"ר רש"ת, צבי שלום, החשוד גם הוא בפרשה.



בדיון בשחרורו של עוז עלה היום כי המשטרה התחילה לבדוק את קשריו עם שר האוצר סילבן שלום. עורך הדין של עוז, מוטי כץ, אמר לשופטת כי עוז הסכים להצעת המשטרה להיבדק במכונת אמת. לדברי כץ, המשטרה סיכמה עמו אילו שאלות יישאל עוז: אם פנה לשר האוצר, סילבן שלום, בקשר למכרז, ואם פנה לאחיו, צבי שלום. עורך הדין אמר כי עוז הסכים להבדק בפוליגרף אך המשטרה חזרה בה מהצעתה.



יו"ר רש"ת, צבי שלום, ומנכ"ל הרשות, גבי אופיר, נחקרו אתמול באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בבת ים, במשך יותר מ-14 שעות. השניים חשודים כי היו שותפים בהטיית המכרז. החוקרים הציגו בפני שלום ובפני אופיר ראיות-לכאורה שקושרות אותם לחשדות, ולא השתכנעו מההסברים שהם סיפקו כדי להפריכם.



בתוך כך נודע ל"הארץ", כי חברת "צוות ביטחון" התמודדה ב-2000 במכרז לאבטחת השערים של נמלי התעופה - השני בגודלו ברשות שדות התעופה אחרי המכרז לאבטחת מעברי הגבול, שבו זכתה השנה. זאת, לאחר שנכללה ברשימת הספקים המורשים בתחום האבטחה והשמירה של הרשות, בין השאר בזכות התערבות שלום. לאחר שהפסידה במכרז זה לחברת "עמישב", החליט מבקר המשרד - באופן לא שגרתי - לבדוק אם המכרז היה תקין. גורמים ברשות תמהו מדוע בכלל נדרש המבקר לבדוק זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully