וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור עם בשר: קרן גרין לנטרן רכשה את מעדני יחיעם

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:33

קרן גרין לנטרן ממשיכה במסע הקניות שלה ברחבי ענף המזון בישראל. לאחר למעלה מ-50 שנות בעלות קיבוצית, רכשה הקרן את השליטה במעדני יחיעם. העסקה - לפי שווי חברה של 165 מיליון שקל. המנכ"ל: "ביטחון כלכלי לוותיקי הקיבוץ"

קרן גרין לנטרן וריצ'י האנטר, לא מפסיקים למלא את עגלת הקניות שלהם ביצרניות מזון בשוק הישראלי. הפעם מדובר במפעל הבשרים של קיבוץ יחיעם שימכור 51% מאחזקותיו במפעל 'מעדני יחיעם' לייצור נקניקים ופסטרמות, לקרן גרין לנטרן בבעלות ריצ'י האנטר.

היקף העסקה מוערך בכ-140 עד 165 מיליון שקל. הממונה על התחרות ברשות התחרות של מדינת ישראל, הגב' מיכל כהן, אישרה את המיזוג בין השתיים, וזאת לאחר שהמפעל היה בבעלות קיבוץ יחיעם מעל ל-50 שנה.

חלקה של גרין לנטרן בהשקעה מבוצע באמצעות קרן ממוקדת להשקעות בתחום המזון שגויסה לאחרונה, זאת לאחר מספר השקעות שביצע צוות גרין לנטרן בתחום המזון.

מעדני יחיעם הוקמה בשנת 1969 בקיבוץ יחיעם בגליל המערבי. החברה הינה יצרנית, משווקת ומוכרת בארץ ומעבר לים של מעדני פסטרמה, סלמי ונקניקיות כשרים. מעת הקמתה ועד היום החברה התפתחה וצמחה תוך שמירה על בעלות מלאה של קיבוץ יחיעם.

פסטרמה של פעם מעדני יחיעם. sell360pro,
פסטרמה של פעם מעדני יחיעם/sell360pro

עצמאות ואי תלות בקיבוץ

הפצת המוצרים של מעדני יחיעם נעשית בשיטת 'פרי-סל' - הזמנות והספקות מהיום למחר בכל ערוצי המכירה - רשתות ארציות, אזוריות, מגזרים שונים, שוק מוסדי, לקוחות פרטיים, בסיסי צה"ל, החל ממטולה עד אילת, במערך לוגיסטיקה והפצה עצמאי ותוך הקפדה על תקנים ושירות.

כדי לשמור על עצמאות מהקיבוץ, בד בבד עם בקרה על ההחלטות והתוצאות, בוצעה כבר בשנת 1993 הפרדה ניהולית בין הקיבוץ שהקים את המפעל ויצק בו מסורות וערכים של עבודה, שייכות ומחויבות לבין השוק המשתנה ברציפות ובאופן לא צפוי - הצרכנים והלקוחות.

כדי להבטיח עצמאות ואי תלות הוקם דירקטוריון נפרד לחברה, כשכל העת פיקד יו"ר חיצוני ודירקטורים מקצועיים. המטרות היו ועודן: שביעות רצון הלקוחות, רווחה ופרנסה לעובדים, רווח לצמיחת החברה ורווחתם, ביטחונם של המייסדים חברי קיבוץ יחיעם.

נקניקיות ביס מתכון משופר מעדני יחיעם. sell360pro,
נקניקיות ביס, יחיעם/sell360pro

יצוא משנות ה-80 ורכישה של חברה אמריקאית

משנות ה-80 פיתחה החברה בהתמדה את שווקי היצוא ונכון להיום למעלה מ-20% מתוצרת החברה מיוצאת דרך הים לשווקים כשרים וכשרים למהדרין בארה"ב במותג הוד גולן ובאמצעות מערך הלוגיסטיקה וההפצה של חברת בייגל-בייטס.

באירופה - צרפת, אנגליה, איטליה והונגריה במותגים שונים ובכללם - לה-גראנז', מותג פרימיום בבעלות מעדני יחיעם, בשוק הכשר בצרפת.

בשנת 2012 רכשה מעדני יחיעם את החברה האמריקאית Abeles & Heymann, שמייצרת מעדני בשר כשרים למהדרין 100% בקר. לחברה שנוסדה ופועלת בניו-יורק משנת 1954, מגוון מוצרים ללא חומרים משמרים, מופחתי שומן ומלח.

יוחאי נאמן מנכ"ל מעדני יחיעם. נועה נאמן,
יוחאי נאמן, מנכ"ל מעדני יחיעם/נועה נאמן

"מבטיחים את עתידם של וותיקי ומייסדי הקיבוץ"

לדברי יוחאי נאמן, מנכ"ל חברת "מעדני יחיעם": "הקיבוץ החליט למצוא שותף אסטרטגי שביחד יאיץ את צמיחת החברה בשנים הבאות. שותף שיכול להוביל שינוים רציונאליים תוך יצירתיות, השקעה ופתיחות במחצית המשותפת. הפעם השתכנענו שטובים השניים מהאחד ואם גם יהיו גדולים השניים מהאחד - זכינו".

לדבריו, ככל הנראה, רוב התמורה תשמש לכיסוי גירעונות ופירעון חובות ובכך תביא לביטחון כלכלי שיבטיח את עתידם של וותיקי הקיבוץ ובכללם חברים שהם ממייסדי הקיבוץ אשר נלחמו על המקום, בנו את הקיבוץ והקימו את מפעל מעדני יחיעם.

הנהלת קבוצת הולמס פלייס (מימין) שמשי טאובר סמנכל כספים קרן שתוי מנכל קבוצת הולמס פלייס והשותפים יוסף עליאש ריצי האנטר ודני בן רעי. גיא אסי,
משמאל: יוסף עליאש, ריצי האנטר ודני בן רעי - קרן גרין לנטרן, בעת רכישת חלק מהולמס פלייס. הגיע הזמן לנשנש משהו אחרי האימון/גיא אסי

"נעבוד כתף אל כתף, נביא חדשנות וצמיחה"

מטעם גרין לנטרן הובילו את ההשקעה שלושת השותפים: ריצ'י הנטר, דני בן רעי ויוסף עליאש, שמסרו: "יש לנו 5 עקרונות השקעה והם: מותג אהוד על הצרכנים, חברה מובילה בתחומה, רמת רווחיות טובה, שותפים טובים והוגנים ופוטנציאל צמיחה - ומעדני יחיעם עונה על כולם!".

"אנחנו גאים להיות שותפים של קיבוץ יחיעם, מייסדיו וממשיכיו ולעבוד כתף אל כתף עם צוות המנהלים והעובדים של החברה, אליו נחשפנו וממנו התרשמנו כמומחים, נחושים ואולי אף יותר מכך כקבוצה שרוצה ללמוד ומודעת לתועלות שהחיבור יכול להביא לה בתחומי הסחר, השיווק, גיוון הפעילות, החדשנות והשילוב עם חברות נוספות בקבוצת גרין-לנטרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully