וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנקציות הוטלו, סקטור האנרגיה נשאר בחוץ

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 23:42

תרחיש ההחרפה של המשבר ממשיך להתפתח, וכעת השאלה היא כיצד יגיב הבנק המרכזי האירופי לעליה במחירי המזון והאנרגיה. מצב הרוח הכללי: שנאת סיכון

תרחיש ההחרפה של המשבר שהצגנו בשבוע שעבר ממשיך להתפתח, וכל שאר הנושאים יושבים במושב האחורי לאור אובדן החיים והרכוש בסיטואציה הנוכחית שגורמת ללב להחמיץ. בפרספקטיבה של השווקים, יישום של סנקציות נוספות מצד המערב ותגובת נגד אפשרית מצד רוסיה יזכו למעקב צמוד על מנת להעריך את הנזק לכלכלה ולצמיחה העולמית כמו גם הציפיות האינפלציוניות. הנתונים הכלכליים בשבוע הקרוב קריאות מעודכנות של מדד מנהלי הרכש של מכון ISM לסקטור הייצור והשירותים ודוח התעסוקה שיפורסם ביום שישי. נתוני האינפלציה לגוש היורו יפורסמו ביום רביעי הקרוב, אבל ההתפתחויות האחרונות במשבר לא יהיו חלק מהדוח. החל מה-5 במרץ הקונגרס הלאומי של האנשים בסין-NPC ייפגש בבייג'ינג ועשויים לצאת מהמפגש צעדים לתמיכה בהאטה הכלכלית.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: יפן - מכירות קמעונאיות (פברואר). הודו - תוצר לרבעון ה-4.
  • שלישי: אוסטרליה - החלטת ריבית הבנק המרכזי האוסטרלי. סין - מדד מנהלי הרכש (פברואר). ארצות הברית - מדד מנהלי הרכש ISM לסקטור הייצור (פברואר), מדד הייצור של הפד לאזור דאלאס (פברואר).
  • רביעי: קנדה - החלטת ריבית הבנק המרכזי הקנדי. גוש היורו - מדד המחירים לצרכן (פברואר). ארצות הברית - סקר התעסוקה של מכון ADP(פברואר).
  • חמישי: גוש היורו - שיעור האבטלה (ינואר). ארצות הברית - מדד מנהלי הרכש ISM לסקטור השירותים (פברואר), הזמנות מפעלים (ינואר).
  • שישי: סין - מכירות קמעונאיות (ינואר). גוש היורו - מכירות קמעונאיות (ינואר). ארצות הברית - דוח התעסוקה החודשי (פברואר).
הרשויות האוקראיניות עצרו גברים במחסום בקייב הבירה
28.2.22. רויטרס
העסק ממשיך להסתבך. המלחמה באוקראינה/רויטרס

אסקלציה באוקראינה

הסיטואציה באוקראינה החריפה והשווקים הגיבו בצורה שלילית, לאור העובדה שפלישה מלאה לא נלקחה בחשבון. נכסי הסיכון רשמו ריבאונד ביום שישי משום שהסנקציות שהוטלו ביום חמישי לא נגעו בסקטור האנרגיה או במערכת ה-SWIFT. יחד עם זאת במהלך סוף השבוע ארצות הברית ובנות בריתה להוציא החוצה בנקים מסוימים מן מערכת ה-SWIFT ולכוון בסנקציות נוספות כלפי הרזרבות שמחזיק הבנק המרכזי הרוסי. עם זאת הגבלות על קבלת כספים כתוצאה מסחר באנרגיה מוחרגות מן הסנקציות. מבחינת הפרספקטיבה של השווקים השבוע החדש מתחיל עם מצב רוח של שנאת סיכון. מחיר חבית נפט מסוג Brent נסחר בשער של 105 דולר לחבית (עלייה יומית של 7%). החוזים העתידיים על המדדים באירופה וארצות הברית התחילו את השבוע עם ירידות של כ-3%. נכסים שנחשבים לחוף מבטחים בזמנים אלו זוכים לביקוש.

שורה תחתונה: התנודתיות בשווקים צפויה להישאר גבוהה לאור זרם החדשות השוטף. המשקיעים צריכים לאמץ גישה זהירה לטווח הנראה לעין עד שנקבל מידע נוסף לגבי המתרחש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נתונים כלכליים בארצות הברית - מדד מנהלי הרכש ISM

בין הנתונים הכלכליים השבוע בארצות הברית נקבל את מדדי מנהלי הרכש המעודכנים של מכון ISM לסקטור הייצור (שלישי) וסקטור השירותים (חמישי) כמו גם דוח התעסוקה החודשי ביום שישי. שתי הקריאות של ה-ISM צפויות להצביע על שיפור לעומת החודש הקודם (58 עבור סקטור הייצור ו-61 עבור סקטור השירותים) אבל הטרנד הכללי עבור שני הסקטורים הוא על האטה לעומת השיא שנרשם בחודשי הקיץ של שנת 2021. תשומת הלב של המשקיעים נותרה על תתי הסעיפים של מחירים ששולמו והזמנות חדשות. בנוגע לדוח התעסוקה החודשי שיפורסם בסוף השבוע, תשומת הלב תהיה על שיעור ההשתתפות בכח העבודה. הנתון הקודם עמד על 62.2% וישנו דיבור כמה זמן ייקח להגיע לרמה מלפני הקורונה שעמדה על 63.4% לאור מספר האנשים שעזבו את שוק העבודה עקב משבר הקורונה.

שורה תחתונה: שיעור ההשתתפות בשוק העבודה יזכה למעקב צמוד.

עונת הדוחות לרבעון ה-4 קרובה לסיום

עונת הדוחות לרבעון ה-4 בארצות הברית ואירופה נכנסת לשלב הסופי. 476 חברות במדד אס אנד פי 500 ו341 חברות במדד STOXX 600 דיווחו את תוצאותיהם לרבעון ה-4 עד כה, כאשר השבוע יידווחו17 ו62 (4% ו7% במונחי שווי שוק) חברות. שיעור הגידול ברווח המשולב נותר גבוה מאוד ב-2 הצדדים של האוקיינוס, 30.7% עבור מדד האס אנד פי 500 ו55.8% עבור מדד STOXX 600. הנתונים עבור סעיף ההכנסות עומדים על גידול של 15.9% עבור מדד האס אנד פי 500 ו 20.6% עבור מדד STOXX 600. חשוב לציין שבמונחים של הגידול לעומת הרבעון הקודם העוקב רשמו האטה חזקה יותר מאשר אירופה. יחד עם זאת כאשר מסתכלים על שיעור החברות שהכו את התחזיות זה לא בא לידי ביטוי. עד כה 77% מן החברות במדד אס אנד פי 500 הכו את תחזיות הרווח בשיעור ממוצע של 6%. סקטור התשתיות הוא הסקטור היחידי שרשם קיטון ברווח לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה וסקטור התעשייה היחידי שלא רושם שיעור הפתעה חיובי ברווח לעומת הצפי. 53% מן החברות במדד STOXX 600 הכו את תחזיות הרווח בשיעור ממוצע של 6.1% ושיעור הגידול ברווח עבור סקטורים מחזוריים עוקף את הסקטורים הדפנסיביים.

שורה תחתונה: עונת הדוחות לרבעון ה-4 חזקה עד כה אך היא צפויה לעמוד בצל של האירועים האחרונים באוקראינה.

כריסטין לגארד. Thierry Monasse, GettyImages
התמודדות עם הרבה מאוד דילמות. כריסטין לגארד, נשיאת הבנק המרכזי האירופי/GettyImages, Thierry Monasse

האינפלציה בגוש היורו נתמכת על ידי מחירי האנרגיה

האסקלציה במצב בין אוקראינה לרוסיה והפלישה של רוסיה לשטחה של אוקראינה סיבכה והביאה לאי וודאות בנוגע לתחזית האינפלציה. נתוני מדד המחירים לצרכן שיתפרסמו ביום רביעי השבוע לא ישקפו את ההתפתחויות האחרונות ושיעור האינפלציה צפוי להישאר סביב הרמות של חודש ינואר (מדד המחירים לצרכן יעמוד על 5.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה ומדד הליבה יעמוד על 2.4% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה). הציפיות היו כי עליות מחירים שמקורם בהשפעות זמניות מצד ההיצע ושרשראות האספקה כמו גם אדמיניסטרטיביות יתחילו להתקזז בקרוב. יחד עם זאת לחצי המחירים בגוש היורו צפויים לעלות כעת שוב לאור העלייה הגבוהה במחירי האנרגיה. ככל שמחירי האנרגיה הגבוהים מתמשכים הם לא רק יבואו לידי ביטוי באינפלציה גבוהה יותר אלא גם יביאו לפגיעה בצמיחה הכלכלית כאשר כח הקניה של הצרכנים והחברות מתכווץ לאור עלייה במחירי המזון, האנרגיה והחימום. הסיטואציה הכלכלית והאינפלציונית הפכה למסובכת הרבה יותר בשבוע שעבר ויהיה מעניין לראות מה התגובה של הבנק המרכזי האירופאי תהיה בפגישתו הבאה ב-10 למרץ.

שורה תחתונה: המשבר באוקראינה דחף את מחירי האנרגיה גבוה יותר והגביר את אי הוודאות לא רק סביב האינפלציה אלא גם בנוגע לצמיחה הכלכלית.

סין: מדד מנהלי הרכש והקונגרס הלאומי של האנשים(NPC).

סין תדווח את נתוני ה-PMI השבוע. גם מדדי מנהלי הרכש לסקטור הייצור והשירותים צפויים להישאר חלשים יחסית לאור הגישה הנוקשה בהתמודדות עם נגיף הקורונה. כל אלה עשויים להגביר את הלחץ על הבנק המרכזי הסיני לנקוט בצעדים מוניטריים מקלים בקרוב, מה שיספק רוח גבית למניות צמיחה ומחירי אגרות החוב. בנוסף גם ועידת ה- NPC השנתית תצא לדרך ב-5 למרץ בבייג'ינג. זהו אירוע שיזכה לתשומת לב קרובה. עשויים לצאת תמריצים כלכליים לאחר סיום הועידה שיתמכו בהתאוששות הכלכלית בסין ברבעונים הבאים.

שורה תחתונה: ועידת ה-NPC עשויה לאשר תמריצים כלכליים נוספים לאור התנאים הכלכליים החלשים יחסית.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully